Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19181 til 19200 af 33650
-
disposition
Forumindlæghej alle sammen jeg skal i gang med at lave en disposition og ville lige spørge jer om hvad for nogle punkter der vil være gode ( hvad der vil være godt at skrive i en disposition) når jeg skal lave en disposition til en digt-analyse?? -
større skriftlig- kurder
Forumindlæghej jeg har overvejet, at vælge at skrive om kurder, som jeg ikke ved så meget om. jeg har hørt at der er mange ting, man kan skrive om. derfor spørger jeg jer, hvad er det vigtigste og godt at fortælle om?, som kan giv en god karekter. håber i vil give jeres mening, så jeg kan beslutte mig sn... -
Hvad betyder "førstehåndstekst"
ForumindlægEr usikker på hvad det betyder.. -
De vigtigste elementer under den russiske revolution i 1917
Forumindlæghej , skal analysere nogle af de vigtigste elementer under den russiske revolution? nogle der har idéer ? -
Studieretningopgave! Mat/his
ForumindlægHej! Er der nogle derude, som er færdige med gym, og som har skrevet SRP sidste år? kunne godt tænke mig, at se et eksempel på en opgave i mat/his.. nogen, der kan hjælpe? -
AMish AT
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der... -
Kunsteventyr
ForumindlægKære SP Jeg har læst eventyret: DET ER GANSKE VIST! Jeg har desværre svært ved at perspektivere eventyret til noget andet, er der nogen der kan kan komme på noget? Hvordan laver jeg egentlig aktantmodellen til eventyret? Håber i vil hjælpe mig. Tak -
Episk fortæller
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig hvad en episk fortæller er? Samt en implicit og eksplicit fortæller? -
Dansk stil , Meninger!
ForumindlægHey alle (: Jeg ville høre om i ikke ville sige jeres mening om min stil?, og hvad i måske tror den ville give á karakter (: jeg håber i vil være så søde, at sige jeres mening, fordi jeg er lidt fortabt på denne stil? , om det skal skrives mere på eller hvad? Den glemte katastrofe 190... -
Bio A - Kemi A - Diabetes og insulin
ForumindlægJeg vil gerne skrive om diabetes og insulin i bio A og kemi A.. men er der nogen der ved noget om hvor svært det er? og om der overhovedet findes noget materiale til det?.. evt. nogen som har skrevet noget om det?.. -
Analyse and interpret?
ForumindlægHvilke områder er det jeg skal indenom her? -
Fotosyntese
ForumindlægNår man snakker om fotosyntese, snakker man så om biologi eller kemi? -
vejledning til skrivning af informationspjecer
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive en informationspjece omkring arbejderbevægelsen. Er der nogen som kan linke til sider, som jeg kan bruge som inspiration til min egen informationspjece omkring mit emne??? På forhånd tak for hjælpen. -
Kvindekamp - kontaktpersoner
ForumindlægVi har om kvindekamp i projekt uge, og ved ikke helt hvilke personer vi kan snakke med. Vi har allerede en aftale med en ekspert fra Kvinfo, men vil gerne have flere at snakke med :-) Nogle ideer til hvem man kan kontakte omkring det område ;-) -
Hjælp til slutning og begyndelse
ForumindlægJeg har lige fået en dansk stil tilbage. Alt i alt var min stil god (fik 10 pil ned), men det, der især trak ned, var opgavens form især begyndelsen og slutningen, er der nogle der kan komme med nogle forslag? Jeg går i 1g (kan sætte min stil ind, hvis det ønkes) -
The Sin Bin or Lucy''s heart
ForumindlægHej, Jeg har læst The Sin Bin or Lucy's heart. Jeg skal lave en personkarakteristik af Lucy. Er der nogen der ved, hvad The SIn Bin betyder, og hvilken betydning det har i forhold til Lucy? -
Vaccination
ForumindlægHej, :-) Jeg har projektuge i denne uge. overemnet er opdagelser. jeg har valgt at skrive om opdagelsen af vaccinationen, men jeg har et problem. jeg ved ikke hvad mit produkt skal være? noget med vaccination? Nogen der kan hjælpe? det haster! Taaak ! -
SRP
ForumindlægHej jeg skal snart til at skrive en SRP opgave (mat A og hist A), men mangler literatur, min emne omhandler Sophie Germain, og Fermats sidste sætning, jeg skal desuden skrive om kvinder i oplysningstiden, nogle som har nogle forslag? alt hvad jeg har nu: Kvinder og matematik: rapport fra en kon... -
Outline i engelsk
ForumindlægHej. Jeg har jo som så mange andre elever i 9 klasse fået til opgave at lave en outline (disposition) i engelsk. Mit problem er så bare hvad jeg skal komme ind på af punkter? Mit hovedemne er Racism og jeg har derunder valgt at snakke om Emmett Till. Håber virkelig jeg kan få noget hjælp senest ... -
World Trade Center.
ForumindlægJeg er i gang med en engelsk opgave omkring World Trade Center. Ved nogle af jer hvorfor terroristerne valgte at flyve ind i lige netop World Trade Center? Jeg ved at de havde en forbindelse til Al-Qeada, men hvad var grunden til at de fløj ind i World Trade Center? Blev de lokket til det af...
