Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 19301 til 19320 af 33890
-
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
Simpel procentregning
ForumindlægHar en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?" -
Reducer udtryk
ForumindlægHej, denne her driller mig, en der kan se hvad jeg gør forkert? 6xy - 4xz + 2x / 2x er kommet så langt her: 4xyz / 2x = 2yz er dette korrekt? på forhånd tak for hjælpen -
Privat undervisning
ForumindlægNogen der tilbyder noget privatundervisning i tysk? Skal til 2.g eksamen på næste mandag så jeg har bruge for nogen for lige at snakke lidt med... -
Trigometri
ForumindlægHvordan løses den vedhæftede opg 3.2 -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
Forklaringsrad
ForumindlægHar bruf for fandens meget infor omkring forklaringsgraden, det skal gennemgåes til sømmene.. har i et par links? kan ikke finde noget som helst :-S -
Skr. årsprøve tilbage?
ForumindlægFår man sin skr. årsprøve og eksamen tilbage, eller får man bare en karakter? -
Enkeltlogaritmisk
ForumindlægHej..Skal forklare brugen af enkeltlogaritmisk papir... Hvordan gør jeg det?M.h.t hvordan det er opbygget.. Hvad betyder det at y-aksen er logaritmisk? -
Cos, sin, tan
ForumindlægHvis jeg har en retvinklet trekant og vil udregne den hosliggende katete, skal jeg sige: cos(v)=hosliggende katete/hypotenuse Så ganger man med hypotenusen på begge sider for at finde den hosliggende katete: hypotenusen•cos(v)=hosliggende katete/hypotenusen•hypotenusen. Det forstår j... -
EN der vil se min opgave igennem?
ForumindlægEN der vil se min mat opgave igennem og komme med deres mening omkring den? -
areal af firkant i koordinatsystem - hjælp
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en opgave, skal finde arealet af en firkant ABCD, mine punkter er A(4;0;0;0)B(3;5;0)C(0;5;0) og D(0;0;0) Skal jeg dele den op i to trekanter? -
Matematisk sammenhæng
ForumindlægResultater: t (sek) tid: 60 120 180 240 300 m (g) massen: 0,12 0,30 0,35 0,41 0,58 Hvordan finder man den matematiske sammenhæng mellem massen (m) og tiden (t)? På forhånd tak! :-D -
Find fejl i denne sætning
ForumindlægEr i gang med min aflevering, hvor en af opgaverne er, at jeg skal finde fejlen i denne sætning og beskrive fejlen. Jeg har dog lidt problemer med denne sætning og håber i kan hjælpe mig på vej. Kan godt se fejlen, men ved ikke hvordan jeg skal beskrive den, Sætningen lyder: Already from the begi... -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU.. -
Seriøst??
ForumindlægHvorfor har studieportalen.dk et forum for latex?! -
Intro til LaTeX
ForumindlægEr der nogen der ved om der på KU er noget fælles intro til et program som LaTeX eller er det bare op til de studerende selv at lære det? -
Lommeregner HF B-Niveau
ForumindlægHejsaJeg er lige kommet hjem fra skolen hvor vi af vores kære lære fik af vide at vore lommeregnere ikke duede mere, nu da vi have mat på b-niveau skulle vi have en Texas TI-89 og havde vi ikke sådan en skulle vi have vores bærbare med til eksamen med et texas program på.Dette grundet at kun Texa... -
Golf FSA spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp med denne opgave, som lyder følgende: ''Golfbolden har en radius på 21,5mm og er pakket i kasser med tre bolde i hver.'' ''Angiv målene på en kasse, der netop kan rumme tre golfbolde'' Hvordan jeg regner, jeg det ud? Har brug for hjæl... -
DiplomIngeniør
Forumindlæghej er her nogen herinde som skal læse diplomingeniør i kemi og bioteknologi. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se pensum listen, så jeg ved lidt mere om hvad der skal forgå på studiet
