Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19261 til 19280 af 96602
-
Substitutionsmetoden
ForumindlægHej Kan man løse a og b i en potensfunktion hvis man kender to punkter vha. substitutionsmetoden? For jeg har prøvet med punkterne (2,1) og (6,27).. Jeg får at a er 3/27 og det passer ikke med facit, så jeg jeg lavet noget forkert eller kan man bare ikke bruge metoden? -
Blodtype
ForumindlægHej. Har et spørgsmål, som jeg er gået i stå ved. Håber der er nogle, som vil hjælpe mig :) Hvorfor kan blod fra en person med blodtype 0 hverken agglutinerer i Anti-A eller Anti-B feltet? -
Matemaik
ForumindlægOpgaven er således: En funktion f er givet ved, (x)=x^3-4,5x^2-30x+3 a) Bestem funktionens nulpunkter b) Bestem f^1(x), og bestem monotoniforholdene for f. Er der en der vil hjælpe mig med opgaven? -
Forkort brøken
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skr. matematik, og er stødt på denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af: Forkort brøken: b(a2+2a+1) / a+1 Håber nogen kan vise en udregning - På forhånd tak :) -
Åh nej! (:
ForumindlægHej alle sammen' jeg sidder og skal til eksamen i mundtlig matematik B, og er stødt på et problem i et af spørgsmålene. Er der nogle der ved hvordan jeg klare den her: • Bevis at en lineær funktion er differentiabel og at differentialkvotienten er hældningskoefficienten. På forhånd tak . -
Vektorer
ForumindlægI et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a = ( t, t+1) og b = ( -t, t+1) hvor t er et tal. 2) Bestem for t = 2 koordinatsættet til projektionen af b på a. 3) Bestem de værdier af t, for hvilke vinklen mellem vektorerne a og b er 60° Det første har jeg løst, forstår bare ... -
Reducér
ForumindlægHej kan en af jer hjælpe mig med at reducér udtrykket; (4a^2-4ab+b^2) / 4a-2b -
Differentiation af et udtryk
ForumindlægHej Jeg har et udtryk givet ved: σ = (3 V L)/(4 t b2) · (10 y/b - 6) Herefter står der i bogen: Erstattes L med x, findes: dσ/dx = (3 V)/(4 t b) · (10 y/b - 6) Det ser ud til, at L erstattes med x, hvor der til sidst differentieres mht. x. Hvordan kan det lade si... -
Påvirkning af resultat og likviditet
ForumindlægKan du hjælpe mig med svarene på dette? 1. Kassestrimmel: Kontantsalg + moms. a) Bliver resultatet større, mindre eller uændret af dette? b) Bliver likviditeten større, mindre eller uændret af dette? 2. Købsfaktura fra Kayser import, konto 142217: Diverse varer + moms. Pr. 30 dage netto. a) Bliv... -
SRP om smertemedicin
ForumindlægHej :) Jeg har nu næsten skrevet SRP færdig. Jeg skriver i smertemedicin i historie og kemi, hvor kemi er hovedfaget. Er der nogle herinde, der kunne tænke sig at læse det igennem og komme med lidt kritik og sådan ? Ville blive meget glad for det. Er fint nok, hvis det bare lige er hurtigt læst... -
Nitrat
ForumindlægHej... jeg skal til eksamen i kemi C og har om udvaskning af nitrat (NO3-). Jeg skal fortælle i kemi sprog om nitrat, men sidder nu og bliver helt i tvivl om, hvad det er jeg skal komme ind på. Jeg har stillet mig selv det her spørgsmål: Ionens opbygning og egenskaber. Jeg ved at det er et s... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: enten biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der ... -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: enten biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der er ... -
HJÆLP HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle.. jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg skriver AT i kemi og engelsk om den globale opvarmning og CO2 udslippet. I kemi tager jeg udgangspunkt i en fiktiv rejse, hvor jeg skal foretage nogle beregninger, der viser hvor meget CO2 der udslipper ved benzin og bioethanol.. Nogle der ved hvordan je... -
hf?
Forumindlæghej!!Ville lige høre om, der er nogle af jer herinde, der ved om det stadig er muligt at tage hf efter den gamle reform i landet?? er ikke så vild med, at der er kommet mere kemi og at fagene er blevet blandet sammen i nogle faggrupper. For mit vedkommende kan jeg fx. godt lide biologi og geograf... -
Polyphenoler
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave i kemi og skal ved hjælp af nettet finde en eller flere strukturer som indgår i rødvin. Jeg har prøvet at søge men har ikke fået et godt resultat. Er der måske nogen som kender nogle gode kemi sider på nettet hvor man kan finde svaret på sådanne spørgsmål? -
Frist for eksamensspørgsmål?
ForumindlægHvad er fristende for udlevering af eksamensspørgsmål i fag som kemi C og biologi C, hvor man får alle spørgsmålene før eksamen? Sidder nu med snart kun en uge til eksamen i biologi C og har ingen spørgsmål fået, hvor vi fik dem i kemi C næsten en måned før. Kan det passe der er ingen retninglin... -
kemileksikon
ForumindlægHeJ! overvejer at købe et kemi leksikon.. så ville vide om der var nogen der kunne anbefale en til mig.. indtil videre er jeg stødt på to "Kemi Gads fagleksikon" og "Håndbog i kemiske fagtermer" hvilken er bedst? Det skal være tilpassende til gymnasie A niveau.. håber der er n... -
Del opgave til rapport.
ForumindlægOkay, jeg er tydligvis elendig til kemi min hjerne er ved at koge over. Min forsøgsvejledning er her: fag.svendborg-gym.dk/kemi/Vejledninger/isis/6.4%20Reduktion%20af%20kaliumpermanganat.pdf Det er afsnittet Efter øvelsen der driller. Hvordan viser jeg ved beregning at der er nok sulfitioner :P -
Jerns korrosion
ForumindlægJeg har en opgave på kemi C om jerns korrosion. vi har lagt et jernsøm i en opblandet rustindikator. Nu bliver jeg bedt om at skitsere sømmets plus og minus poler. Er klar over jeg skal have fat i spændingsrækken og en redox reaktion, men har brug for hjælp til at gøre det i den rette ræk...
