Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 19281 til 19300 af 169995
-
Hjælp til samfundsfag
ForumindlægHjælp til samfundsfag! Vi har lige nu om markedsøkonomi.og jeg skal forklare, ved hjælp af et eksempel begreberne udbud og hvad betyder overbud? Somebody help me? -
GLOBALE OPVARMNING
ForumindlægHvad ville i undersøge ift. den globale opvarmning? Sundhed, økonomisk og hvad mere? Tak på forhånd :) -
Jura Studie
ForumindlægJeg er i den uheldige situation, at mit 03 + 5 tal i matematik til studentereksamen i år gør at jeg kun har et samlet eksamensgennemsnit på 7.8. Jeg ønsker at læse Jura på syddansk uni. i Odense men regner ikke med at komme ind pga. at jeg blot har været dårlig i et fag! (som man faktisk ikke eng... -
hjælp please
Forumindlæghvad sker der for samfundet hvis man forbruger? -
Diskussion/vurdering i samf. - Økonomiske skoler
ForumindlægHej.. Mit tredje spørgsmål i problemformuleringen falder lidt uden for mit overemne "Kommunernes Budgetoverskridelser", så jeg er faktisk ret blank på det punkt... Spørgsmålet er som følger: Diskuter, under inddragelse af forskellige "økonomiske skoler", de økonomiske konsekv... -
Hjælp til Kina??
ForumindlægVille bare lige om der var nogle som kunne hjælpe mig med dette spørgsmål her: Redegør for sammenhængen mellem ”Det store spring fremad” og ”kulturrevolutionen”?? Nogle der kan hjælpe mig lidt med denne sammehæng her? Takk -
Rentestigning?
ForumindlægEr det nogle, som jan hjælpe mig, med dette spørgsmål?: 3) Beskriv de økonomiske virkninger af en rentestigning. Jo mere du kan skrive jo bedre. Brug gerne det økonomiske kredsløb til at forklare. -
Artikel
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en artikel om nutidens unge og deres syn på forældrenes rolle. Men jeg kan ikke rigtigt komme i gang. Er der nogle der vil hjælpe? (PS: Vi må selv vælge undergenre.) -
ligninger igen!
ForumindlægHvad er der f.eks af praktiske problemer, som kan løses ved at opstille en ligning eller en ulighed? -
Lidt om samfundsfag
ForumindlægHej, jeg skal have samfundsfag, men jeg er bange for at det vil være svært, da jeg ikke er særlig god til det. Men kunne jeg få en til at fortælle mig om det, fx. hvad jeg skal arbejde med osv? -
Metoder i EØ
ForumindlægI AT er det nødvendigt at man viser man mestrer fagets metoder... Jeg har selv matematik/fysik, jeg har haft samfundsfag på C-niveau(det tætteste vi kommer på EØ) og har nu haft EØ siden i sommers... Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad "fagets metoder" er, indenfor EØ... Nogen der g... -
Økonomisk magt
Forumindlæghej. jeg sidder og kæmper lidt med en definition af økonomisk magt, og ville sætte stor pris på nogle inputs. Mvh. Soli. -
Gini Koefficient
Forumindlæghej, hvordan kan gini-koefficienter anvendes som et mål for økonomisk ulighed? -
Børnechecken
ForumindlægEr der nogen der har et link til en undersøgelse der beviser at der er blevet født flere børn per familie efter børnechecken er blevet indført? Jeg har læst at børnechecken er højere i Norge end i Danmark og at de får flere børn. Er der nogen der kan bekræfte det med nogle tal og at det skyldes ... -
Idealisme og materialisme
ForumindlægHvornår er et historiesyn i en tekst idealistisk og materealistisk. Hvad er er forskellen? -
Hjælp
ForumindlægHvilke to hovedårsager er der til sultproblemerne i Etiopien? Jeg tænker at det må være borgerkrigene, klimaet, dårlig infrastruktur, uddannelse osv. Men der stå "to hovedårsager" Kan I hjælpe? Tak på forhånd! -
hjælp til emne + problemstilling i Eø og Biologi
ForumindlægHej derude, jeg ville høre om i havde nogle gode emner man kunne bruge til sin srp i erhvervsøkonomi og biologi og evt. en problemstilling der ville være en god sammenhæng til emnet. -
Antibiotika
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave en opgave i biologi om antibiotika. Håber at der nogen der kan hjælpe. Jeg har to spørgsmål Hvis der er en enkelt bakteriekoloni i en klarhedszone, hvad kan det så være udtryk for? Hvilke grunde kan der være til at medicinundustrien hele tiden udvikler nye typer a... -
Skift fra HA Almen
ForumindlægHej. Jeg har i det seneste år læst Economics and Business administration, som mere eller mindre er HA Almen på engelsk, men har på det sidste fundet ud af at det ikke helt er noget for mig. Jeg ville høre om i har forslag til uddannelser der kan føre til job indenfor handel osv. En af hovedpunkt... -
Vækstmodeller: Eksponentielle funktioner
Forumindlæger der ikke en derude som vil hjælpe mig med dette eksamens spørgsmål som jeg har vedhæftet.
