Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19381 til 19400 af 33566
-
Logistisk vækst
ForumindlægJeg vil gerne hører om nogle kan hjælpe mig med og forstå denne opgave? På forhånd tak -
atv problemregning
Forumindlægjeg har brug for hjælp til 4.1 -
matematrix s. 60
ForumindlægHej har burg for hjælp til de her opgaver. 7.a skal på lejrskole til bornholm. Skolenfår frirejse til rønne, men klassen skal selv afholde de øvrige udgifter. til det får de 1800 kr pr. elev af skolen. eleverne går igang med at lægge et budget. Der deltager 22 elever og 2 voksne. vi skal nu fi... -
Åååååh nej! Spildt kaffe på computeren
ForumindlægEr der nogle der ved hvad der sker hvis der er spildt kaffe på computeren/tastaturet og strømstikket sættes i kontakten? Please søger hurtige svar, det haster! -
sprøgsmål til sandsynlighedsregning i hånden.
ForumindlægHej jeg har prøvet at løse denne opgave ( jeg har vedhæftet opgaven) jeg vil bare lige spørge om jeg har fået det rigtige resultat. jeg har fået 0,14 = 14 % sandsynlighed for at det ikke er en rød farveblyant der bliver trukket? -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHar problemer med disse opgaver (se bilag) Har fundet frem til at retningsvektoren er: Hvordan bestemmer jeg parameterfremstillingen her? -
karaktergennemsnit
ForumindlægHej, Jeg går netop i 10. klasse i vejle, og man snakkede altid om at der var bestemt gennemsnit for at man blev optaget på en af de gymnasiale uddannelser i Danmark. Men netop nu i folkeskolen havde jeg et gennemsnit på 5,8 (6), og jeg blev erklæret fuldt ud uddannelsesparat. Er der nogen som... -
Hvem skal på HTX næste år?
ForumindlægJa, titlen siger jo det hele, hvem har planlagt HTX til næste år, og hvilken har I valgt? :D -
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Studievalg 2014
ForumindlægVil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ... -
klage?
ForumindlægJeg har fået 7 i srp. det er ikke en dårlig karakter, men i forhold til mit normale niveau er dette lavt og skuffende. jeg overvejer at klage da jeg selv mener min SRP er til en langt højere karakter. er der nogle der kunne tænkte sig at læse den igennem og komme med deres mening om opgaven? :) -
Bestem f(x) og løs ligningen
ForumindlægJeg har det svært ved opgaven. Jeg skal løse den på papir, hvordan gør jeg? -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej. Min lille søster skal op til optagelsesprøven på STX er der nogen af jer der var op sidste år som kan give nogen gode råd og evt. kan forklare lidt om selve prøven, og niveauet. det kunne være en stor hjælp. -
Valgfag. Mat B + samf B? Eller Historie A, eller nøjes med B? + samf B?
ForumindlægHey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf B. Da jeg gerne vil læse erhverskøkonomi på uni, når jeg bliver færdig. Eller retter det er pt det jeg... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe? Jeg forstår godt hvordan man regner det, men gør rede for??? Jeg har vedhæftet opgaven -
Bevis for logaritmeregneregler
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med give en forklaring på de 3 sidste logaritmer? -
monotoniforhold
Forumindlæghej en der kan hjælpe med at finde monotiforholdet ved ikke hvordan man gør og forstår det ikke når jeg slår det op -
Differentiering af en logaritmefunktion og hvordan man ganger to funktioner sammen.
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder: ------------------------------------------------------------------------------------- En funktion f er givet ved Bestem ------------------------------------------------------------------------------------- Jeg ved godt at for at gange to funktioner samme... -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g...
