Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19181 til 19200 af 23766
-
Verdensbilleder
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan finde rundt i. Disse spørgsmål omhandler videnskabsmændene Galileo Galilei og Aristoteles. - hvorfor var kirken tilhænger af det aristoteliske verdensbillede? - Hvorfor var kirken imod Galileis interesse i himmellegemernes bevægelse? - Hvorfra fik ... -
Samfundsfag Eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en synopsis om den danske velfærdsstat, og jeg tænkte om i havde nogle idéer til problemformuleringer og problemstillinger? Skal tage udgangspunkt i udviklingen af dansk velfærd gennem de sidste 7 år og også gerne have et fremtids aspekt. Og meget gerne noget om robin hoo... -
hjælp til disposition til matematik eksamen c
Forumindlægmangler hjælp til hvordan man laver en god disposition som jeg kan aflevere til lærer og censor, da jeg skal snart til matematik eksamen på HF C-niveau. spørgsmålet vi kan komme op i er: du skal redegøre for regning med procenter. redegørelsen skal omfatte renteformlen og regning med rent... -
Formel/aktuel
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport omkring reaktionen mellem bromid og bromat, men jeg er pludselig kommet i tvivl, hvornår skriver man c(BrO3^-) og [BrO3^-], c(Br2) og [Br2]? fx skal jeg skrive, at den koncentrationen af bromat kan beregnes ved at trække 1/3 c(Br2) fra, er følgende rigtigt ... -
spredning
Forumindlægjeg skal måle spredningen på en måling(en rapport omkring måleusikkerhed og spredning). Jeg skal regne følgende: s(x)=√(1/(10-1))[(332,8s-334,03s)^2+(336,2s-334,03s)^2+(334,2s-334,03s)^2 +(333,3s-334,03s)^2+(334,3s-334,03s)^2+(333,7s-334,03s)^2+(333,5s-334,03s)^2+(334,1s-334,03s)^2+(333,9s-... -
rust af jern.
Forumindlægsidder her med en rapport om rustbeskyttelse. den med berlinerblåt og K3Fe(CN) jeg har ledt over alt, og kan ikke finde det, men hvorfor er det at jern ruster hurtigere i rustindikatoren UDEN salt, end den med salt. troede det havde med spændingsrækken at gøre, men Natrium står jo til venstre fo... -
Forsøg: Aldehyder og ketoner
ForumindlægHej er der nogen som ligger inde med nogle rapporter om reaktion med aldehyder og ketoner? Mangler inspiration til en emneopgave vedrørende aldehyder og ketoner. Her har jeg formuleret nogle spørgmål, som jeg håber jeg ville kunne få svar på: - Skriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem et... -
hjælp til emne i SRP!!!
Forumindlæghey (: Jeg er meget forvirret over hvilket emne jeg skal vælge at skrive om i min SRP. Jeg skal bruge Matematik, som er mit hovedfag, derudover kan jeg bruge: kemi, psykologi, historie, dansk og tysk. Har selv overvejet at vælge kemi eller historie, da det virker som om der er bedst vejledning, n... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål i en rapport om eksponentielle ligninger. Men jeg ved ikke hvordan man udregner sådanne ligninger uden brug a CAS-værktøjer. Er der nogen der kan hjælpe mig, og vise remgangsmåden slavisk? På forhånd tak :-) Forklar, hvordan man kan løse ekspo... -
Funktion af arbejdstiden
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik rapport og er kommet til at punkt jeg ikke lige kan gennemskue. Jeg har et punkt der hedder samlet pris af installation som en funktion af arbejdstiden. Arbejdstide har jeg selv sat til 3 uger for 3 mænd, og en timeløn på 1312,5 for alle 3 så har jeg en materia... -
Amperemeter måler for meget pga. knudepunkt. Hvorfor?
ForumindlægHey folkens, jeg er i gang med at lave en rapport om Erstatningsrestians og Ohms lov, og her er jeg kommet ud for en lille problemstilling... Vi fik at vide af vores lære, at en fejlkilde kan være at amperemeteret måler for meget ( tilsluttet kredsløb med resistorer, batteri og voltmeter), pga.... -
Teori i en raport om måling af densitet??
ForumindlægHej allesammen... Jeg skal lave en fysikrapport om Måling af Densitet, men er ikk helt sikker på hvad teorien er?? Det kan være en masse men hved ikk hvad.. håber at der er nogen der kan hjælpe mig ud af denne situation..! Vi lavede et forsøg om at måle densiteten af nogle væsker (sprit og salltv... -
Normal værdier
ForumindlægVi har rapport om puls blodtryk og kondital. Teorien skal indeholde a. en definition af fagudtrykkene ’hvilepuls’ og ’maxpuls’ samt ’slagvolumen’ og minutvolumen’, b. oplysninger om normalværdier c. hvordan påvirkes værdierne af en persons træni... -
Tegninger af laboratortie/kemi genstande??:D
Forumindlæghej:D nu er jeg så "heldig", at jeg skal skrive en rapport om "måling af osmose i kartoffelstykker". - jeg ville derfor høre om der ikke var nogen der kendte en hjemmeside/etprogram, hvor der er billeder og/eller forklaringer til genstandene i et laboratortie?:) det er fx noge... -
Kemi - redoxreaktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med en kemi rapport over en redoxtitrering. Jeg har fået stilt følgende spørgsmål: Opløsningen af kaliumpermanganat laves ved at opløse en afvejet mængde KMnO4 i vand. Angiv, hvorledes man skal lave en opløsning, som er præcis 0,0200 M Men jeg har ikke fået oplyst nogen vo... -
Osmose
ForumindlægEr næsten færdig med min osmose rapport, men der er nogen spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Håber i kan hjælpe. 1. Hvilken saltkoncentration modsvarer koncentrationen af store molekyler (opløste stoffer) i? 2. ’Isotonisk vand’ indeholder salt der svarer til menneskekroppens celler... -
Hvad har tilladt livet at udvikle sig?
ForumindlægHej, jeg har en naturfags rapport jeg skal aflevere om en uges tid, men jeg undrert mig over hvad var med til at tillade at liv kunne udvikle sig til hvad det blev idag? Og hvad det har noget at gøre med pladetektonik, vulkaner, udledning af gas til atmosfæren, grundstoffet oxygen, molekylet diox... -
HJÆLP! Biologirapport omkring forurening af søer og vandløb
ForumindlægHJÆLP! har biologi rapport for til imorgen og det haster virkelig! Hvordan forurener fosfor og nitrat søer og vandløb Hvad gør alger i en sø Hvorfor er ilt mætningen vigtig for søen og livet i søen Hvad sker der med fosforen når en sø bliver overfyldt med alger og ilten forsvinder fra på bunden F... -
Molekyler - Navngivning mm.
ForumindlægHej SP Jeg har denne Bioteknologi rapport for og jeg er gået død allerede ved første spørgsmål: Prøv at tegne elektronprikformlen for ethan(har jeg gjort) – forklar hvor alle elektroner kommer fra. Hvad menes der med dette? Jeg gik så videre til næste, men gik igen istå da jeg sk... -
Resistans i en konstantantråd
ForumindlægHej folkens.. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp da jeg sidder med en rapport om resistans og mangler forståelse for et spørgsmål. Proportionalitetsfaktoren a er ifølge formlen givet ved: a=ρ/(π/4)*d^2 Bestem resistiviteten ρ ud fra trådens diameter og den fundne proportionalitetsfakto...
