Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19461 til 19480 af 95434
-
Klage over årskarakter
ForumindlægHej derude Jeg vil gerne klage over mit samfundsfags årskarakter. Jeg har samfundsfag på C niveau, og jeg kan ligeså godt sige, at jeg er ret utilfreds med mit samfundsfags karakter. Hvad skal jeg gøre, for jeg har virkelig ikke lyst til at supplere det i 3. g. Hvis jeg skal klage, hvem ska... -
N2 og O2
ForumindlægHhv. Dinitrogen or dioxigen, har jeg ret? Eller dioxid? Der står i min bog at: "Alm. indångsluft indeholder ca. 80% kvælstof N2 og ca. 20% ilt O2. Er der altid to a hver? Troede bare man indåndede oxygen-atomer... :p er det alle grundstoffer der optræder som molekyler? Lige en... -
Gennemsnitsberegning
ForumindlægJeg håber, at I vil gøre det klart for en sproglig en gang for alle :) Det handler om at regne gennemsnittet ud. For os på den nye reform har de forskellige niveauer nemlig fået forskellige vægte, således at A vægter 2, B vægter 1,5 og C vægter en. Hvis jeg nu har et karakterblad, der hedder (ek... -
dekstrin (kulhydrater)
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport om kulhydrater,(C niveau, biologi) og er gået i stå ved dekstrin. Jeg ved kun hvordan det fremstilles, og synes ikke jeg kan finde nogle sider på nettet omkring dekstrin, tager gerne mod links :) men håber der er en der ved noget om dekstrin, hvad det er for et ku... -
Enhedscirklen
Forumindlæghej alle Skal snart til eksamen i matematik C-niveau. Og vi har fået et spørgsmål der lyder således "Gør rede for ensvinklede trekanter, herunder forstørrelsesfaktoren. Gør rede for sinus og cosinus i retvinklede trekanter." havde tænkt mig at inddrage enhedscirklen, men problemet... -
TI-84 lommeregner til SALG!!!!!!
ForumindlægHej :) Er der nogle som kunne tænke sig at købe en billig lommeregner TI-84 Plus. Lommeregneren er sort og stadig i rigtig god stand, da jeg kun har brugt den i et halvt år. Den har grafregner, ligningløser, spil, sinus, cosinus og tangens, kan eksponential og logarimeregning... Kort sagt alt hva... -
Analyse af politisk artikel
ForumindlægHej! Jeg skal op i Samfundsfag på C niveau i denne uge. Jeg har fået at vide af min lære at man får en artikel som man skal analysere og fortolke. Problemet er at jeg ikke har modtaget undervisning om analysemodeller eller andre værktøjer til analyse af en samfundsfaglig tekst? Har i nogle idéer... -
Hjælp til AT-opgave
ForumindlægJeg skal aflevere en synopsis i AT- religion/biologi om organdonation på torsdag.. Jeg er desværre stadig i tvivl om hvad der spiller ind på vævstype-bestemmelser. I den bog, vi bruger står der: Det er karakteristisk for MHC, at det viser stor genetisk polymorfi med et meget stort antal alleler s... -
Ens hældningstal
ForumindlægJeg har lidt brug for en opgave på matematik b niveau. Opgaven går på at jeg skal finde formlen for en parabel som har det samme hældningstal som y=cos(0,01x)*50 i punktet 78,5. Jeg har fundet frem til at hældningstallet må være -0,35. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal finde frem til formlen... -
eksamen
ForumindlægNu gælder det lige straks samfundsfageksamen på c-niveau og nervøsiteten breder sig. Har ladet mig fortælle det er vigtigt at kunne relaterer til nutidig politik osv... Jeg er ikke sikker på jeg er nok inde i politik til at kunne gøre det overbevisende og havde tænkt mig at holde mig til teorier.... -
kemi spørgsmål
