Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19221 til 19240 af 41162
  • Monarki

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg forklar hvad et monarki er?
  • Engelsk

    Forumindlæg
    Hej alle Har brug for lidt hjælp, I kan se hvad opgaven går ud på, på billedet. Vil gerne have forklaret det med infinitive, present tense og past tense
  • Do's and don'ts

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der en af jer, som har et forslag til, hvordan "do's and don'ts" skal oversættes? Det er i forbindelse med en artikel/guide omkring dating. På forhånd tak.
  • Fysik - Materiale videnskab

    Forumindlæg
    Hej Hvordan finder man The Initial Normal Stress Coefficient eller bare The Normal Stress Coefficient som det også hedder? Jeg har selv fundet følgende formel som angiver sammenhængen mellem Shear Stress og Torque (drejningsmomentet). Kilde "Mechanics of Materials":Torsion Boston ...
  • AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)

    Forumindlæg
    Hej alle :) Sidder og knokler med AT, og har svært ved at finde brugbare kilder. Jeg skriver om hvordan kannibalisme blev brugt til, at fremstille de indfødte i britiske koloniseringer som uciviliserede og derved bliver brugt til at legalisere den britiske imperialisme. Jeg skal bruge en beretn...
  • Sæt ordene i rigtig rækkefølge

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med denne spansk opgave? Skal sætte disse ord i rigtig rækkefølge så det danner en sætning = / Yolanda / son / son / y / y / Diego / Almería / novios / de /
  • Akkordsystem

    Forumindlæg
    Hej folkens :-) Jeg er i gang med at lave en prøve aflevering af DHO opgaven, og i en af mine tekster er jeg støt på et ord jeg ikke kender :-( Og selvfølgelig kan jeg ikke finde betydningen af det på nettet. Så jeg håbede at en kunne forklare mig hvad akkordsystemer betyder? :-) M.v.h Lisa
  • Demokrati - diskussion

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at sammenligne og diskutere to forskellige holdninger om demokrati. Er det meningen at jeg så skal komme med min egen mening omkring det - altså hvad synes jeg er bedst? Og skal jeg også ende ud med en konklusion? På forhånd tak! :-)
  • Et digt med en sammenligning eller en merafor

    Forumindlæg
    Er der nogen af jer som har skrevet et digt med en metafor eller en sammenligning i? det kunne være en stor hjælp vis i svarede
  • df

    Forumindlæg
    df
  • HJÆLP!! beregn den optimale afsætning, salgspris og dækningsbidrag MC(Q)=100+0,025Q

    Forumindlæg
    Opgaven lyder: Ved en pris på 900kr. forventes en afsætning på 1500 stk. og en priselasticitet anslåes til at være -3 ved den angivende pris. MC(Q)=100+0,025Q Jeg skal så beregn den optimale afsætning, salgspris og dækningsbidrag. På forhånd tak! :)
  • HASTER TYSK!!!!!

    Forumindlæg
    Jeg skal til prøve i tysk, der er noget som jeg har undret mig meget, jeg gerne vil have svar på Hvorfor bruger man ob i dette sammenhæng og ikke um Pigen spurgte drengen, om han havde besøgt moderen. Das Mädchen fragte den Jungen, (ob) er die Mutter besucht hatte.
  • Holger Drachmann

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er i gang med at analysere Holger Drachmanns "Midsommervisen" og har på nuværende tidspunkt virkelig brug for hjælp. For at kunne analysere dette, skal man jo også vide noget om selve forfatteren og de indformationer har jeg virkelig svært ved at finde. Jeg beder på ingen ...
  • Isoleirng af DNA fra løg

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået til opgave at lave en rapport over dette forsøg "Isolering af DNA fra løg" men der er lige et diskussions spørgsmål jeg ikke lan løse. Hvilken virkning har saltet som tilsættes (NaCl) på cellernes DNA-molekyler - tænk på DNA’s rygrad (vanger) phosphat-molekyler...
  • tyskrettelse

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan rette en tysk opgave kun på 70 ord ?:)
  • Sætte komma

    Forumindlæg
    Hvor skal der sættes komma i nedenstående sætning? "Det næstbedste efter internettet(,) en mobil har(,) er flytilstand" Jeg er i tvivl ved hvilke af paranteserne der skal komma
  • Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?

    Forumindlæg
    Hej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g...
  • Hvor får vi strøm fra?

    Forumindlæg
    hej.. Kan i fortælle mig hvad man til eksamen skal snakke om "hvor får vi vores strøm fra". har skrevet det som underpunkt i min disposition, men ved ikkke helt hvad jeg der skal fortælle om:/
  • AT-tvivl i biologi (metode ved iagtagelse og derefter teori)

    Forumindlæg
    Hej. Mit spørgsmål lyder: Hvis man gør sig nogle iagtagelser, og derefter prøver at forklare iagtagelserne med allerede etableret biologisk viden, hvordan arbejder man så metodisk? - har det et navn? Et konkret eksempel: Jeg iagtager at økologisk mælk har flere gode omega-3 fedtsyrer end konvent...
  • Typespørgsmål til AT?

    Forumindlæg
    Hej Hvilke typer spørgsmål bliver stillet til AT-eksamen? Eksempler?