Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19221 til 19240 af 32066
-
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skr. matematik, og er stødt på denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af: Forkort brøken: b(a2+2a+1) / a+1 Håber nogen kan vise en udregning - På forhånd tak :) -
modeller
ForumindlægHejsa, nogle der ved hvordan man løser følgende matematik-opgave på maple? Jeg har lavet opgave a) og har fået den til 2.5 timer, men ved ikke om det er rigtigt. Dog har jeg svært ved at løse opgave b) på maple. -
GM modellen
ForumindlægJeg er ved at skrive en samfundsfags/matematik synopsis i AT, og min matematiklære foreslår mig at jeg kan bruge GM modellen, men han havde desværre ikke tid til at sætte mig ind i det på daværende tidspunkt. Er der en af jer der kan hjælpe mig? -
Sandsynlighedsregning og statistik
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig? Det er til mundtlig matematik. - I din gennemgang skal du lægge særlig vægt på histogrammer, sumkurver og normalfordelingen. - I din gennemgang skal du lægge særlig vægt på beviset på binormialfordelingen samt anvendelsen af binomialfordelingen. -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Opspsarings- og gældsannuitet
ForumindlægHejsa. Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik og skal besvare følgende sprøgsmål: · Forklar/introducer opspsarings- og gælds-annuitet ud fra et eksempel Nogle forslag til hvordan jeg kan gribe dettte an? På forhånd tak! -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Typerne
ForumindlægHej, Skal op til matematik A på tirsdag, så er igang med at læse op til det. Vil bare lige hører om man kan risikere at få en type-opgave (differentialligninger, altså type 1, 2,3,4 og 5) uden hjælpemidler? -
forkort udtrykket?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til disse 3 opgaver, hvor jeg skal forkorte udtrykket. I må gerne fortælle hvordan i gør. 1. 5x-12+2x+17-4x 2. 35y+22-13y-7+y-13 3. 3a+ (2-7a) -1 Opgaven er fra Matematik 8 Kontext -
Tilnærmelsesvis lineær funktion
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik eksamen og eftersom jeg ikke er særlig god til det har jeg dette spørgsmål: En tilnærmelsesvis lineær funktion, er det ikke det samme som en stykkevis lineær funktion? Du må meget gerne have et eksempel .. -
Uden hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg tænkte på, om der ikke er en opgørelse for, hvilke ting man kan komme op i, i delprøven uden hjælpemidler matematik a? Jeg har søgt på det hele weekenden men uden held. Håber nogen ved hvor man finder det, fordi så har I lige reddet min aften ;D -
annuitetsformel - find renten
Forumindlæghejsa :) Jeg sidder og er ved at lave mine dispositioner til matematik... i et af mine spørgsmål skal jeg finde renten i forbindelse med annuitetsformlen... men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det.. er der nogle af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig.. ? på forhånd tak -
Hvad er; Aksiomatiske deduktive system??
ForumindlægHej derude :) Jeg skal snart til mundtligt matematik eksamen og et af vores eksamensspørgsmål lyder således; Redegør for det Aksiomatiske deduktive system... Nogle der evt. kan forklare hvad dette er/går ud på? På forhånd, tak for hjælpen :) -
Voyage 200 lommeregner sælges
ForumindlægJeg har en Voyage 200 lommeregner til salg. Den kan det samme som TI89 og MERE til!! Lommeregneren er et KRAV til Matematik B og mange erhvervsøkonomiske uddannelser. Se annoncen og billeder her: http://www.dba.dk/texas-voyage-200-bedre-end/id-66637727/ -
Førstegradsligning - grafisk metode
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede matematik eksamen og har fået en ligning der hedder: 2+3(x+1)=2(8-x) (*) og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse den ? Er der evt. en der kunne forklare hvordan den skal løses ? På forhånd tak! -
COSINUS!!! HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej alle! skal snart til mundtlig matematik.. og tænkte på følgende: - cos (v) = cos (180 - v) hvorfor er det nu at der skal stå minus foran cos ? ved sinus står der jo ikke noget minus? På forhånd taaak -
hjælp til mundtlig mat A ?
ForumindlægHEJ Jeg skal snart op i matematik mundtlig, men ved ikke hvad jeg skal forklare under statistik... please er der nogen der kan hjælpe? Det skal fylde til en 20 minutter.... Spørgsmålets underpunkt er: gør rede for varians og spredning + normalfordeling på forhånd tak, Tanja -
Lektiehjælp??
ForumindlægJeg er en 2.g elev fra Århus, der virkelig gerne vil blive bedre til Matematik A, Fysik B.. Jeg vil bare høre om I kender nogle lektiecafeer med god lektiehjælp, i kan anbefale mig ? -
FSA-Download
ForumindlægHej, jeg skal prøve den skriflige matematik fsa i næste uge på torsdag. Jeg vil gerne øve mig til alle ting. Men har ingen ide, hvor jeg finder en fsa (fra 2008 eller 2009) til download. Har i måske en ide? Tak for jeres hjælp. Sabine