ForumindlægJeg skal snart op i kemi på c-niveau og jeg forstår absolut ingenting når det drejer sig om kemi. Er der nogle der vil se om I kan give et udførligt svar for dummies på følgende spørgsmål? Redoxreaktioner - hvad sker der, hvad oxideres, hvad reduceres? Hvad er spændingsrækken og hvordan kan jeg ... -
Potensfunktion vækstegenskaber
ForumindlægHej, jeg er i gang med at forberede mig til mundtlig matematik hf c-niveau. Et af spørgsmålene lyder: 7. Funktioner, Potens funktioner Gør rede for potensfunktionen Du skal komme ind på hvordan a og b kan bestemmes. Forklar hvilke vækstegenskaber potensfunktioner har. Mit spørgsmål er hvad der... -
TI-84 Plus sælges
ForumindlægEr der en som er interreseret i at købe en TI-84 Plus fra Texas Instruments. Den har grafregner, ligningløser, spil, sinus, cosinus og tangens, kan eksponential og logarimeregning... Kort sagt alt hvad der er nødvendigt på A,B og C niveau i matematik. Nye batterier og kan tilsluttes og opda... -
Redoxreaktioner >< alm. reaktioner
ForumindlægADVARSEL: Kemi C-niveau Hvad er redoxreaktioner? Jeg ved, at det er reaktioner, hvor der overføres elektroner, men hvorfor kan man ikke afstemme andre typer reaktioner ligesom redox? Hvis man kommer op i reaktionsskemaet(og gerne vil have lidt mere kød på end emnet umiddelbart hentyder), kan man... -
Ethanol og NaOH som tilsættes HCl
ForumindlægHej. Jeg er lige i gang med en kemi-rapport (C-niveau). Et af spørgsmålene lyder på at forklare forskellen på den kemiske binding i hhv ethanol, C2H5OH, og NaOH. Forsøget går ud på at måle pH i ethan og i NaOH, tilsætte HCl og derefter måle pH igen og ud fra resultaterne sige noget om bindinge... -
Drama hjælp! :-)
ForumindlægHej folkens. Jeg står i et lille dilema .. Jeg har sku lave portfolio i drama på C-niveau, og er lige pt. stødt på disse sætninger i bogen: "Karaktererne skal afsløre sig gennem handling, hvorved karakterfremstilling bidrager til at drive plottet videre. Alle sådanne tegn på karakter må un... -
HALLOOOOOOOOOOO
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har et spørgsmål. Efter gymnasiet vil jeg gerne læse på en farmakonom skole. Men er der nogle krav for, at blive farmakonom i gymnasiet, Jeg har hørt, at hvis man får en studenter eksame så kan man godt komme ind på skolen, er det rigtig. Så har jeg også et andet spørgsmål.... -
Gibbs energi for anden gang... Er der ikke en der kan hjælpe mig bare en lille smule - pleaaaase!!!
ForumindlægGibbs energi d. 05-12-2007 kl. 13:44 af Henriette1980 (Praktikant) Helge Mygind, Kemi 2000, A-niveau 2, side 107 opgave 46 c) beregn Gibbs-energien for en blanding , der består af 0,25 mol H2 med partialtrykket 0,13 bar og 0,5 mol N2 med partialtrykket 0,26 bar. Blandingens temperatur er 2... -
Kvadratsætninger
ForumindlægJeg sidder og er igang med noget der svarer til gymnasiematematik på C niveau, hvor jeg er kommet ind i nogle problemer i forbindelse med kvadratsætninger. Jeg har en sætning der lyder følgende: (2a - 3x)^2 Jeg ved facit bliver = 4a^2 + 9x^2 - 12ax Hvorfor det bliver 4a^2 + 9x^2 forstår jeg g... -
Hvad er karakteristiske egenskaber?
ForumindlægHvad betyder det når jeg skal redegøre for grafen og karakteristiske egenskaber ved den eksponentielle funktion? Lidt af mit svar: - Grafen for en eksponentiel funktion er en ret linje i et enkelt logaritmisk koordinatsystem - y-værdien vokser med en konstant procent, når man går én enhed hen ...
