Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19161 til 19180 af 32066
-
TI-89 Titanium sælges!!
ForumindlægLække sort TI-89 Titanium sælges for 900kr. Den er næsten ikke brugt da jeg havde matematik på en meget lav niveau .CD, kabel mm følges med. -Kan kontaktes her, eller på 20742277 :D -
Opgave jeg ikke ved hvordan man løser!
Forumindlæghej jeg skal løse en opgave til min matematik aflevering. men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal finde det første tal??? nogen der kan hjælpe::::? __ 2 6 24 120 __ __ __ nogen der kan hjælpe? :) -
Reduktion og omskrivning
ForumindlægJeg er nået til en opgave i min matematik aflevering, som jeg er gåes lidt fast ved. Nogle som kan hjælpe? p-8/11*q3/2*(p*q1/3)3/7 p-5*21√q5 NB: Mellem de to ligninger står der en brøk streg! -
Reduktion og forkortelse :S
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal forkorte denne brøk mest muligt: (x^2+xy)/(x^2+2xy+y^2 ) Nogen som kan hjælpe mig med den? PÅ FORHÅND TAK :D -
cirkler
ForumindlægHej alle, har lidt problemer med min matematik aflevering! Vi har i øjeblikket fået stukket en aflevering om cirklens krumning. Har forsøgt med alle midler, men de har to opgaver har jeg ingen anelse om hvordan man løser, det ville være dejligt, hvis jeg kunne få et råd eller to. Opgaverne er ve... -
Skæringspunkt *HÅR BANAN*
ForumindlægHejsa! En matematik opgave hvor jeg manuelt (dvs. uden lommeregner og intersection) skal udregne skæringspunktet mellem to 2. gradsligninger. Her er hvad jeg er kommet frem til indtil videre: http://xs231.xs.to/xs231/08393/unavngivet265.jpg Men hvordan finder jeg y-koordinaterne? -
HTX A - skriftlig eksamen
ForumindlægHej.. Ville lige høre om der er nogle, der ligger inde med en besvarelse af sidste års skriftlige eksamen fra htx A maj 2009.? - eller måske ved hvor jeg kan finde en.. Er nemlig ved at repetere mit matematik, og dertil kunne det være dejligt, hvis jeg kunne se andres besvarelser -
FSA ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 8 klasse. Jeg skal til matematik årsprøve snart :( Men er der nogle der ved eller har nogle formodninger om, hvilken problemregning jeg kommer tiln a¨t få ? -
Gartneri
ForumindlægHej, jeg mangler et retteark til en matematik opgave om gartneri (problemløsningsdel). Har lavet det meste men vil meget gerne kunne rette det igennem da jeg virkelig mangler en ordenlig karekter i denne. ville være en stor hjælp vis nogle kunne give mit et retteark. mange tak. skal helst gå riml... -
Diagrammer.
ForumindlægHej! Jeg skal redegøre for, hvordan/hvornår man bruger pindediagrammer, søjlediagrammer, trappediagrammer og sumkurve. Vil sætte pris på en semi-dyb forklaring og svar inden torsdag kl. 20. d. 2 oktober 2008. Mvh. Jonathan (Elev der kæmper med matematik!) -
LaTeX-kode her på studieportalen
ForumindlægEr der nogen der ved om man kan benytte sin LaTeX-kode til at skrive matematik her på Studieportalen? Ligesom man fx kan på wikipedia med fx <math> \int_0^1 \varphi(u), \, du </math> -
eksponential og logaritmefunktioner
Forumindlæghej.. sidder og laver matematik.. men er gået i stå. så håber der en der kan hjælpe mig videre.. bestem grundtal for følgende eksponentialfunktion f(x) = 2x-2*41-x ved at omskrive regneforskriften vha. potensregnereglerne. på forhånd tak:) -
inspriration !
ForumindlægHEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG ! -
Jeg skal have mindst c-niveau men er dumpet
ForumindlægSkal søge ind på min uddannelse, og det kræver Mat-C og Eng-C Men min matematik C er dumpet men min mat b er bestået og mat A er også bestået kan jeg komme ind på min uddannelse ? -
Jeg har nogle spørgsmål-?
ForumindlægHar nogen været til gymnasiets optagelses prøven sidste år eller i det hele taget har være til optagelsesprøven, som kan fortælle lidt at hvordan det forgår?? Altså jeg ved godt det er mundtligt men giver de også nogle opg feks. i matematik at man skal løse eller hva?? -
Heej
ForumindlægHeej, jeg er ny her og jeg vil gerne have lidt hjælp til matematik især til ligninger! når men, mit lille spørgersmål er : -5x+7+3=3(-2x+5) Pleaz svar miig. sig også hvordan du gør., skriv hele resultatet ned :D -
Mangler du hjælp?
ForumindlægJeg har skrevet lidt herinde, og der er tydeligvis mange der kæmper med matematikken. Hvis du har brug for lektiehjælp udover denne side så tilbyder jeg privat lektiehjælp. Jeg er matematikstuderende og 27 år gammel. Bor i Lyngby, går på Uni i Kbh. -
Procent
ForumindlægHej. Jeg sidder med en matematik aflevering. og aner ikke hvordan man gør. Opg. lyder følgende : Hvor mange procent af de samlede indtægter udgør ''driftilskudet''? også er der de tal som man skal bruge ovenover. Håber virkelig i kan hjælpe mig. -Linette -
Keder du dig?
Forumindlæg... for hvis du gør, kan du så ikke kigge min matematik-blækregning igennem efter fejl og rettelser? Skriv bare en besked i dette indlæg om du vil, og og jeg sender en til din e-mail eller via studieportalens beskeder. -
Pleaseeeee hjælp ... haster :?
ForumindlægHej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ??
