Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19361 til 19380 af 20689
-
tryk og gasser
ForumindlægHej! Jeg skal lave disse fysik opgaver og ville være rigtig glad for noget hjælp :) 1) Jeg skal omregne trykket 745 mm Hg til Pa, bar, atm. - hvordan skal jeg gøre det? 2) Zn + 2HCL → ZnCl2 + H2 ( der bliver omdannet 0,15 mol Zink svarende til 10 gram) hvor meget H2 bliver der dannet? Hvor m... -
Resistans afhængighed af temperaturen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en fysik opgave, som jeg ikke helt er med på. Opgaveformulering lyder på: Resistansen i en lille spole af kobbertråd målles med et ohmmeter. En varmeplade med indbygget magnetomrør varmer et vandbad og dermed kobbertråden op. Under opvarmningen noteres 8-10 sammenhørende... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej Jeg skal om meget kort tid finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis... -
urgent hjælp til atomfysik
ForumindlægHejsa!Jeg har nogen opgaver for, men jeg tror ikke rigtigt jeg har lært det de handler om? I hvert fald kender jeg ikke ordene.Opgaverne er fra fysikkens verden 2.2.1 Beregn de 3 støreste bølgelængder i lymanserien og paschenserien i brintspektret. Er nogle af linjerne i disse serier synlige?4.2 ... -
Eksamensopgaven fra 2005: Genesis
ForumindlægHej.Jeg er ved at træne til terminsprøven i skriftlig fysik, og så stødte jeg på opgave 5: Genesis fra sættet 2005:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/fysikhnst-2005-7-3.pdfOpgave a og c er ikke noget problem, men jeg er i tvivl om opgave b: Bestem størrelsen af sattelitens h... -
Mekanik
ForumindlægHej..Jeg har været fraværende i fysik da jeg var syg så jeg ved ikke, hvordan man regner følgende opgave:Et højt cylinderglas er fyldt med glycerol. Når en kugle bevæger sig ned gennem væsken, påvirkes den af en gnidningsmodstand, som vokser emd kuglens fart. Hvis man slipper en kugle i væskens o... -
Hvordan skal disse opgaver løses?
ForumindlægHej alle jeg har fået et par opgaver i min fysik, og mangler at svare på 3 af dem. Jeg har siddet i lang tid og prøvet at lave dem, men det har ikke lykkedes. Jeg ville bare spørge om nogen kunne hjælpe mig med dem. Opg. 1 Hvor meget is ved 0 grader skal man putte i 150g sodav... -
Noter
ForumindlægHej alle sammen :) jeg skal op i fysik imorgen (01.03-.2) eller skal havde en fysikprøve, som vil påvirke min karakter meget fremover. Min hund har spist min fysikbog, bogstavelig talt! og min lære siger at jeg ikke kan få en ny lige nu da de ikke har nogen på lager... jeg har ledt og ledt e... -
Stråling
ForumindlægSidder med nogle opgaver i fysik, jeg er i tvivl om, har lavet dem hvor der står [CHECK!] ved:Det handler om kræftsvulster..!1) En bestemt svulst ønsket bestrålet, således at dosisækvivalentet bliver 50sv....osv:Beregn den nødvendige absorberede dosis i svulsten. [CHECK!] 2) Beregn den energi, p... -
Ionmotor opg. fra 2003
ForumindlægHejJeg er, som en del af oplæsningen til på tirsdag, i gang med at regne nogle opgavesæt i fysik. Jeg har, for at tjekke mine udregninger, hentet opgavesættet her fra siden, men jeg kan ikke helt forstå Michaels måde at udregne spørgsmål d) i opgave 5 (https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg... -
Hjælp AT
ForumindlægHej jeg skal op i AT her om 14 dage, men er meget i tvilv om hvad for nogle metoder man skal bruge, for jeg hører at metoderne er noget af det vigtigeste i AT. Håber der er nogle der kan hjælpe mig... Hvis det kan hjælpe så lyder min problemformulering således: Vi vil redegøre for bilens histo... -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Lydoptagelse - Bølger
ForumindlægHej,Jeg er i gang med at regne nogle opgaver fra et tidligere eksamenssæt i fysik. En af opgaverne volder mig imidlertid en smule problemer.Funktionsgeneratoren forbindes til en højtaler, og tonen fra højtaleren registreres af en mikrofon. Endnu en højtaler sluttes til funktionsgeneratoren, så de... -
HASTER!!!! Jern+Kobber i saltvand? HASTER
ForumindlægHej alle! Jeg håber virkelig virkelig i kan hjælpe mig! Jeg sidder med en fysik opgave til "Metaller og luftarter". Jeg er stødt på et spørgsmål jeg virkelig ikke kan finde ud af, håber derfor i kan hjælpe mig, da den skal afleveres imorgen kl. 8.00! Spørgsmålet lyder: "Et... -
SRP Udledning af raketligningen (med tyngdeacceleration)
ForumindlægHej alle sammen! jeg sidder og er så småt igang med min SRP hvor jeg har valgt at skrive om Raketter i Idehistorie B og Fysik A. Men jeg sidder med nogle problemer og det er stof jeg aldrig har haft om før. Jeg har fundet mig nogle fine kilder der angiver massere af formler og gennemgange af sto... -
phenolphthalein
ForumindlægHey alle sammen! Ser i jeg har fysik og kemi eksamen her om 5 dages tid og jeg er efterhånden ved at nærme mig stresspunktet :S I dag har jeg så arbejdet med syre, baser og salte, og pludselig kom jeg i tanke om ordet phenolphthalein, men jeg kan simpelthen ikke huske i hvilket sammenhæng det bru... -
Forberedelse til HF efter 4 sabbatår.
ForumindlægJeg er blevet optaget på HF efter 4 år på arbejdsmarkedet, men jeg er ikke helt opdateret med stoffet. Så jeg ville høre om der var nogen, der evt. har nogle forslag til noget materialle, som jeg kan læse op på. Jeg har de næste 2 måneder ledig til at forberede mig, så jeg er faglig klar til at s... -
Potens og rod?
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op i mundt. årsprøve, matematik, og har bl.a. et sprøgsmål der lyder: Potens og rod Giv en beskrivelse af potens og rod. Gør derefter rede for potensudvikling. Nogen som kan give mig nogle gode råd til hvordan jeg skal sammenkoble emnerne, og mest af alt: hvad er væsentligt... -
Bindings energi .. mystisk
ForumindlægJa, jeg er ved at gennemgå et emne i fysik. Og jeg synes virkelig det med massedefekt, bindingsenergier er mystisk. Jeg har prøvet at set rundt om nettet og herinde, men uden held. Nu til spørgsmålet. Når en kerne bliver dannet får den en bindingsenergi - og hvad præsis er det for en energi? Er d... -
Opstilling af data
Forumindlæghej :) jeg har fået en fysik opgave for, som jeg godt kan finde ud af at regne, men jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal skrive de givne data fra opgaven op. Opgaven lyder følgende: Rumsonden ”Gravity Probe-B” blev opsendt i 2004 og medbragte flydende helium til brug i rumson...
