Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 19421 til 19440 af 47925
-
Tyngdeaccelerationen
ForumindlægHej alle, jeg er til 24 timers Fysik C eksamen, jeg har trukket emnet "Energiomdannelse og Mekanisk Energi" Jeg har dog nogle problemer ved formlen for den potentielle energi, som er en vigtig faktor i den mekaniske energi Formlen for potentiel energi lyder således: Epot = m(masse) * g(... -
Fremstilling af ammoniumhydroxid (ammoniakvand)
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til fysik-og-kemi-eksamen (folkeskolens afgangsprøve) på fredag, og i pensum stødte jeg på denne opgave: i1091.photobucket.com/albums/i384/CaffeLatze/scan0001.jpg (vedhæftet som billedeformat) Jeg har forstået opgaven, men jeg skal lige være helt sikker på, at jeg har fo... -
FSA Kernekraft forsøg
ForumindlægHej, jeg står og skal op til fysik eksamen på onsdag. Og jeg er igang med at lave nogle dispostioner, dertil. Men jeg ved ikke hvad jeg skulle fortælle om til emnet "Kernekraft" - eller hvilke forsøg jeg skal lave. Det er sådan, at vi har 2 emner under Atomfysik, nemlig "Radioaktiv... -
Varmemængde
ForumindlægHej alle! Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og skal fremlægge en opgave, som jeg har svært ved at komme videre med. Så jeg håber, at i vil hjælpe mig! På forhånd tak - Laura. Jeg ved, at messingkalorimeteret vejer 200 g. deri findes 200 g. vand, starttemperaturen er 20 grader. I opgave a ... -
Vindmøllerne i Hywind flyder på havet
ForumindlægHej jeg fik følgende spørgsmål til fysik skriftlig eksamen og ved ikke om jeg besvarede spørgsmålet rigtigt. Kan I evt. hjælpe? Opgavens ordlyd: Vindmøllerne i Hywind flyder på havet. I roligt vejr flyder en vindmølle stabilt på havet. På grund af bølger stikker vindmøllen på et tidspunkt 1,2 ... -
Kvote 1 (manglende fag)
ForumindlægHej. Er det sådan, at man godt kan søge kvote 1 selvom man mangler nogle af de fag el. mangler et niveau for at opfylde adgangskravene. Kan man stadig så søge kvote 1, eller SKAL man opfylder alle adgangskravene. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at søge medicin (ikke år), men til næste år. Jeg ... -
Eksportingeniør - hvordan er uddannelsen
ForumindlægHej alle sammen Jeg overvejer at læse til eksportingeniør, jeg opfylder alle adgangskrav og har også gennemsnittet. Jeg har læst HD på CBS, som ikke helt var mig, da det var for kedeligt. Det var en økonomisk retning og jeg kunne godt tænke mig at få blandet økonomi sammen med noget andet interr... -
Et godt emne til studieretningsprojetk? fys, mat, kemi
ForumindlægHej Allesammen :) Da der nu pludselig ikke er særlig lang tid til, at jeg skal påbegynde mit studieretningsprojekt, så håber jeg lidt på, at der er nogen i dette forum, som har lidt bedre fantasi end jeg, og som kan komme på nogle inspirerende emner. :) Jeg har Mat A, kemi A og fysik B i min stud... -
Forberedelse til den naturvidenskabelige linje (STX)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i samarbejde med familie, lærere og vejledere besluttet mig, at jeg vil på den naturvidenskabelige (Matematik A, Fysik A, Kemi B) linje på STX. Jeg har i øjeblikket sommerferie. Min første skoledag er d. 13, så tænkte at lidt ekstra forberedelse ikke kunne skade mere e... -
Hjælp
Forumindlæg#0 Hej jeg har regnet fælles temperaturen for vandet ud, når det har fået varme fra et messinge lod. Vandet vejer 0,4 kg messingeloddet med den specifikke varmekapacitet på 390 vejer 0,075 kg start temperaturen for loddet er 100 grader start temperaturen for vandet er 20 grader Jeg skal finde fæl... -
snit ganget med 1,08
ForumindlæghejDet eneste jeg indtil videre har lagt mærke til, som efter min mening er iøjnfaldende i den såkaldte "Velfærdsreform" er at ens snit bliver ganget med 1,08 hvis man gå i gang med en langvideregående udd. hvis man starter inden 2 år eller noget lignende anyway..! Er der nogen som ved... -
RAPPORT!! HJÆLP TAK!! PLZ
ForumindlægHej! Jeg har fået et opgave, at jeg skal skrive en rapport om gymnasium (STX,HTX,HF og HHX) Jeg er lidt i gang med skrive, men vide ikk præcis hvad skal jeg skrive mere om?? Kan nogen plz hjælpe mig?? Tak på Forhånd :D -
Teknologirapport
ForumindlægHej alle.Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive teknologirapport på HTX.'I den forbindelse ville jeg høre om der er nogen af jer der har en god rapport liggende jeg må se til inspiration??Emnet er ikke vigtigt da rapporten udelukkende er til at få ny inspiration./D@niel -
Bachelor før politiskolen
ForumindlægHejsa :) Jeg har tre år efter HTX, før jeg kan ansøge til politiskolen. I den tid kan jeg jo passende tage en bachelor. Men kan ikke finde ud af, hvilken bachelor der vil være den størreste fordel? :) -
Omkring opdeling af besvarelser
ForumindlægHey! Jeg har en dansk stil for, hvor jeg skal analysere en tekst med Indledning, Hoveddel og Konklusion, men uden at bruge overskrifter.. Hvordan og hvad skal henholdsvis indledningen, hoveddelen og konklusionen indeholde? Går på HTX, vi er ikke så kloge på de humanistiske fag :o) -
Åbent hus på de videregående uddannelser
ForumindlægHej med jer alle sammen...Jeg går i 3 g. (htx). Jeg har hørt en lille fugl synge om at der snart er åbent hus på alle de videregående uddanelser. Er det snart?Ved i hvor man kan finde tidspunkter og steder for diverse åbenthus-arrangementer? -
Teknologihistorie - Bliden
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her med en ven og skriver en opgave om bliden (trebuchet) i teknologihistorie på HTX. Men vi kan simpelthen ikke finde noget brugbart inden for: *Den økonomiske påvirkning *Den kulturelle påvirkning *Den økonomiske påvirkning Håber der er en eller flere der... -
Inspiration til produkt i Design C
ForumindlægHejEr der nogen som kan komme med nogle forslag til produkter , som kan bruges til eksamensprojekt i Design C (HTX) ?Har selv overvejet en udgave af en kaffemaskine, men mangler ideer og inspiration.Produktet skal optegnes i 3DMAX -
Efterårslab.
ForumindlægNogen herinde som kender til kurset "Efterårslaboratorium" som foregår på kemisk institut, syddansk Uni i Odense, for Gym-,HF- og HTX-elever og som kan fortælle noget om det og i bedste fald anbefale det ... -
Regulær keglestub
ForumindlægHey , jeg har en hjemmeopgave til på tirsdag. Det er den første aflevering i matematik på 1. år på HTX.. Det går sån set bare ud på at jeg skal have formlen på siden s..Jeg har lille r store R og h..
