Dansk

Hvordan dumper man?

19. juni 2022 af TheGirl123 - Niveau: A-niveau
Hejsa derude :) Så bliver jeg sgu snart student! Og min afgangseksamen er dansk, hvilket er o.k, dog er jeg i tvivl om noget…
Hvad skal der egenligt til for at dumpe? Fx. hvis jeg har lavet en super god analyse og forstået min tekst, men jeg forstår ikke emnet så godt, kan de så dumpe mig? Og omvendt? Hvis jeg forstår emnet super godt, men min analyse blev ikke så god, dumper de så? Jeg er meget forvirret. Nogen siger det handler om selve teksten, så hvis du virkelig ikke forstår din tekst, ikke har analyseret den ordentligt og ikke har perspektiveret på en god måde, så dumper de en, hvilket er fair. Men hvad trækker op? Og hvad trækker ned?
Håber i vil hjælpe derude :) Giv gerne gode tips!

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2022 af kravlundis

Nogen siger det handler om selve teksten, så hvis du virkelig ikke forstår din tekst, ikke har analyseret den ordentligt og ikke har perspektiveret på en god måde, så dumper de en

Hvis du ikke har forstået noget som helst, så ja, så dumper du nok din eksamen. 

Jeg tror ikke du skal være så nervøs for at dumpe. Det findes ikke en "opskrift" på hvordan man dumper en eksamen - det er en vurdering hvori der indgår mange faktorer. 

Hvis du har "forstået emnet super godt" og din analyse "ikke blev så god", tror jeg slet ikke du skal være nervøs for at dumpe - det lyder i værste fald som et 7-tal. 

Hvis du har været flittig og læst ordentligt op til din eksamen, skal der helt usandsynligt mange klapper der går ned til, før du dumper din eksamen. Keep calm. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. juli 2022 af rakijovic

Hvordan kan man påstå at have lavet en supergod (ét ord!) analyse og forstået en tekst hvis man samtidig erkender at man ikke forstår emnet så godt? Selvmodsigende vrøvl – og jo mindre sagt om resten af indlægget, jo bedre.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Skriv et svar til: Hvordan dumper man?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.