Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19181 til 19200 af 20599
-
Vekselstrøm
ForumindlægHej alle. Jeg sidder pt og knokler med min SRP i dansk og fysik, hvor jeg skriver om vindenergi. Jeg er nu kommet til vekselstrøm og sidder fast i dét med effektværdi og middelværdi. Er der en venlig sjæl, der kan forklare mig disse begreber? Ydermere hjælpe mig udlede nogle formler for at b... -
Analyse af konflikten i Syrien
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er igang med SRP og min problemformulering til min analytiske del lyder således: I forlængelse heraf ønskes en undersøgelse af forskellige forklaringer på, hvorfor det er så svært at løse konflikten i Syrien. Jeg skal altså undersøge forklaringer på hvorfor det er svær... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP om rygte sprednigen. Hertil benytter jeg mig af engiden lostiske differentialligning som sprednigsmodel. Først vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig med en god indledende beskrivelse af differentialligninger? Da jeg har svært ved at få beskrive... -
TV-INDSLAG: Vi mangler en case, der har snydt til en eksamen. Er det dig?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er i gang med at lave en tv-eksamen, der handler om, at det er forholdsvis nemt at snyde til eksamener på gymnasiale uddannelser. I den forbindelse skal jeg bruge en case. Altså en person der har snydt til en skriftlig(inkl. SRP) eller mundtlig eksamen. Min makker og jeg vil... -
Valg af fag og emne
ForumindlægJeg sidder og skal i gang med at skrive SRP, og så sidder jeg og grubler lidt over hvilke to fag jeg skal skrive i. Jeg har tænkt lidt på matematik (A) og biologi (B), eller matematik (A) og kemi (B) Jeg har matematik og fysik på højtniveau, og iflg, de nye regler, så kan jeg sætte de to fag sam... -
Beregning af længden en raket kan flyve
ForumindlægJeg skal finde ud af, hvor langt en raket kan flyve. Det er et tænkt eksempel i takt med SRP. Jeg ser på en ss-4 sandal/R-12 raket fra cubakrisen. Jeg har fundet oplysninger om den her: http://fas.org/nuke/guide/russia/theater/r-12.htm. Jeg tænker, at jeg finder starthastigheden med raketlignin... -
Kønsidentitet/transgender - Eng/psyk
ForumindlægHej Jeg håber virkelig der er nogle der kan komme med nogle gode input :) Jeg skriver om kønsidentitet i SRP i fagene Engelsk og Pyskologi og vil gerne fokusere på den her sag i North Carolina om toiletterne (der blevet lavet en lov om at man kun må gå ind på det toilet, som anviser det køn ma... -
Hjælp til emne og fag valg?
ForumindlægHej. Nu nærmer tiden sig snart, hvor jeg skal vælge fag samt emne til SRP opgaven. Jeg har ingen idéer om hvad jeg skal skrive om og tænkte om der er nogen som har nogle praj? Min studieretningsfag er tysk eller engelsk på A-niveau og derudover kan jeg kombinere det med samf, dansk, tysk/eng, ... -
Elektrisk signal gennem enigma hjælp
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til at skrive SRP. Mit emne handler om enigma og bl.a. matematikken bag den. Jeg er kommet så langt at forstå hvordan enigma virker og hvad permutationer og inverse permutationer er samt at forstå produktet af en permutation skrevet på følgende måde: SNMLRL-1M-1N-1S-1 Hv... -
Malk de koijn
ForumindlægHej allesammen! Nu skal jeg, om ca. 2 måneder, til at skrive min SRP. Jeg har allerede valgt fag og emne nu, så jeg kan komme godt igang. Men først skal der selvfølgelig samles noget empiri. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at vide om nogle af jer kunne dele lidt af jeres viden om malk de koi... -
Fyldestgørende kildeanalyse i historie
ForumindlægJeg er idag gået i gang med min SRP-opgave som handler om pestens udbredelse i københavn i 1711 og den klassiske SIR-model. Opgaven lidt hentyder til, arbejder jeg med matematik A og historie A. Jeg synes jeg er kommet meget godt for start, men jeg må indrømme at jeg har svært ved at gennemskue ... -
Diskussion/vurdering, - hvordan?
ForumindlægHej Jeg er i gang med min SRP og er gået i stå ved diskussions-vurderings spørgsmålet, der lyder følgende: På baggrund af din redegørelse og analyse bedes du vurdere hvilke værdier, der kommer til udtryk i bogen, og herunder i hvilken grad bogens fremstilling af opfattelser af køn stemmer overe... -
Kinas poltiske og økonomiske systemer
ForumindlægHey folkens, jeg sidder og kigger min SRP igennem for at se om, der er noget jeg mangler før, at den skal afleveres, men jeg er dog kommet i tvivl om, jeg har fået det hele med i redegørelsen :S Min redegørelse lyder på, at jeg skal redegøre for principperne i Kinas politiske og økonomiske syste... -
SIR model ud fra Data
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP om epidemier, særligt influenza. Til dette skal jeg lave en model ud fra et datasæt jeg har fået udleveret. Det har nogle problemer med, da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge mine data i forhold til de differnetial ligninger SIR modellen består. Jeg får o... -
Borgerrettighedsbevægelsen
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP om borgerrettighedsbevægelsen med fokus på Martin Luther King. Jeg skal i min diskussion, diskuterer hvordan M.L.K har været inspireret eller påvirket af andre ledderskikkelser, herunder M. K. Gandhi og Malcolm X. Samt skal jeg vurderer det etiske belæg for ikkevoldelig ... -
Kan ikke få det til at hænge sammen?
ForumindlægHej folkens Er igang med min SRP og skriver i psykologi..... Er igang med at forklare hvordan seksuelt misbrug påvirker barnet. problemet er bare det at jeg ikke kan få det hele til at hænge sammen. I den bog jeg analysere høre vi først om at hovedpersoen bliver misbrugt som 10 - årig (På dette... -
Titanic - matematik
ForumindlægHej Vinteren nærmer sig, dermed nærmer SRP'en sig også... Jeg har spekuleret meget over emne - jeg vil rigtig gerne skrive om Titanic. Jeg skal skrive i matematik (eneste studieretningsfag på A-niveau), så jeg ville høre om i har nogle idéer til, hvordan jeg kan bringe MA A ind i e... -
Optimering med knap kapacitet.
ForumindlægHejsa Jeg sidder med min SRP indenfor mat-A og vø-A og er gået i stå i min opgave. Jeg skal følgende: Demonstrerer ved hjælp af virkelighedsnære regneeksempler, hvordan man kan optimere knap kapacitet indenfor produktion. Jeg skal ind på simplex metoden som jeg har styr på. Men jeg har ikke de... -
AT - Slaveri i USA
ForumindlægHej :-) Jeg går i 3.g og skal i gang med AT6, hvor jeg skal skrive om slaveriet i USA. Jeg skal udarbejde nogle problemstillinger på forskellige taksonomiske niveauer, og det volder mig en del problemer. Mit redegørende spørgsmål lyder: Redegør for begrebet slaveri og dets oprindelse. Mit ... -
Farvestof i fødevarer?
ForumindlægHej :-). Jeg har valgt et emne i SRP (vores blanket skal afleveres på fredag). forresten srkiver jeg i Biologi B og Kemi A. Jeg har dog problemer med at finde gode links og bøger, så det ville være lækkert hvis nogen sad med nogle gode links. Det jeg vil er: * Forklar de organiske f...
