Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19301 til 19320 af 27879
-
Integration
ForumindlægHvis udtrykket 8-6x skal integrereres, vil det være ligeså rigtigt hvis man skrev; 8x -6x + k som 8x - 3x^2 +k Man kan sige, når udtrykket differentieres, så får vi ved begge tilfælde 8-6x. ? Ps: lige startet på emnet, så helst formidle ud fra niveauet, så jeg kan være med. Tak for hjælpe... -
Anvendelse af fagenes metoder?
Forumindlæghejsa :) jeg er i fuld igang med AT, men jeg er usikker på metoderne? emne:kusntig intelligens - menneskets og robotternes tankegang. Fag: Dansk og datalogi. jeg har anvendt science fiktion film "BLade Runner" og analyseret det indenfor dansk. Indefor datalogi har jeg så kommer ind ... -
eksamen - kærlighed;
Forumindlæghej. jeg skal om ikke længe op i mundtlig eksamen om kærlighed, så vil jeg ind under emnet "fatima & saret" da jeg har om kærlighed i islam, osv. hvordan kan jeg fortælle det? jeg er meget nærvøs. jeg aner bare ikke hvad jeg skal starte med at sige, når jeg skal begynde med at fortæll... -
Vieta jumping
ForumindlægJeg har læst om vieta jumping her: http://reflections.awesomemath.org/2007_5/vieta_jumping.pdf Jeg kan godt forstå princippet i det, men jeg kan helt sikkert ikke bevise det, og jeg er i tvivl om hvornår man må bruge det. Er der nogen der sidder inde med (et link til?) en udførlig guide til emne... -
Fedme/metoder?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i morgen i AT og har om fedme med fagene biologi B og idræt B. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra andre, der evt har enten samme fag eller samme emne omkring noget med metoder og teori. Er der nogen, der kan hjælpe? V.h. Lene -
Kommunikation i praksis - Det gode jobafslag
ForumindlægHej er der nogle som har en eksamens opgave liggende fra faget kommunikation i praksis. Jeg er igang og mit emne er Det gode jobafslag. hvor jeg kigger på kommunikationen. Jeg har dog svært ved at komme igang og håber derfor jeg kunne finde noget inspiration herinde. på forhånd tak for hjælpen. -
Kilder til Amerikas uafhængighed
ForumindlægHej jeg er ved at skrive historieopgave om Dannelsen af USA altså de 13 koloniers uafhængighed. Jeg mangler dog nogle kilder til emnet. Jeg har uafhængighedserklæringen og USA's forfatning, men jeg vil gerne have en samtidig kommentar til en af de to. Jeg har ikke kunnet finde noget indtil nu... -
Civil war - Gode tekster/internetsider
ForumindlægHej. Jeg har valgt emnet "US Civil War" til min engelsk eksame. Kan nogen anbefale nogle gode sider hvor jeg kan skaffe mere information omkring den amerikanske borgerkrig. Jeg har prøvet Google, men synes ikke der kommer noget brugbart stof frem. OBS! det behøver ikke være engelske ... -
kemiske analysemetoder!!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i kemi B. vores lærer har opgivet emnet "kemiske analysemetoder" uden at vi nogensinde har snakket om det, og uden at der står noget om det i vores pensum! Så er der en der ved hvad jeg skal snakke om til eksamen, og hvor jeg evt. kan finde noget? På forhånd ... -
Ang. eksamen
Forumindlægaltså, det er jo altid dumt (selvmord!) at læse op af papir til eksamen, derfor tænkte jeg om det ville være smart at tegne en tegning at snakke udfra eks. i forhold til det centrale dogme, proteinsyntese og gensplejsning som jeg har trukket emne om - så kan man tale udfra noget men læser ikke op... -
perspektivering
ForumindlægJeg skal op i AT om et par dage, og er meget i tvivl om perspektiveringen. Jeg har arbejdet med Martin Luther Kings visioner og trukket debatten op på Barack Obama, så der er noget perspektivering. Men når det kommer til perspektivering til studierapporten er den straks værre. Jeg har ikke arbejd... -
Engelsk Stil
Forumindlæg<p>Hej! jeg har en stil for hvor man skal skrive om et sydafrikansk-agtigt landskab, på billedet er der en flyvemaskine. Man skal vælge at skrive stilen med mandens øjne eller med pilotens. Jeg har valgt mandens. Har i nogen idéer til eventuelle emn... -
AT10 om Andelsbevægelsen - hvordan bruger jeg samf?
ForumindlægHej Jeg skal skrive AT10 om andelsbevægelsen i historie og samfundsfag, hvor jeg skal bruge historie humanistisk. Det jeg er i tvivl om er, hvilke konkrete samfundsfaglige teorier jeg kan bruge i forbindelse med emnet andelsbevægelsen i Danmark i forbindelse med industrialiseringen. Er der nogen,... -
vibrio cholerae
ForumindlægHej. Jeg har valgt emnet Kolera epidemien hvor jeg har valgt fagene matematik og biologi. Jeg har 2 spørgsmål. et hvor hvert fag. Jeg har svært ved at finde kilder som snakker om koleraens biologiske opbyggelse. Jeg har svært ved at finde data om kolera epidemien. -
Engelsk eksamen i morgen?
Forumindlæghej, jeg skal til engelsk eksamen i morgen, men jeg er lidt itvivl om hvordan der foregår (FSA). jeg ved at man først skal fremligge om et emne man har forberedt hjemmefra - ca. 5 min. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan resten foregår, jeg ved man trækker et (bredt) spørgsmål - men skal man side... -
"Hjælp" vigtigt
ForumindlægHej, det er nok et meget dumt spørgsmål. Men hvordan kommer man fra trin 1 til trin 2, det er bare ikke logisk for mig trin 1 : y= a(-b/2a)^2 + b(-b/2a)+ c trin 2: Y= b^2/4a + (-b^2/2a) + c Emnet er Andengradspolynomier-->Toppunkt TAK for hjælpen -
Hvad skal man sige til eksamen?
ForumindlægGår i 3.g, og skal op i historie og har trukket emnet: Antikkens styreformer - opfattelsr af demokratiet - kvindeopfattelser Der indgår 2 overordnede tekster om perioden og to kilder fra Aristoteles "Politika" og Sokrates forsvarstale. Jeg er ikke sikker på hvad man skal fortælle, og ... -
AT 2010
ForumindlægHej derude, I AT-forløbet 2010 har vi overemnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil skrive i fagene samfundsfag/psykologi, og vil beskæftige mig med Freud. Jeg mangler bare noget at kombinere dette med, altså et emne/ en SAG. Vil derfor hører om nogle har e... -
Neutralisation, forsøg?
ForumindlægHej ! Skal snart til eksamen i fysik (fsa) .. jeg er i gang md at skrive dispositioner til alle emnerne, men kunne ikkke finde flere forsøg under neutralisation. Har disse 2 forsøg: - Neutralisation , saltsyre med natriumhydroxid - Fra første forsøg, vise at det er blevet neutralt (vand o... -
skriftlig dansk stx :s!
ForumindlægNogle der kan fortælle hvad og hvordan disse 3 genre opbygges i skriftlig dansk: Den litterære artikel: at analysere og fortolke en litterær tekst. Kronikken: At redegøre for en tekst syspunkter og dernæst diskuter dem. Essayet: Er at reflektere eller kommentere over et emne. Hurtig hjælp tak...
