Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19361 til 19380 af 24857
-
Salg af matematikhåndbog
ForumindlægHej alle Jeg har bogen du har brug for, som sælges, hvis du har matematik på B- eller A-niveau og dermed fortsætter med faget efter sommerferien. Den hedder "Matematik 112" af gymnasie- og HF-lærer, Lars Pedersen, og indeholder regneregler og formler lige fra algebra og ligninger og ul... -
tværfaglig projekt/opgave
ForumindlægHejsa. Er gået i tænkeboks hvad angår tværfaglig projekt på HF. Har umiddelbart planer om at skrive i religion og historie om overgangen fra ase-troen til kristendommen. Jeg ved dog ikke om jeg kan få det godkendt, da jeg har hørt en lille fugl synge om at man ikke må skrive om et emne man har ... -
tværfaglig opgave/projekt
ForumindlægHejsa. Er gået i tænkeboks hvad angår tværfaglig projekt på HF. Har umiddelbart planer om at skrive i religion og historie om overgangen fra ase-troen til kristendommen. Jeg ved dog ikke om jeg kan få det godkendt, da jeg har hørt en lille fugl synge om at man ikke må skrive om et emne man har ... -
ekstremumspunkter
ForumindlægHejsa! Jeg har en funktion: f(x) = x^3 + (3/2)x^2 - 6x - 2. Jeg har fundet ud af monotoniforholdene: f er voksende i ]-8;-2] og [1;8[ f er aftagende i [-2; 1] Men når jeg skal finde ekstremumspunkterne går jeg lidt i stå. Jeg er nemlig ikke sikker på om der er nogen, for grafen den går jo t... -
glemt overskrift
ForumindlægJeg har idag været til skriftlige dansk eksamen - og jeg synes selv jeg har skrevet en rigtig god artikel - men nu sidder jeg her til aftensmaden og udbryder fåååååååårk, jeg glemte da at bruge 'deres' overskrift :-O jeg var da så optaget af opgaven at jeg bare har lavet min egen - shit... -
Kemiprøve, syrer og baser
ForumindlægNu står det sådan til, at jeg i morgen skal til skriftlig kemiprøve, 2.g - C-niveau, og emnet er syrer og baser. Jeg har fint styr på mit stof,men da prøven bliver betydende for vores næste karakter, vil jeg gerne give den en ekstra skalle :) Så mit spørgsmål går derfor på, om der findes nogen so... -
Opgave hjælp
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at løse denne opgave. Ville De hjælpe mig? Når en bestemt type gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten I0(nul skal være med sænket skrift) før passage gennem blyvæggen og intensiteten efter passage: I= I0e^-0,0393x, hvor x ... -
Hvad menes der med ..... ??
ForumindlægMit emne er psykologi, men jeg forstår simpelthen ikke, hvad opgaven går ud på - altså skal jeg lave nogle problemformuleringer om, hvor mange år uddannelsen varer, adgangskrav, fagene man bliver undervist i etc. ?? mit produkt er en rapportage som indeholder knap otte sider og skal fremlægge på ... -
Vands varmefylde
ForumindlægHej derude, har brug for hjælp til en meget vigtig skriftlig fremstilling til idag kl. 23.00. Læreren har skrevet til os: Udvælge to punkter på grafen til at beregne vands varmefylde ud fra og sammenligne med tabelværdien (den fra bogen) Grafens to punkter er: (150,30) og (250,50) Hvad gø... -
Sygeeksamen
ForumindlægHej det fordi jeg skal til eksamen imorgen og har nu været syg i et par dage. Og nu tror jeg at jeg tager sygeeksamen... Jeg høre hvad reglerne var ? Altså jeg har været til de skriftlige prøver i matematik men undlader nu at komme op til mundtlig eksamen. Kan jeg så godt forsætte på mate... -
Har brug for en Formel omkring rumfang.
ForumindlægSpørgsmålet lyder: En snebold har en diameter på ca. 6 cm. Sne har en massefylde på ca. 0.2 g/cm3 Hvor meget sne indeholder en snebold? Den har jeg lavet og det er ca. 113 cm3. Men næste spørgsmål er jeg i tvivl. Hvor mange snebolde af samme str. Skal der til, før de fylder 1 m3? Inde i m... -
Could someone help me - English?
ForumindlægHeeej Sp. Et spørgsmål til min Store skriftlige engelsk, hvilket jeg ikke rigtig fatter noget af; - The importance of some major ethnic and religious groups? It is about the US election. I dont understand it, hope someone could help me, cus' it's quite important :) -
Multiplikatoreffekten
ForumindlægHej SP Jeg er ved at skrive en samfundsfagsopgave (student A skriftlig fra i år, 2017, opg C3), og jeg vil gerne komme ind på multiplikatoreffekten og helst faktisk prøve at regne noget ud i stedet for bare at redegøre. Jeg er klar over, at jeg enten skal finde den marginale forbrugskvote eller... -
Bestem en forskrift
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110823_stx112_MAT_A.ashx OPG 13 (b) Nu synes jeg efterhånden jeg har brugt nok tid på denne opgave. Det drejer sig om opg. b. Mit facit er ... -
Tysk A
ForumindlægHej! Jeg har besluttet mig for at tage tysk på A- niveau. Egentligt er jeg ikke fremragende til faget og valgte lidt ud fra udelukkelses metoden, da jeg hverken ønsker FY, KE eller EN. Jeg vil dog gøre en ihærdig indsats for at blive bedre både skriftligt og mundligt. Jeg tænker at det v... -
Har jeg bestået matematik B?
ForumindlægJeg har lige taget matematik B, og er mildest talt ikke så skrap til det. Men faget skal dog bare være bestået for at komme ind på den videregående uddanelse jeg ønsker.. :) Mit eksamensbevis er lige kommet hvor der står jeg har fået 00 i mundtlig og 4 i skriftelig. Er jeg bestået? Der står n... -
Tyskundervisning tilbydes - Alle niveauer
ForumindlægJeg er en ung mand på 21 år, der tilbyder tyskundervisning/ hjælp med afleveringer og lektier i tysk på alle gymnasiale niveauer og folkeskole i Storkøbenhavn og København. Jeg har har haft tysk A på gymnasiet, hvor jeg fik 12 både skriftligt og mundtligt, og jeg har desuden familie i Tyskland.... -
UCAS???
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg er godt i gang med at ansøge til et universitet i England gennem UCAS, som er deres bud på KOT. Jeg har et problem med indtastning af "grade" for hver "unit". Her er kun plads til en karakter og er meget i tvivl om jeg skal tage min mundtlige eksamenskara... -
indsæt grafer
ForumindlægHej Jeg er i øjeblikket ved at skrive en større skriftlig opgave, og er i den forbindelse løbet ind i nogle tekniske problemer. Jeg skal gerne have indsat en masse grafer, men kan simpelt hen ikke finde ud af, hvordan man gør. Jeg har forsøgt at anvende \begin{figure} og \includegraphics, m... -
Indledning af Essay - Skriv et essay om 'roller'
ForumindlægJeg skal skrive et essay om roller, hvilket skal være baseret meget på det enekelte individ. Jeg har valgt at titlen skal være 'Kamæleonen', da dens funktion er at skrifte farve, efter hvor den er og hvordan den har det. Hvilket man kan sammenligne med et menneske, vi gemmer os bag e...
