Søgning på: samfundsfag c eksamen mundtlig. Resultater: 19401 til 19420 af 98538
  • HJÆLP NOVELLE

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at analyser en novelle til min mundlig eksam. Kan man godt fortælle om miljøet (samfund) hvis personen for eksempel bliver påvirket af andre personer på en meget negativ måde og af medierne ? håber i vil hjælpe
  • Hjælp til dansk - reklamer

    Forumindlæg
    hej allesammen, Jeg er igang med at lave reklameanalyse til min mundtlige dansk eksamen og er nået til et punkt på analysemodellen der hedder "er der tale om identifikation eller prestige?" og jeg er lidt i tvivl om hvad der menes med det. håber i kan hjælpe mig. Isabella
  • HJÆLLP

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen snart. Jeg har fået fordybbelsesområdet ensomhed og har valgt novellen "Amerikansk Olie" som der er vedhæftet. Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad budskabet er og kan hjælpe mig lidt med at analysere Med venlig hilsen Amalie
  • Elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen og jeg har virkelig svært ved elektromagnetisme. Det gælder både induktion, vekselspænding, transformation og forsøg dertil. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, på forhånd tak! :-)
  • Eventyr - Perspektivering.

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig dansk eksamen d. 9. Juni 2016 og jeg skal have lavet en synopsis hvor i jeg skal forklare om noget perspektivering. Jeg ville gerne høre om der er nogen der kan forklare mig lige præcist hvad "perspektiveringsområder" betyder i sammenhæng med emnet Eventyr?
  • digteanalyse: miljø

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til dansk mundtlig eksame, og jeg trukket lyrik og valgt De Evig Tre af Tove Ditlevlsen. Et af punkterne på min analyse er miljø, men jeg er ikke sikker på hvad miljøet er i digtet. så hvis i kunne hjælpe vil det være til stor hjælp. :-)
  • Dio

    Forumindlæg
    Hej alle sammen:-D Jeg har trukket dio mundtlig eksamen her på mandag. I denne sammenhæng vil jeg høre om der er nogen der har nogle overordnede råd eller en specifik skabelon til at løse en opgave som denne. Go'dag
  • Dansk analyse af Til hjertet flyver

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen i moderne noveller. Jeg har valgt en novelle der hedder til hjertet flyver. Jeg har næsten lavet hele analysen, men er nu kommet til fortolkning og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive. Er der nogen der har læst historien før, eller bare har nogle tips?
  • Fysik - Energi og energiomdannelse

    Forumindlæg
    Skal til mundligt fysik b, eksamen og har fået et spørgsmål om energi og energiomdannelse. Er der en der ligger inde med en disposition til netop det emne "energi og energiomdannelse" som jeg kan få lidt inspiration af? For ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på.
  • Bestået enkeltfag?

    Forumindlæg
    Hvordan ser man om man har bestået enkelt fag? for jeg har fået 00 og 02 i årskarater mundlig og skriftlig men til eksamen fik jeg 02 i begge.. Betyder det at jeg har bestået dette fag eller ej?
  • Linær vækst-funktion osv. HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg ved godt jeg lyder lidt dum nu, men jeg skal til mundtlig matematik eksamen snart. Jeg skal forklare lineær sammenhænge og lineær vækst. Men jeg er i tvivl for er det ikke det samme? Hvad er forskellen imellem det, og hvad er det vigtige jeg skal vide ? HÅBER der er nogle der ...
  • betragt andengradspolynomiet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et eksamens spørgsmål i mundtligt mat b som lyder. Betragt andengradspolynomiet f(x)=a(x-s)^2+t og undersøg virkningen af s og t hvordan griber jeg det an og hvor meget skal jeg have med? på forhånd tak.
  • Tysk disposition om fodbold

    Forumindlæg
    Jeg skal op i tysk mundtlig mandag, vi burde kunne snakke i 7 min, men har kun 5 min. Jeg er gået lidt kold i hvad jeg kan snakke om til eksamen. Nogle som har ideer?? - Min disposition er vedlagt
  • Flere ekstemporal tekster?? TYSK B

    Forumindlæg
    Hey venner, er der nogle der har et par ekstemporal tekster man kan øve sig på? Har oversat alle som min lærer har lagt ud. Og har i gode tips til den mundtlige tysk eksamen? skal trækkemin tekst i morgen og har ikke så meget styr på sproget. Tak
  • Hvordan udtales ∆x?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i morgen, hvorfor jeg gerne vil kunne bruge de rigtige begreber. Da jeg har om tretrinsreglen og differentialregning, vil jeg gerne kunne udtale ?x ordentligt? Hedder det bare 'trekant x' eller hvordan? Tusind tak på forhånd :)
  • Dansk online ordbog

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen og er lidt nervøs for at trække et digt fra 1500-tallet fx. Er der nogen, der kender en god online ordbog, så man kan slå svære ord op, som ikke er aktuelle længere?
  • Analyse af Ulykken af Charlotte Blay

    Forumindlæg
    HJÆLP Hej, jeg er ved at analysere min novelle: Ulykken af Charlotte Blay, som er mit prøveoplæg til mundtlig dansk eksamen. Jeg er gået lidt i stå med fortolkningen og personkarakterstikken, så ville hører om der var nogen der kunne hjælpe mig, eller har lavet en analyse af Ulykken. På forhånd...
  • karakter

    Forumindlæg
    hej jeg fik 02 i mundtlig og 4 i skriftlig til eksamen på dansk a niveau men har kun fået 00 / 00 i års karakter har jeg bestået eller vægter eksamenskaraktererne højere? :S
  • χ2-fordelingen sammenlignet med binomialfordelingen

    Forumindlæg
    Dav, Jeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen i matematik B, og har et spørgsmål om χ2-fordelingen. Det lyder således: Gør rede for, hvor χ2-fordelingen bruges, og hvorfor binomialfordelingen ikke kan bruger der. Nogen der forslag til, hvad man svarer til spøgsmålet? ...
  • Analysemodeller

    Forumindlæg
    Min computer er brudt sammen, og har derfor ikke mine notater mere :( Er der er rar sjæl herinde, der har nogle engelske analysemodeller? skal op til mundlig eksamen i overmorgen, så det ville være en stor hjælp. Jeg skal bare bruge alle de analysemodeller I ligger inde med. på forhå...