Søgning på: tysk stil om fritid. Resultater: 19261 til 19280 af 42009
-
Lys
Forumindlægjeg har fået til opgave at skrive om lys. Jeg skal ind på følgende emner: bølger, fotoner, uva, uvb og uvc men da jeg ikke har nogen konkret problemstilling at gå ud fra har jeg ingen anelse hvor jeg skal begynde er der en der kan hjælpe mig med at starte? -
Dansk A eksamen - STX 2016
ForumindlægHvordan gik det til eksamen? -
DHO / historie
ForumindlægHej, Sidder og er igang med at skrive DHO, men er kommet i tvivl om hvordan man starter sin vurder del. Jeg skriver om Cæsar og ud fra det skal jeg vurdere om senatets rolle i cæsars magtovertagelse, Nogen søde sjæle der vil hjælpe? -
Hvordan ligger man opgaver ind!?!?!?!
ForumindlægDet er lidt pinligt, men jeg ved ikke, hvordan man ligger en opgave ind. jeg er meget ny. Nogen, der lige kan give en kort forklaring - eller bare en forklaring ?? -
AT eksamen??
ForumindlægSkal man have sine materialer med til sin eksamen? Altså udprint af anvendte artikler og medbringer de brugte fagbøger?? -
oversættelse
ForumindlægKære Mabel Jeg er frygtelig ked af, at min kone er overtroisk. Der er ingen tvivl om, at hun faktisk tror på, at man ikke skal gå under en stige og sådan noget. Men situationen er blevet kritisk det sidste par uger. Hun følger sig om en skygge dag og nat. Hun har været hos en spåkone, som åbenbar... -
Betydning
ForumindlægHvad betyder ''under mismodets skæppe?'' Taget ud fra et afsnit af Johannes Møllehaves digt ''Lyset'' ''Tro at livet fornyes, uden tro går det næppe. Ingen bør sætte sit lys under mismodets skæppe.'' Hjælp, hjælp, hjælp! -
SSO om sovjets sammenbrud..
ForumindlægKender i det at man skal aflevere om 5½ time, og man kun har skrevet 9 sider? det sucks.. damn, hvor føler man sig dum over at man kom for sent i gang.. -
Fischer projektion - aminosyre
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal tegne en aminosyre i Fischer projektion, men jeg kan ikke få det til at stemme.. jeg ar vedhæftet et billede af aminosyren. Er der en der kan hjælpe? på forhånd tak!!! :) -
Brøker
ForumindlægHvordan laver jeg disse? 1) (-x^2+4)/(2x^2+2x-12)= 2) (x-1)/2x^2+4x-6) = 3) (x^2+4x)/(x^2-5x+4)= 4) (x^3-9x)/(x^3+x^2-6x) = og i nr. er løsningerne 8 og -12 i andengradsligningen, men hvad skal jeg derefter for at reducerer? -
blandede spørgsmål
ForumindlægHar nogen spørgsmål som jeg håber i kan svare på 1. Redegør for tilnærmet lineær vækst, herunder lineær regression. 2. Redegør for positionsmålene: middelværdi og median. 3. Redefgør for forskellige diagramtyper til grafisk præsentation af data 4. redegør for spredningsmålene: variation... -
HJÆLP!!! TEORI FOR BAGGRUNDSSTRÅLING
ForumindlægHej derude. Er der nogle som kan skrive en teori for baggrundsstråling? Er fuldstændig lost og skal allerede til eksamen imorgen.. Håber der er nogle kloge hoveder, som kan hjælpe mig :)) Tusinde tak på forhånd -
Fusionsenergi
ForumindlægHej :) Er der ikke nogen, der vil være sød og forklare mig hvad de her 3 grafer viser??? Det vil hjælpe mig rigtig meget.... Tusind tak på forhånd -
Tværfaglig opgave?
ForumindlægJeg skal op til eksamen på torsdag i naturvidenskabeligfagpakke. Hvor jeg skal skrive en opgave og fremlægge det, i opgaven skal jeg inddrage Biologi, kemi og geografi. Som emne har jeg valgt fedme. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal fortælle under hver fag. Jeg ved kun at i biologi skal jeg... -
Terror og frihedskamp
ForumindlægHej Jeg har til kulturfag trukket om terror og frihedskamp. Synopsisen blev skrevet færdigt og afleveret, og nu sidder jeg og forberreder mig. Til trækning for vi nogle kilder, hvor der indgår både om radikalisering, og om vestents indblanding i mellemøstiske regeringer. Hovedspørgsmålene i syn... -
Engelsk artikel - "War"
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en engelsk artikel om krig - altså "War". Jeg vil gerne skrive om terrorisme, men ved ikke lige hvad det skal være....Nogen med nogle gode idéer? Den skal kun fylde 1 side med 1½ linjeafstand. -
Analyse :o
Forumindlægher kommer jeg lige med endnu et afsætningsspørgsmål :) opgaven jeg skal skrive omhandler en artikel hvor fakta beskrives som den nye føretrøje på discountmarkedet. Der er så blevet lavet en undersøgelse af kundernes tilfredshed(baggrunden for artiklen) og den er lavet af Dansk Kundeindex. sp... -
Skæring mellem cirkel og linje
ForumindlægHej alle, kan ikke huske hvordan man løser denne opgave. I et koordinatsystem er der givet 2 linjer med ligningerne: l: y=3/4x + 4 m: y=x-5 en cirkel har centrum i punktet C(7,3) og har linjen l som tangent. 1. Bestem en ligning for cirklen. Her har jeg fundet frem til følgende resultat: (x-7... -
Hvor meget betyder karaktererne i 1 og 2. g på HHX?
ForumindlægHej Jeg skal starte på HHX her efter sommerferien, og der er noget, jeg er i tvivl om. De karakterer jeg får i 1. og 2. g, tæller de i det endelige gennemsnit i 3.g? Og hvad med mine årskarakterer i de forskellige klasser?Hvilke karakterer er det egentlig, der tæller til det endelige gennemsnit ... -
Lydbølger.
ForumindlægNogle spørgsmål jeg har ang. lydbølger.. 1)Kan lyd bølger "rejse" gennem luftform? gennem væske? Gennem fast materiale? (kan I evt . give nogle eksempler) For jeg har læst , at de kan (gennem alle formerne) men jeg er da lidt i tvivl.. f.eks hvordan de skal kunne rejse igennem fast mat...
