Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19441 til 19460 af 20599
-
AT-EKSAMEN - AKUT SPØRGSMÅL !!
ForumindlægJeg har akut brug for hjælp, hvad angår brugen af metoder i mit AT-projekt. Min problemformulering lyder som følgende: "Hvordan overskrider staten grænser for regulering af vores adfærd gennem etablering af bestemte diskurser i sundhedskampagner". Inden for faget dansk har jeg benyttet... -
Fra statskundskab til odontologi?
ForumindlægHej, jeg har på nuværende tidspunkt afsluttet en gymnasial uddannelse fra en samfundsfaglig linje og studerer p.t statskundskab på Aarhus uni. Dog er jeg blevet i tvivl hvorvidt jeg vil studere noget på uni i den retning, da jeg slet ikke interesserer mig for det.. Jeg overvejer at læse naturvide... -
Håndbøger til de enkelte fag mangles!!
ForumindlægHej. Jeg er en 1g elev på Silkeborg Gymnasium, som netop har sat sig for at lave sine matematik lektier. Jeg fangede ikke hvad min lærer sagde i timen, da han snøvlede rundt i sine forklaringen men endte alligevel med at forstå det til bunds fordi jeg havde min ¨Matematik håndbogen¨ ve... -
Krise ved emnevalg - Please hjælp!?
ForumindlægHej! Jeg er simpelthen i krise ved valget af delemne til dette års projektopgave (jeg går i 9. klasse). Vores overemne er "Initiativ og forandring". Jeg skal aflevere første udkast til problemformulering om to dage, og indtil igår var jeg sikker på at jeg ville have om "gentekno... -
Valgkamp
ForumindlægHejsa! vi i klassen skal have en form for valgkamp i klassen, hvor vi ved en lodtrækning fik tildelt et parti til hver gruppe. Min gruppe fik tilfældigvis De Radikale Venstre. Så vi skal da fyre den af imorgen ;D (øhh?) Nå, men faktum er, at vi skal fortælle om vores "plan"/mærkesager (... -
Økonomisk-politisk rådgiver for SF’s formand Villy Søvndal
ForumindlægHej Studieportal :) jeg er ved at skrive en samfundsfag raport om Økonomi og jeg kan simpelthen ikke komme igennem punkt 3 i opgaven. håber i vil/ kan komme med nogle forslag til løsning af opgaven. Mvh. Marie 3. Du er økonomisk-politisk rådgiver for SF’s formand Villy Søvndal. Skriv et no... -
Problem formulering 2017
ForumindlægHej, Jeg har svært ved at lave min endelige problemformulering. Emnet i år er menneskets forhold til naturen hvor jeg vil fokusere på krybskytteri af elefanter i afrika i Biologi A og Samfundsfag C. Har snakket med mine vejledere og er blevet enige om at jeg vil komme ind på de her punkter: ... -
Danmarks politik under 2. Verdenskrig
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive 3g - studieretningsopgave i fagene historie A samt samfundsfag A. Jeg har valgt "Danmark som småstat under 2. Verdenskrig" som overordnet emne. Herunder vil jeg fokusere på samarbejds-/tilpasningspolitikken samt vurdere om Danmarks politik overfor Tyskland k... -
Rygeloven-Molinsmodel
ForumindlægHey Jeg skal ud fra Molins model analyserer de forskellige partiers holdning til rygeloven. Ved at inddrage forskellige udtalelser fra politikerne. Er dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an. Jeg har fundet en udtalelse fra Jesper Langballe fra DF, som var imod indførelsen af r... -
dumpe alle sin chancer i vuc.
ForumindlægHej, jeg går på vuc i mit andet år på 10 klasse dansk, engelsk, og samfundsfag. Også går jeg i 9 klasse matematik. Jeg består stort set alle min fag med gode resultater, undtagen. Matematik... jeg er så dårlig til matematik, og selvom jeg prøver at består min eksame så dumper jeg altid. Jeg tag ... -
HASTER
ForumindlægHej alle sammen. Håber virkelig der er nogle som kan hjælpe mig. Jeg har min studieretningsopgave, men ved ikke hvor jeg skal starte og slutte. Jeg skriver i fagene samfundsfag og historie, og overemnet hedder "ændringer i familieformer efter 1950". Først skal jeg gøre rede for, hvordan... -
Sydhavn eller Roskilde?
Forumindlæg<p>Hæy medstuderende</p> <p> </p> <p>jeg starter på pædagoguddannelsen til februar, og jeg har fået en ledig plads på både Sydhavn og i Roskilde, så jeg ville gerne lige høre om... -
Lord of the Flies
ForumindlægJeg er igang med studieretningsprojekt om Lord of the Flies i engelsk og samfundsfag. Min problemformulering lyder: "Der ønskes en analyse og fortolkning af William Goldings roman “Lord if the Flies”, med særligt henblik på en karakteristik af personerne og de grupper, der dannes på øen. Den... -
Hovedfag: Skal jeg bruge tekst?
ForumindlægHej medstuderende! I mit SR-projekt har jeg Engelsk som hovedfag og Samfundsfag som bifag. Mit problem går i al sin enkelhed ud på, at jeg ikke har nået at læse hele min engelske roman - Kernen af min opgave! hvilket jo i sig selv er super dumt. Dog er romanen blevet filmatiseret wuhu! og da d... -
Senmodernitet: Giddens, Beck, Weber, Durkheim
ForumindlægHej medstuderende. I december har jeg fået til opgave at skrive omkring senmodernitet i min studieretningsopgave. Jeg har valgt at koble samfundsfag og dansk, og har fået denne problemformulering udstukket: -Redegør for forskellige sociologiske opfattelser af individets placering og rolle i de... -
Ideer til rapport om eksistentialisme?
ForumindlægHej. Vi ar fået en måned til at skrive en 10 siders rapport om præcis det emne vi vil, bare det er inden for religion, samfundsfag eller historie. Jeg har valgt at skrive om eksistentialisme med henblik på det religiøse. Her er min problemformulering: Kan tro og videnskab forenes? Hvad er fo... -
AT: Kinas udviking i fremtiden
ForumindlægJeg har tænkt mig at se på en forudsigelse vedr. kina og kinas fremtid. Fx "Kina vil i fremtiden være den mest dominerende stat mht. verdens-økonomien". Jeg ved ikke helt om forudsigelsen holder, men det kan være der er nogen der kender en forudsigelse, som er blevet udtalt af forskere ... -
Engelsk på A - Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg går på STX i 1.g. Da jeg ikke har fået de to studieretninger som jeg ønskede har jeg været nødt til at vælge linjen Samfundsfag A- Engelsk A - Matematetik B. Jeg kan rigtig godt lide disse fag og jeg arbejder altid for at blive bedre. Jeg er utrolig ambitiøs. Alle der kender mig,... -
"Digte 2014" i AT 2017
ForumindlægJeg har Dansk A og Samfundsfag B, og har valgt at tage Thei Ørntofts digtsamling "Digte 2014", som handler om klimaforandringer. Jeg skal udvælge to, som kommer ind på begge fag. I det danskfaglige har jeg tænkt mig at bruge digtanalyse på ét af digtene, og i den anden har jeg tænkt mig... -
Efter opfordring - Problemformulering
ForumindlægEfter opfordring har jeg ændret lidt i min problemformulering og problemstilling så den lyder: Vil teknologien på sigt tage overhånd, og få for stor indflydelse i fremtiden? Jeg vil først redegøre for (DET ENESTE JEG SKAL HAVE FUNDET UD AF) Dernæst vil jeg analysere og fortolke novellen ”Mask...
