Søgning på: analyse william. Resultater: 19441 til 19460 af 24034
-
AT - religion metoder
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at rette mit AT-projekt, og er gået lidt i stå mht. religions metoderne. Mit emne er Jehovas vidner og har sammensat fagene dansk og religion. Jeg skal så til at analysere en tekst fra en gruppens bøger. Denne er en biblefortolkning og en slags vejlednings bog, f... -
Energistofskitet, eksamen !
ForumindlægHeej, jeg skal til mundtlig eksamen i biologi i morgen. Jeg vil lige høre hvad andre ville få med ind under et oplæg om energistofskitfet så jeg ikke glemmer noget: :) MIt spørgsmål lyder: Energistofskiftet. Med udgangspunkt i det vedlagte materiale skal du forberede et kort oplæg om energisto... -
Eksamensspørgsmål!!!! Verden efter 1989 - Den nye verdens orden - terroisme
ForumindlægHar netop trukket ovenstående emne med disse kilder: "Civilitationernes sammestød" Samuel P. Huntington "Osama Bin Laden udtaler sig" 7 oktober. 2001 "Ikke civilitationernes kamp - endnu" Interview med Samuel P. Huntington (22.09 2001) "verden i følge Brzezinski... -
Metoder
ForumindlægHej SP! Jeg er meget i tvivl om hvilke metoder jeg har gjort brug af i min AT synopsis. Emnet er 'Backpacking' og jeg har fagene Engelsk og NaturGeografi. I Engelsk har jeg analyseret filmen 'The Beach', hvor jeg har kommet ind på hvad backpackernes drøm er og hvordan den udvikle... -
Religion og historie - palæstina israel
ForumindlægJeg skriver AT om Israel-palæstina konflikten i Religion og historie med fokus på årene 48-60. hvor jeg diskuterer jødernes kamp for det gode liv. I historie har jeg valgt at lave IP analyse på aktørerne under konflikten I religion har jeg valgt at tage citater fra GT der omhandler at gud... -
Reggae - Jamaica
ForumindlægHeej :) Jeg skal snart igang med at skrive SRP. Jeg har valgt at skrive om Reggae (hovedsageligt på Jamaica) i fagene Historie A og Musik A. Først vil jeg redegøre for reggae-genren og efterfølgende vil jeg undersøge hvilken rolle Bob Marley spillede ift. reggae (han sang ofte om frihed, religiøs... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og har valgt fagene engelskA og MediefagB, hvor mit emne skal være kvindeundertrykkelse. Min lærer har forslået at jeg skal læse og analysere filmen 'the hours', men jeg synes ikke, at den handler om kvindeundertrykkelse på den måde. Jeg har overvejet at lave e... -
Generelle forberedelse til undervisning.
ForumindlægHejsa. Jeg går nu i 3g på HTX matfys, og fordi dansk ikke er min modersmål så vil jeg helst spørge andre om nogen tricks til forberedelse til undervisning. Fx hvilken litteratur har i læst for at blive bedre til det gammel danske sprog, eller hvad for noget opslagsværk har i brugt til at lære at ... -
Hjælp til modelvalg
ForumindlægOpgaven/Problemformuleringen lyder sådan: 1. Redegør for de kulturelle forhold i Danmark, der gør at man kan arbejde med begrebet ”den økologiske forbruger”. 2. Foretag en analyse af 2 reklamer for økologiske produkter, herunder Kornkammerets reklamefilm: ”Økologisk me... -
Inspiration til Vø/engelsk SRP
ForumindlægHej Alle. Jeg skal snart til at have min vejleding i SRP, ud fra fagene Engelsk og Virksomhedsøkonomi.. Indtil videre har jeg ikke funder en god måde at forbinde de 2 fag, på grund af, at det kan blive besværligt at skaffe det nødvendige materiale fra en international virksomhed til at lave m... -
Dansk samfundsfag SRP, mangler inspiration
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg skal snart til at skrive SRP. Som fag har jeg valgt dansk og samfundsfag (A). Jeg vil i min opgave forsøge at belyse det senmoderne samfund generelt, for derefter at fokusere på bestemte tendenser kendetegnende for senmoderniteten vha. sociologiske teoridannelser - speciel... -
Sovjetiske mål og midler i rumkapløbet.
ForumindlægHej. Sagen er meget simpel. Jeg skal redegøre for den kolde krig fra 1947-1969 med henblik på en analyse af USSR's mål og midler i rumkapløbet. Første problem er, at jeg ikke har nogle kilder der fortæller noget om USSR's mål og midler i rumkapløbet. De bøger jeg har lånt og det jeg find... -
Afhængighed(rusmidler, kokain osv.)
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave i biologi om afhængighed (kokain). Herunder vil jeg gerne skrive om belønningscentret(rusmidler), nervesystemet. Jeg inddrager et musseforsøg på det analyserende plan, samt Overvågning af narkotikasituationen) og Narkotikasituationen i Danmark - delrapport... -
Herman Bang - Ved Vejen
ForumindlægEr der nogen der har læst "Herman Bang - Ved Vejen"? Jeg skal fremlægge et analyserende oplæg om romanen og vil i den forbindelse høre om der er nogen der har nogle gode idéer til fremlæggelsen? Jeg kan komme ind på følgende: * Komposition * Fortællerforhold (herunder fortælletid og for... -
Statstik
ForumindlægEt forskningslaboratorium er ved at indkøre en spektrofotometrisk metode til bestemmelse af titanium i malm. I den forbindelse undersøges nøjagtigheden for metoden, samt om der er systematisk forskel på resultater opnået for to ansatte laboranter. Det vides, at resultaterne for denne type af kemi... -
søger tekst om overvågning + psykologi metoder!
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave AT projekt. Jeg skriver i dansk A og psykologi C, det emne jeg har valgt er overvågning på arbejdspladsen. Jeg vil ud fra en tekst, artikel eller ... analysere den danskfagligt. I psykologi vil jeg kigge på om overvågningen af de ansatte kan føre til stress. Mit spørgsmå... -
Spørgsmål ift. kildekritik og kildeanalyse
ForumindlægGodaften. Jeg sidder lige og skriver SRP. Jeg er dog lidt i tvivl om noget ift. kildeanalyse. Jeg har fået opgaveformuleringen: Lav en historisk analyse af hvordan og hvorfor Sydafrika overgik til en demokratisk styreform med inddragelse af selvvalgt materiale. Jeg har valgt at dele analyse... -
Reklameanalyse til prøven
ForumindlægGoddag til alle! :D Jeg har været utrolig heldig at trække levende billeder til danskprøven- jeg har derfor valgt at analysere en reklamefilm. Jeg er dog en smule råvild over hvilken en jeg burde vælge, da jeg gerne vil analysere en reklame der hverken er for simpel eller for kompliceret. Hvis m... -
"Det videnskabelige gennembrud" Tekster af Jacob A. Riis
ForumindlægHej! :-) Jeg skriver AT og har valgt at skrive med fagkombinationen dansk og samfundsfag. Vores overordnede emne er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851 -1914. Jeg har så valgt at skrive om fotografi. I dansk har jeg tænkt mig at analyse et billede som Jacob A. Riis har ... -
Immigration i Danmark
ForumindlægI min problemformulering skal jeg gøre følgende: Jeg vil redegøre for begrebet immigration, herunder vil jeg undersøge nogle nøgletal der beskriver immigrationen i Danmark. Desuden vil jeg redegøre for begrebet integration og undersøge hvordan nogle forskellige indvandregrupper er integreret...
