Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19321 til 19340 af 24857
-
Nyttevirkning
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120607%202stx121_FYS_A.ashx Hej alle! Jeg sidder og arbejder på en opgave med nyttervirkning, jeg sidder desværre fast. Jeg er be... -
SSO i blologi - protetiner
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt biologi som det fag jeg vil skrive Større Skriftlig Opgave (SSO) i. Jeg skal i den forbindelse have fortaget et valg af emne og jeg havde tænkt mig at jeg kunne skrive noget om proteiner, evt. kolestol, for det har vagt min interesse. Mit spørgsmål er da om der er ... -
Obligatorisk selvvalgt opgave
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse og har et par spørgsmål omkring obligatorisk selvvalgt opgave. Skal man lave en problemformulering med flere spørgsmål, som man gør i projektopgave? Skal man aflevere opgaven skriftligt, som en rapport for eksempel? Hilsen Jeannett. P.S. hvis i har andre oplysninger elle... -
Kvote 2 ansøgning
ForumindlægJeg vil høre om der er nogle, som er accepteret på deres uddannelse via kvote 2, som evt. har nogle gode råd omkring en sådan ansøgning. Jeg er klar over hvad der lægges vægt på i ansøgningen, og har sat mig godt ind i sagerne, næste skridt er så at formulere det skriftligt. Derfor vil jeg som ... -
lidt ekstra hjælpe,
Forumindlæghej alle samme. personligt synes jeg ikke selv at jeg er særlig go' til engelsk og det er jeg ved at være godt træt af. så derfor tænkte jeg på om der er en eller flere der er intresseret i at hjælpe mig. det eneste er at jeg ønsker at du vil læse en stil på en til to sider igennem og give ... -
Prøven uden hjælpemidler - mat a-niveau
ForumindlægJeg skal til skriftlig mat eksamen på A-niveau om knap en måned, og kunne virkelig godt tænke mig at øve en masse opgaver til prøven uden hjælpemidler inden, da det er den del jeg er mest bekymret for. Jeg er dog løbet tør for opgaver, og ville høre om der er nogle der ved hvor jeg kan finde en... -
HASTER Salg og service
ForumindlægMin veninde og jeg skal lave en større skriftlig opgave i Salg og service der drejer sig om vordingborg køkken. Vi skal Udarbejde en rapport til Adm. Direktør Hjalmar Hansen I en af opgaverne skal vi lave en Analyse af køkkenmarkedet (B2C / B2B / B2G) samt fremtidig realistisk ønskelig placering... -
Fra Klunker til Kollektiv?
ForumindlægHejsa :) Opgaven lyder således: "Lav en skriftlig, sammenhængende og kronologisk redegørelse for de ideologier, der ligger bag boligens udvikling fra klunkestilen i slutningen af 1800- og begyndelsen af 1900-tallet over funktionalismen i 1920’erne og 1930’erne til bokollektiverne... -
Hvad er en rubrik? (Hjælp, tak)
ForumindlægJeg har en ide om det, men er ikke helt sikkert. Er en rubrik ikke hvor man skal fortælle kort om hvad stilen/teksten/historien/artikel - handler om med en slags (I) skrift? Jeg laver en eksemple nu: "Rubrik" = Teksten handler om en ung mand, hvor der sker masser underlige ting i hans v... -
Oliekrisen, et AT-Projekt i Samfundsfag A og Dansk A.
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlig opgave (Oliekrisen 1973) og vil gerne høre jer derude om der var nogen der lå inde med nogle goder litteraturlister eller noter omkring emnet. I det hele taget er jeg interesseret i at høre jeres ideer om hvordan man vil kunne gribe emnet an, og speciel... -
Ny bærbar
ForumindlægHej Jeg har lige købt en ny bærbar og den skulle lige installere nogle opdateringer før den genstartede. Det tog 2 timer at installere opdateringerne og nu er det 2,5 timer siden den installerede opdateringerne, men der står stadig at den genstarter. Ps. Der stod med småt skrift at det kunn... -
Analyse 1 - fortætningspunkt
ForumindlægDer er nogen ting jeg ikke forstår. Jeg skriver derfor først alle de relevante ting ned i latex og derefter stiller jeg spørgsmålet med fed skrift. Nu kommer første spørgsmål til eksemplet. Hvorfor skal n opfylde betingelsen n>1/ε? Jeg har en formodning om, at det har noget at g... -
dansk - afl.
Forumindlæghey derude, er der nogen der vil kigge min stil igennem ? - jeg er ikke så god til det med skriftlig fremstilling i dansk og jeg har viiirkelig brug for en god karakter. Håber virkelig noget lige vil bruge lidt tid på at kigge min stil igennem for grammatiske fejl (komma) og om ordene kan erstat... -
Matematik afgangsprøve maj
ForumindlægHej, Her den 3. maj skal jeg op i matematik skriftlig. Der er 30 minutters færdighedsregning og 3 timers problemregning. Jeg forbereder mig på de 3 timers problemregning, ved at løse gamle eksamensæt. Men det jeg gerne vil have hjælp til er hvordan jeg bedst muligt kan forberede mig til den 30 ... -
Ligning
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100816_opgave_mat_A_stx.ashx OPG 15 Hej jeg har forsøgt at løse ... -
OSO Journalist
ForumindlægHeeej Jeg er en pige på 16 år, der går på efterskole. Om to uger skal vi skrive oso opgave, jeg har valgt at skrive om journalistik. Når vi har afleveret vores skriftlige opgave, skal vi lave en fremlæggelse. Til fremlæggelsen skal vi have et produkt. Det kan fx være en film, en tegning, ... -
Termins
ForumindlægJeg vil gerne spørge om Terminsprøverne i 9 klasse. Næste gang jeg får 2 standpunktskarakter vil mine termins karakter gælde mest. Altså hvis jeg er en elev der altid får 10 i hver skriftlig stil jeg får. og jeg pludselig får 7 eller 4 i Termins vil så alle mine 10 taller gå spildt og dermed vi... -
Pans labyrint/ El laberinto del fauno
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP i spansk og historie og jeg vil gerne inddrage Pans labyrint. Men jeg har svært ved at finde materiale omkring filmen udover anmeldelser og den officielle hjemmeside. Desuden er jeg i besiddelse af filmen og manuskriptet dertil. Men er der nogle der har noget sp... -
Passiv og aktiv konstruktion
ForumindlægJeg læser pt. op til skriftlig engelsk eksamen, og har derfor lige brug for hjælp ang. aktiv og passiv. Jeg forstår det som at agensleddet i en passiv sætning ikke altid fremkommer - men gør det omvendte sig så gældende ved en aktiv sætning (altså at patiensleddet ikke altid fremkommer i en akti... -
Vedr. sso
ForumindlægHej. er der nogle der kan hjæpe mig med at finde noveller om det moderne gennembrud? det skal helst handle om kvinder i de moderne gennembrud. (helst ikke de tekster der hedder " ved vejen" sidste balkjole" og naar vildgæssene trækker fordi") jeg skal bruge det i større sk...
