Studievalg og videregående studie

Skift fra HA Almen

22. juni 2014 af esbonym (Slettet)

Hej.

Jeg har i det seneste år læst Economics and Business administration, som mere eller mindre er HA Almen på engelsk, men har på det sidste fundet ud af at det ikke helt er noget for mig. Jeg ville høre om i har forslag til uddannelser der kan føre til job indenfor handel osv. En af hovedpunkterne er at jeg ikke er super glad for matematik. Kan godt forstå hvis der er noget matematik, men jeg synes simpelthen at min nuværende uddannelse er for meget. Så hvis man kan få noget med mere markedsføring osv, ville det være lækkert. 

En anden ting man desværre skal tage i betragtning, er mit ikke-så-prængende snit. 

Men kom gerne med massere af forslag, da jeg også overvejer at studere i udlandet. 

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Må jeg spørge hvor voldsom matematikbyrden er på Economics... ? Jeg har selv søgt ind på Economics & Business Administration, Business Management i Odense og er god nok til matematik, men måske ikke den der vil være universitetets go-to-guy.

Er det produktions- og afsætningsfunktioner i én lang køre, eller er det mere regnskabsmæssig økonomi ?

Jeg synes da klart du skal overveje Market & Management Anthropology som nok er lidt blødere, men stadigvæk engelsksproget og lyder som en super spændende uddannelse som er mere organisatorisk :)


Skriv et svar til: Skift fra HA Almen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.