Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19481 til 19500 af 20599
-
tvunget til at gå året om?
ForumindlægHej Alle sammen! jeg går på hhx 1.å og jeg har været til en samtale idag hvor jeg fik at vide at, jeg skulle tag året om. Det ville være uansvarligt at lad mig forsætte med de dårlig årskarakter som jeg har fået. Det ligger fra 00 til 02 og en enkelt 4 tal. Jeg skal afslutte matematik og samfu... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej Jer derude :P Nu er tiden kommet, hvor 2g'erne på min skole skal vælge valgfag (inkl. ekstra A-fag-ansøgning). Jeg har tænkt mig at søge ekstra A-fag - samfundsfag - men ville lige høre hvilke erfaringer I har haft med et ekstra A-fag. Selvom jeg er fast besluttet på at gøre det (og selvo... -
Hjælp til AT!
ForumindlægJeg har valgt under Kampen for det gode liv emnet sundhed, hvor fokus er på kost og motion. Jeg har rimelig styr på det samfundsfaglige men det biologiske er jeg i tvivl om. Dog ved jeg, at jeg arbejder empirisk induktivt, da jeg tager en case og generalisere derved hans strategi for det gode l... -
Overvejer ikke at møde op til eksamen
ForumindlægHej alle (-: Jeg skal op i EP i morgen, og jeg overvejer simpelthen ikke at møde op. Jeg har ikke lavet noget, og jeg kan simpelthen heller ikke. Det er en blanding af dovenskab og at det er så svært at jeg giver op når jeg kigger på det. Som I nok kan forstå allerede, er jeg ikke ligefrem en fig... -
Luksusproblem måske - Men hvad hvis man ikke kan finde på forbedringer til ens synopsis?
Forumindlæg(Mit emne handler om hvorvidt man kan overføre Georg Simmels tanker om storbyen og dens effekt på mennesket over på Ernst Ludwig Kirchners billeder af gadelivet i Berlin. Fagkombi: samfundsfag/billedkunst) Jeg synes jeg har læst mig frem til, at det er positivt og nærmest forventet, at man har æn... -
Mat-C hjælp i sommerferien!!
ForumindlægHej derude! Hvis du er super god til matematik , og ikke har noget at lave i denne sommerferie: SÅ HJÆLP MIG ;-) Jeg er en pige på 17 år som skal op i i 3g. I 1g havde jeg Mat C niveau, og her i 2g har jeg slet ikke haft mat. Men fordi jeg har valgt at hæve samfundsfag til A, kræver det at jeg sk... -
Hjææælp...Samfundsvidenskablig metode
ForumindlægHej alle sammen JEg sidder med AT-synopsis i religion og biologi med emnet darwinisme og kristendom i fakulteterne samfundsvidenskab og naturvidenskab Mit spørgsmål er hvilke metode har jeg brugt, når jeg i religionen kigger på den engelske opfattettelse af videnskab og religion. Altså jeg kommer... -
Brugte Marx metoder til sin teori fx induktiv?
ForumindlægHej Jeg kan se, mange har problemer med metode omkring emnet Marx, ligesom jeg selv har. Jeg har ikke nogen metode i samfundsfag, da jeg ikke synes, kvantitative undersøgelser var oplagte (statistikker osv.), og de kvalitative muligheder der var, har jeg brugt i min dansk-del (fx arbejde med tale... -
HJÆÆÆÆLP :(((((
Forumindlæghej jeg er igang med at gøre mig klar til AT eksamen.. og har fagene dansk og samfundsfag.. i dansk har jeg brugt teksterne "Karens Jul" af Amalie Skram, og "Den Starkare" af August Strindberg. - jeg er kommet til metode i min AT-del: ville spørge om jeg godt kan sige at jeg... -
Skal man bestå alle fag på Hf enkeltfag for at få fuld HF?
ForumindlægHej. Jeg er meget i tvivl om dette, og her inden eksamen i nogle fag, jeg absolut ikke er stærk i, ville jeg blive glad for at vide følgende: Skal man bestå ALLE fag på Hf enkeltfag, for at få en fuld HF? Jeg har rimelig gode karakterer, 7-10 og 12 i de fleste fag, men samfundsfag b og historie s... -
Karakter til gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg går i ottende klasse, og har lige fået min halvårskarakter. Jeg ønsker virkelig at komme på gymnasiet efter niende, altså stx. Men jeg er ikke sikker på at mine karakter er gode. Min lærer siger, at karakterne spille... -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
SoSu Assistent elev bøger til salg
ForumindlægNye Social og Sundhedsassistent elev studiebøger til Salg. For 1200 kr. kan du købe hele serien (Sorte Serie) af 7 bøger til Social og Sundhedsassistent uddannelsen. Bøgerne er de nyeste opdaterede fra 2010. Som det kræves for at studere på SoSu skolen/ Social og Sundhedsskolen. Bøger sælges pga.... -
Privatskole eller handelsskole?
ForumindlægInteressen ligger i økonomi og finans. Handelskolen byder på de fag, og en spændene linje. Desværre er der mange umotiverede elever ude på handelsskolen med et rent fagligt lavt niveau, der er stolte over at køre rundt på deres tunede scottere. Privatskolen byder på en samfundsfaglig linje, derm... -
Jura
ForumindlægHej folkens, jeg vil virkelig virkelig gerne læse jura. Har lige fundet mit snit og det ligger på 8.1 Problemet er, jeg tror ikke det rækker til kvote 1. Dog kan jeg søge ind på kvote 2 hvor de tager standpunkt i 3 fag Historie A, Engelsk B, Samf A Eller Dansk A Jeg fik 12 i Historie, både ti... -
Reflektion - Dansk metode
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og arbejder med mit mundtlige oplæg i forbindelse med et af vores næstsidste AT forløb. Jeg har i dette forløb arbejdet i fagene dansk og samfundsfag, og har haft fokus på global opvarmning. I danskdelen har jeg arbejdet med argumentationsanalyser, henholdsvis Stephen Toulmin... -
integration, begreber og teorier
ForumindlægHej alle. Skal gøre rede for dette spørgsmål: Relevant samfundsfaglige teori og begreber om integration i USA og DK. Har allerede fundet disse begreber eller teorier: Melting pot Anthony Giddens – moderniteten. Føderalismen – USA Funktionalismen – en helhed, alt og alle har bet... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lige fyldt 15 år, og går i 9. klasse. Efter 9. vil jeg gå på enten STX eller HHX og få en gymnasial eksamen, for derefter at komme videre på universitetet og studere psykologi. Mit spørgsmål er s&... -
Det globale miljø
ForumindlægHey folkens, Jeg sidder her og knokler med nogle samfundsfags spørgsmål jeg har fået givet for som skriftlig afl. og jeg har virkelig brug for noget hjælp. Indtil videre er jeg støt på et par spørgsmål som jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal svare på. Nogle af dem lyder: "Hvad er EU... -
Evt. fejlvurdering af opgave.
ForumindlægHej Jeg har for nyligt afleveret en stor opgave i samfundsfag, der bør måske tilføjes at mig og min lære her har store personlige problemer med hinanden, jeg havde ikke håbet dette ville være aktuelt for min bedømmelse, men har måske alligevel vist sig måske at være det. Jeg har afleveret en pr...
