Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19381 til 19400 af 36784
  • Herman Bang - ved vejen!

    Forumindlæg
    Hej alle! Står og skal lave en bog analyse af ved vejen af herman bang. i opgaven skal jeg definere hvad temaet er i bogen. jeg er ærlig talt lidt blank så kunne godt bruge noget hjælp :-). nogen der vil komme med deres bud på et tema?. - og gerne begrund hvorfor!
  • HJÆÆLP . problemformulering til oplysningstiden

    Forumindlæg
    Hvis det er noget jeg er dårlig til så er det at lave en problemformulering :( ! Nogen der kan hjælpe med at rette op på det bette kun jeg har fået bikset sammen ? Jeg vil redegøre for, hvorledes Holberg prægede oplysningstidens samfund med henblik på at forklare, de vigtigste elementer i olysni...
  • Vinter

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal skrive en stil om en realistisk vinter dag.. Men jeg har ikke nogle idéer til hvad den skal handle om. Håber der er nogle der kan hjælpe? På forhånd tak!
  • Normal side - 2100 anslag?

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg sidder og skriver opgaver og undre mig over en ting. Når man snakker om en normal side på 2100 anslag, er det så med eller uden mellemrum? Mange Hilsner Christiane.
  • Historisk problemstilling

    Forumindlæg
    Hej Hvordan kan man definere en "historisk problemstilling" ? På forhånd tak for hjælpen og god week-end.
  • projekt opgave hjælp

    Forumindlæg
    hej jeg er en pige i 8. klasse som denne uge har projekt opgave og mig og min partner har valgt at beskeftige os med duchennes muskeldystrofi som er en døde lig sygdom som et under emne til det dyrebare liv som var vores overenme vi har lidt problem med hvad vi skal lave til produkt og jeg håbe...
  • Korstogene

    Forumindlæg
    hvad var den egentlige drivkraft bag korstogene?? Hvis nogen har notater til Korstogene, modtager jeg gerne :o) på forhånd tak
  • Hjælp til eksamenssæt HF 207

    Forumindlæg
    Hej. Nu håber jeg på, at der sidder en hf student der ude, som var op i 2007 i dansk A. Jeg har nemlig et problem med at vælge en tekst til den kommenterende artikel fra hæfte 1.. På forhånd mange tak..
  • SSO Koreakrigen

    Forumindlæg
    Hej alle Har seriøst brug for hjælp idet jeg er kørt fast i min sso. Min problemformulering hedder: Der ønskes en redegørelse for udviklingen i Asien i slutningen af 1940'erne. Dernæst skal du komme nærmere ind på udviklingen i Korea, samt årsagerne til Koreakrigens udbrud. Til...
  • Tysk hjælp...

    Forumindlæg
    Jeg havde en sætning jeg var i tvivl om var rigtig sat sammen. Sie ist der junge Mörder
  • A lot eller lots of?

    Forumindlæg
    Jeg er lige i tvivl om noget grammatik. Ville man sige "Lots of symbolism is used in the story" eller "A lot of symbolism is used in the story"?
  • Uenige censorer

    Forumindlæg
    Hvad gør censorerne hvis de er meget uenige i en bedømmelse af fx en skr. danskeksamen? Fx hvis den ene vil give stilen 02, mens den anden vil give den 10?
  • Integrationspolitik

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg sidder i øjeblikket og skriver opgave om den tyske integrationspolitik. Jeg har så bestemt mig for, at sammenligne den med den danske, men synes det er svært at finde nok stof om det. Har I nogle ideer til hvad man eventuelt kunne nævne i denne sammenhæng?
  • Skønhedsidealer - Produkt

    Forumindlæg
    Hej, i den her uge skal jeg have projektuge. Overemnet er: Verden omkring os. Og jeg har valgt delemnet: Skønhedsidealer. Jeg har overhovedet ingen idéer til et produkt, så tænkte på om i havde idéer? Mvh. Anne Eslund :-)
  • Prinsessen på glasbjerget

    Forumindlæg
    Nogle der har læst Prinsessen på glasbjerget, den har to fortællinger. Den ene er hvor det er græsmark, og det andet er om et æbletræ. Det handler ikke om det, men den har to slags fortællinger. Nogle der har læst den med græsmark? evt. analyseret?
  • fortolkning/budskab

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogen af jer som ved hvordan eventyret Snemanden skal fortolkes og hvad for iøvrigt dets budskab er?
  • hermeneutisk spiral?

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan forklare mig hvad det lige er en hermeneutisk spiral er? og hvordan man bruger den metode? Tak
  • Metoder i billedkunst

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan oplyse mig om hvad billedkunsts metode er. Jeg ved at det er en humanistisk metode hvorfra man prøver at analysere og fortolke sit materiale. Men er der ikke andre metoder? Venlig hilsen Sarah
  • Perspektiver og begrænsninger

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella
  • matematiske modeller

    Forumindlæg
    Hvor troværdige er matematiske modeller fx sir modellen? Og hvilken kritik kan man egentlig lave dertil? Håber at I har nogle gode forklaringer