Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 19501 til 19520 af 25465
-
columbine - 24 timer
ForumindlægSå har jeg netop trukket engelsk eksamensspørgsmål. Jeg har 24 timers forberedelse, så der er jo heldigvis noget tid at gøre godt med.. Jeg har trukket Columbine & Beyond. Hvis nogle af jer tidligere har været til eksamen i det emne, vil jeg meget gerne høre om det.. Hvad var godt at sige, vil de... -
SRP om Drageløberen og krigen i Afghanistan
ForumindlægEr der nogen, der har skrevet SRP eller lignende om Drageløberen og/eller krigen i Afghanistan? Eller nogen, der der nogle gode idéer eller andet i den sammenhæng? Alt har interesse! :) Jeg regner med at skrive om det i engelsk og historie, men mangler inspiration til emneafgrænsning, valg af omr... -
SRP
ForumindlægHej, Skal til at vælge fag og emne i srp, men synes det er ret svært. Har fagene samf og engelsk, hvor jeg skal vælge en af dem. og derudover historie, dansk og ng overvejer lidt samf og historie med den kolde krig som emne, er der nogle der har nogle forslag til andre emner og eller ... -
SRP om personlig branding
ForumindlægJeg skriver SRP om personlig branding - med udgangspunkt i sportsstjernerne Serena Williams og David Beckham. Er der nogle der har gode kilder/opgaver, eller andet der kan hjælpe mig med at finde noget info om personlig branding må i meget gerne vende tilbage :) Jeg skriver i engelsk og afsætn... -
skriftlige fag
ForumindlægHej.. nogen der kan fortælle hva der skal til for at få høje og gode karaktere i skriftlig dansk samt skriftlig engelsk..? :S har været til årsprøve i fagene, og det er sku ikk gået for godt :S selvom mine normale karaktere er udemærkede :D håber på lidt hjælp, så jeg kan give den gas til næ... -
hedder det til eller for?
ForumindlægTil min engelsk eksamen i morgen skal jeg læse noget op fra min tekst, jeg vil godt vide hvordan jeg kunne indlede fx: "I have chosen this passage for reading" eller: "I have chosen this passage to reading" Meningen på dansk: "Jeg har valgt denne passge til oplæsning&q... -
kromosompar - gener?
ForumindlægHvem kan hjælpe mig med hvor jeg finder en oversigt over de forskellige kendte geners placering på kromosomerne??? Findes der overhovedet en sådan oversigt? Altså noget i retning af ... genet, der koder for ... er lokaliseret på kromosom nr.5...? På forhånd tak for hjælpen. (PS: spiller ingen r... -
Kildehenvisninger til Bibelen
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive SRP i Historie og Engelsk, og i min analyse henviser jeg til et vers i Bibelen. Jeg er lidt tvivl, om hvordan min kildehennvisning skal se ud som fodnote. Hvis jeg henviser til Johannes Første Brev kapitel 2, vers 2, skal det så se således ud? 1. Joh. 2,2 ... -
Oversættelse af en sætning
ForumindlægHej folkens Jeg har fået et oplæg til en engelsk stil, men en af de punkter jeg skal besvare forstår jeg ikke, så jeg vil gerne have følgende sætning oversat til dansk: Give an outline of the various attitudes to young people in the four texts. -
sætninger
ForumindlægHvordan oversætter man disse sætninger til engelsk: om vinteren tager jeg på skitur. lad os tage til italien om to år han begyndte at arbejde ved midnat om tre uger tager vi på camping til Sverige vores sommerferie begynder i juni jeg kommer om to minutter om sommeren tager vi ofte til stranden. ... -
Diskussion - hastigt hjælp
ForumindlægJeg skriver en SRP om horrorgenren osv i dansk og engelsk. Men jeg kan ikke helt finde ud af diskussionen. "Finalt bedes du kort diskutere, hvorfor genren er genstand for en udtalt popularitet." Jeg forstår bare ikke, hvilke synspunkter der findes, for hvorfor genren er populær, da j... -
Problemer med en enkel sætning.
ForumindlægHej. Jeg har virkelig problemer med at oversætte denne sætning til engelsk.. ''Giver et bedre billed af mordet'' Mit bud: ''It gives me a better picture of the murder''' Føler bare det er forkert og det er det sikkert. Tak på forhånd. -
Både hos..
ForumindlægHej, jeg kom lige i tvivl om, hvordan følgende vil siges på engelsk: "I den industrialiserede verden er overvægt et alvorligt problem både hos børn og vokse." In the industrial (?) world obesity is a serious problem, both … (er kommet i tvivl om, hvilket ord for "hos" der br... -
Socialarv - Social ulighed. God bog?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at vælge emne i SRP. Og jeg vil gerne skrive om socialarv og socialulighed - med fokus på Bourdieus teori om dette. Er der nogen der kan sige mig gode bøger/film, der omhandler socialulighed og socialarv? Jeg overvejer enten at skrive i engelsk eller dansk... -
Kvantetal oversættelse
ForumindlægJa, jeg er kommet lidt i tvivl. De første tre kvantetal hedder på engelsk: 1. Principal Quantum Number 2. Orbital Quantum Number 3. Magnetic Quantum Number Men hvad hedder de på dansk ? Er det bare: 1. Hovedkvantetallet 2. Bikvantetallet 3. Det Magnetiske Kvantetal Ja, er lidt i tvivl. Så nogen d... -
Srp - sociologi
ForumindlægHej alle derude! Jeg har lige valgt fagene engelsk og samfundsfag til min srp og emnet sociologi. Det kunne derfor være interessant hvis der er nogen der kan komme med enten under emner, eller decideret punkter og gerne med detaljer :) Jeg er lidt på bar bund, så p&... -
Studentermedhjælper med sproglige færdigheder
ForumindlægPå vegne af Danskbureauet.dk som underviser unge og voksne i at lære dansk, har jeg lovet at jeg ville fortælle jer herinde om muligheden for et studiejob. Kravet er at du er dygtig til engelsk og dansk, og at du bor i København, hvor de afholder deres danskkurser. Læs mere om jobbet her: https:... -
HJÆLP PLEASE!!! :/
ForumindlægHEJ :) jeg sidder lige med engelsk, og har svært ved at rette en fejl ved denne sætning: to can is to do. hvad er galt med denne sætning? ved godt at den lyder utrolig dumt, men min besvarelse skal indeholde en faglig terminologisk forklaring, hvilket jeg ikke kan :/ -
Sletning af test historie
ForumindlægHej, jeg sidder som tutor for en person i Engelsk og tager derfor nogle tests herinde, for at kontrollere niveauet samt relevancen. Er der muligheder for at jeg kan slette mine testforsøg, sådan han ikke kan se dem før han tager dem? (Han tager dem bare over min profil for at sparer tid). -
At rejse - Hjælp til emne!
ForumindlægHej! Vi skal skrive AT og har fået det samme overemne som 3.g'erne sidste år - At rejse. Vi overvejer emnet "Pest" i engelsk og biologi eller en sammenligning af "Evolution og skabelsen" i Religion og biologi. Er der nogle forslag til problemformulering eller problemstilli...
