Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19361 til 19380 af 27879
-
Danmark i 1800tallet
ForumindlægJeg har trukket emnet "Danmark i 1800tallet", og jeg ville lige hører om der måske er en der vil læse mit talepapir igennem, når jeg bliver færdig med den senere på dagen, og se om der evt. skal tilføjes noget? Jeg har tænkt mig at dele det op i tre dele: Den politiske udvikling, udvik... -
Imperialismen i Australien?
ForumindlægVi er en gruppe fra en 1.g klasse, som skal lave AT-projekt om Imperialismen i Australien (fagene er engelsk/historie), men vi er meget på bar bund. Er der nogle, som kan henvise til gode værker omkring dette emne, og nogle som muligvis kan beskrive, hvad det overhovedet drejer sig om? Hvordan ku... -
HASTER VIRKELIG
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg skal op i AT imorgen klokken 8 og har fået afvide det er vigtigt med dokumentation. Jeg har emnet global opvarmning med udgangspunkt i Al Gores film, er der nogle der kan hjælpe mig med nogle grafer, som kan illustrere det.. Håber virkelig på hjælp. -
AT - problemformulering
ForumindlægHej jeg har problemer med at lave en problemformulering til AT Emnet er kriminalitet Fag er Dansk og samfundsfag med perspektivering til matematik Vil gerne skrive om bedrageri, og måske bruge Stein Bagger som eks. Tænkte på at skrive om forskellen på straffene i DK Om økonomisk kriminalitet får ... -
Vikingerne i England
ForumindlægHej.. jeg skal have hjælp til en opgave.. - Meget gerne links til hjemmesider, hvor jeg kan finde oplysninger om emnet.. - Ellers skal jeg besvare disse spørgsmål: Hvad var konsekvenserne for England? Hvordan erobrede vikingerne England, og hvordan mistede de magten? Hvordan påvirkede En... -
Spørgsmål omkring CBS
ForumindlægHej, er der nogen der ved, hvilke fag/emner man skal skrive om til eksamen, hvis man går på CBS? Jeg ved godt, at der er mange forskellige linjer, men er der en, der kan give et eksempmel, da der er en eksamen nu? Jeg spørger, fordi jeg selv gerne vil gå på CBS engang i fremtiden, og derfor vil ... -
Problem Formulering?
ForumindlægHej! Jeg vil meget gerne høre nogle forslag til en rigtig god problem formulering om emnet; Borgerrettigheds bevægelserne i USA i midt 1900-tallet. Jeg har tænkt mig at skrive om bla. Malcolm X & martin Luther King. mine to fag er Engelsk A og Historie B. Nogle forslag!? er virkelig i tvivl.. -
Sociale medier projektopgave søger inspiration
ForumindlægHej mig og min ven har om sociale medier til projektopgaven. Vi søger nogen ideer til et produkt da vi er helt blanke på det emne. Vores valgfag er E sport vi ved ikke helt hvordan vi skal få det inddraget. Hvis i har haft nogen oplevelser på de sociale medier som har været specielle må i gerne ... -
At i Biologi og Samfundsfag. Mangler problemstillinger :(
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere AT i næste uge, og mangler i den grad nogle problemstillinger, jeg skriver om opdagelsen af bakterien i Biologi C og Samfundsfag B. Er der nogen der har nogle gode idéer til dette emne? Har selv tænkt meget på noget med udvidelsen af velfærdsstukturen, men ved i... -
eksamens bilag på nettet/links?
Forumindlægkan det virkelig passe at man til eksamensspørgsmål må opgive de bilag man får opgive som links.. altså sidder og har 24 timers forberedelse nu, og halvdelen af de bilag jeg har til mit emne er bare et nedskrevet link, hvor man så kan gå ind og læse på nettet.. kan det virkelig passe at man må d... -
ASCII og Tcp/ip
ForumindlægHalløj.. Vi har haft et emne om internettet/blogging og i den forbindelse har vi haft om ASCII. Vi fik at vide at ASCII kommunikationsformen for internettet. Efterfølgende har jeg selv læst om internettet og har læst om tcp/ip protokoller - hvad er forskellen og hvilken af disse to gør kommunika... -
Biologi og Religion
ForumindlægJeg er virkelig på den. Havde regnet med at skrive om Darwinisme og den etiske tilgang dertil, men ALLE bøger om menet er væk. - Så ser det som et tegn, og vil se om jeg kan finde et nyt emne. Er der andre som har valgt fagene biologi og religion, som måske kan pege mig i en god retning ? P... -
Hurtigt! Hjælp til fysik/kemi eksamen (9. klasse afgangsprøve)
ForumindlægJeg skal bruge tre forsøg til hvert emne vi har haft om i år. Jeg fatter ikke en skid af hverken fysik eller kemi så jeg ska bare ha lært nogle forsøg jeg kan fyre af ... Nogen der er eksperter her? Eller bare nogen der kender nogle gode hjemmesider eller lign. hvor man kan finde forsøg? -
FRA-FYS
ForumindlægHej, Det overordnede emne i AT i år er jo: videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger. Her har jeg tænkt mig at skrive om Marie Curie som opdagede radioaktivitet, radium og polonium. I fysik har jeg tænkt mig at redegøre for radioaktivitet, radium og polonium og i fransk vil jeg m... -
Problemformulering religion/biologi
ForumindlægHej .. jeg sidder og nørkler med en problemformulering til mit emne der omhandler Mendel og nogle af disse konsekvenser hans opdagelser har medført (det etiske aspekt via religionen) men jeg har ingen idé om hvor jeg skal starte og hvad jeg skal skrive som problemformulering ? er der nogle der h... -
KAN MAN GØRE SÅDAN.......?
ForumindlægSkal til fysik og kemi eksamen på fredag! Og jeg mangler nogle forsøg! Så mit spørgsmål er: Kan man opstille et forsøg med fedtstoffer, hvor man påviser hvilken af dem der er den sundeste(dvs. den med flest dobbeltbindinger) ved at smelte dem, også finde ud af hvilken der smelter hurtigts. Vil... -
Økonomi - Jura kan det lade sig gøre
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vægle hvad jeg vil efter folkeskolen. Jeg har prøvet at undersøge emnet meget selv, men uden held. Jeg går lidt med tanker om endten at læse virsomhedsøkonomi eller jura-advokat, men er meget i tvivl om, om jeg skal have en stx eller hhx for at kun... -
PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej! Jeg vil meget gerne høre nogle forslag til en rigtig god problem formulering om emnet; Borgerrettigheds bevægelserne i USA i midt 1900-tallet. Jeg har tænkt mig at skrive om bla. Malcolm X & martin Luther King. mine to fag er Engelsk A og Historie B. Nogle forslag!? er virkelig i tvivl.. -
interview om velfærd
ForumindlægHej, jeg skal lave en interview (voxpop) om emnet velfærd, men jeg ved ikke om hvilke slags spørgsmål jeg skal vælge. Flest af mine klasse kammerater har valgt at spørge om skat, men jeg synes det vil være lidt kedeligt at fremlægge om det. Håber at jeg få lidt hjælp her! Tak (undskyld hvis jeg ... -
24 timers biologi
ForumindlægHej alle Jeg er i fuld gang med min 24 timers biologi eksamen. Mit emne molekylærbiologiske metoder: Mit spm. er: Der står jeg skal beskrive gener og deres funktioner. Skal jeg her starte helt i det små med DNA og kromosomer og beskrive det også? Håber en kan give et svar...
