Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19181 til 19200 af 152921
  • Iforhold til stx 1g

    Forumindlæg
    jeg har lige afsluttet 1g med i snit på 5,5 , jeg ville høre om man stadig kan ændre dette gennemsnit i 2g ? om jeg stadig har chance til at ændre det?
  • Eksamener uden for studieretning

    Forumindlæg
    Jeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke...
  • Redoxreaktioner ?

    Forumindlæg
    Hej alle kan nogen hastigt hjælpe mig med hvordan man afstemmer denne redoxreaktion. Jeg har vedhæftet reaktionen..
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Håber der er nogle der vil hjælpe mig :) det første spørgsmål: Giv mindst 2 mulige eksempler( fra forskellige fagområder) på, hvordan differentialkvovienten af en funktion kan fortolkes. husk ved fortolkningen at få enheden med. det andet spørgsmål: Gør kort rede for, hvordan differentialregnin...
  • vin SRP??

    Forumindlæg
    Hej :) er igang med Srp og skal aflevere på mandag er der ikk nogen der har lavet en SRP om vin ? jeg har virkelig brug for hjælp er gået i stå. påhånd tak
  • SRP-Mindste Kvadraters Metode

    Forumindlæg
    Jeg har fået udleveret min srp-opgave i dag, men har problemer med nogle af tingene. Så ville være mega-taknemmelig hvis der var nogen der kunne hjælpe Min opgaveformulering lyder (matematiske del): Præsentér begrebet matematisk model og dertil hørende relevante begreber og metoder. Du skal redeg...
  • Neutralisering af base med vand.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen.
  • tysk.

    Forumindlæg
    Hvordan skriver man narkoman på tysk? :-).
  • Fra STX til HF?

    Forumindlæg
    Jeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e...
  • Optagelsesprøve (STX)

    Forumindlæg
    Hej alle Hvad ville være smart at gennemgå mht. til Det periodiskesystem til en optagelsesprøve (STX) Hvad er det for nogle stoffer i det periodiskesystem der reagere dårligt og godt? På forhånden tak.
  • Antal af ligander?

    Forumindlæg
    Hej :) Har brug for jeres hjælp. Hvis jeg nu har metalionen Co2+ eller Ni2+, hvordan ved jeg så hvor mange ligander C2H8N2 (1,2-diaminoethan), der binder sig til hvert metalion?
  • Fe3+

    Forumindlæg
    Hvad er navnet på Fe3+ og Fe2+? Jeg ved godt man kalder dem jern(lll)ioner og jern(ll)ioner, men er det bare det? Altså hvordan skal man sige navnet til en eksame, jern-tri-ioner eller jern-3-ioner?
  • Er polære grupper og funktionelle grupper ens?

    Forumindlæg
    Hej everybody :D Jeg har et spørgsmål omkring polære grupper og funktionelle grupper, om det netop er ens?
  • Blanding af ...

    Forumindlæg
    Hej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :)
  • spørgsmål

    Forumindlæg
    hvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen
  • lærer

    Forumindlæg
    er der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D
  • Redox reaktion af kobber og salpetersyre

    Forumindlæg
    8 H+ + 3 Cu + 2 NO3 --> 3 Cu2+ + 2NO + 4 H20 Spørgsmålet er nu, hvorfor det er nitrat og ikke hydronen, der oxiderer kobber? Hydronen kan vel ikke oxidere kobber for kobber er et ædel metal, men hvorfor kan nitrat så? Hjælp :-)
  • London kræfter??

    Forumindlæg
    Hej folkens Hvad er london kræfter for noget og hvad går det ud på ? Har søgt meget om det, i min bog er der intet om det og kan se at der er nogle der også har spurgt om det her på studieportalen, forstår dog ikke deres svar. Håber nogen kan hjælpe! På forhånd tak
  • Absorptionsspektre

    Forumindlæg
    Kan nogen fortælle hvad absorptionsspektre er??
  • Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX

    Forumindlæg
    Jeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d...