Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19501 til 19520 af 59860
-
Kemi opgaver
Forumindlæg1.) Færdiggør følgende raktionsskema for opløsning af Mg(NO^3)^2 i vand: Mg(NO^3)^2(s) 2.) Beregn de aktuelle koncentrationer af Mg2+ og NO3- i opløsningen. Aktuelle koncentration og reaktionsskema er jeg ikke helt med ? Håber i kan hjælpe ? -
HJÆLP!!=)
Forumindlæghej..sidder og læser til historie, men kan ikke rigtig finde ud af hvad lavkonjuktur egentlig er..er der nogen af jer andre der ved hvad lavkonjuktur er? -
Muligheder og begrænsninger i AT
ForumindlægJeg skriver AT i Dansk A og Samfundsfag B om ytringsfrihed Jeg har lavet en diskursanalyse af et interview med Anders Fogh og i samf har jeg lavet en diskussion om hvorvidt ytringsfriheden er absolut og om den er lige gældende for alle i Danmark (danskere/udlændinge) Nogen der kan hjælpe med mu... -
Thukydid?
ForumindlægHejsa.Jeg ville hører om der var nogle der var kloge på thukydid? Især hans skrifter omkring "Den største krig hellerne har oplevet"? Indtil videre har jeg kun har var historisker, grundlægger af kritiske historisk skrivning og højt stående officer, men blev smidt ud af Athene. HAr kun ... -
3.gradspolynomium
ForumindlægHej guys.Jeg sidder og læser til mundtlig matematikeksamen og har et problem. Jeg kan ikke finde toppunktet matematisk ud fra nedenstående polynomium.y = -0,2886x^3 + 41,212x^2 - 164,5x + 1463,7.PLEASE HJÆLP MIG PÅ VEJ... Mange kærlige hilsnerTherese -
hvordan foregår mundtlig tysk eksame?
ForumindlægHej..ja som det lyder er jeg lidt i tvivl om hvordan mundtlig tysk eksame foregår..det er 2-årigt fortsætter tysk, som jeg skal afslutte..jeg får først en ekstemporaltekst, som jeg skal oversætte..så kommer jeg op i en kendt tekst på ca. halvside..skal jeg så først fortælle hvad der sker i den op... -
Hvorfor er DNA negativt ladet?
ForumindlægHej Jeg ved, at phosphatgrupperne bidrager til den negative ladning, men kan det også passe, at de aromatiske ringe, som baserne består af, bidrager til denne? Jeg tænker særligt på det delokaliserede elektronsystem i disse arener. Mvh. Emil -
eksamen!
ForumindlægHejVi står nogle stykker og skal til eksamen i datalogi (c-niveau) på tirsdag d.7/6-2005.Vi har selvfølgelig gennemgået nogle eksamensspørgsmål med læren i løbet af året men det er jo først rigtig i læseferien man har brug for dem. Jeg tænkte om der var nogle herinde der kunne komme i tanke om et... -
Engelsk accent
ForumindlægHej, jeg snakker flydende engelsk, dog er der lidt dansk accent over det. Jeg kunne godt mig, at snakke engelsk med en britisk eller amerikant accent. Er der nogle der har nogle gode råd til, hvordan jeg kan forbedre det? Jeg tænker på om der er nogle, som ved om der fines kursuser, hvor man fo... -
Rettelse af få linjer engelsk
ForumindlægJeg er meget dårlig til engelsk, som det nok kan ses i de sætninger jeg vil have rettet, der kan derfor være nogen af sætningerne der ikke giver mening. -
funktioner - Haster virkeligt!
Forumindlægstandselængden for en bil er den vejlængde, bilen tilbagelægger, fra det øjeblik en forhindring opdages, til det øjeblik bilen står stille. for standselængden s(x) benyttes ofte udtrykket: s(x) = 1/100 * x^2 + 1/10 * x hvor x er bilens hastighed i km/t, umiddelbart før forhindringen opdages. best... -
hjælp
Forumindlæghej jeg skal til eksamen ingen længe og jeg har smistede nogle oplysinger/notater jeg har skrivet gennem året.. så håber at du/i kan hjælpe mig.. skal bruge noget om "destillation af råolie" "cracking" og noget om "sport i fysik"håber du vil hjælpe det er meget vigtigt -
Big Bang
ForumindlægHvad skete der før big bang? Nogen der ved det? Jeg har læst det her, men har stadig ikke fået et svar: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvad-skete-der-big-bang Hvis man ikke kan vide det, tror i så at man en dag kan finde ud af det? -
Funktioner og Mapel
ForumindlægHej Jeg sider og skal tegne følgende grafer hvor opgave at hver opgave skal være i samme koordinatsystem 1) Den naturlige logaritmefunktion og den naturlige eksponentialfunktion. 2) 10-talslogaritmefunktionen og eksponentialfunktionen med grundtallet 10 Problemt er at jeg har ingen anelse om... -
begrænsende faktor
ForumindlægOpgaven lyder at jeg skal vise ved beregning at salicylsyre er den begrænsende faktor i reaktionen der sker når man skal fremstille acetylsalicylsyre. jeg er ret meget i tvivl om hvordan jeg skal gøer. På forhånd tak for hjælpen! :) -
FSA - Matematik & Dansk
ForumindlægHej Alle. Jeg står i den stituation at jeg skal hjælpe en bekendt med at læse til eksamen i folkeskolen. -Er der nogle af jer der ved hvor man kan finde inspiration til dette?? Alt har interesse!! På forhånd tak -
Vejer en elefant og en myg det samme?
ForumindlægVi vil nu bevise, at en elefant og en myg vejer det samme. Lad e være elefantens vægt og m myggens vægt. Kalder vi så deres samlede vægt for 2s, dvs. e+m=2s, gælder det, at e-2s=-m eller e=2s-m Multipliceres venstre og højresiderne i de to sidste ligninger, fås e(e-2s)=-m(2s-m) e^2-2es=m^2-2m... -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg er så heldig (!) at jeg har fået verdens dårligste engelsklærer, og gennem 1.g er mine karakterer blevet lavere og lavere..Nogen der ved hvordan jeg selv kan blive bedre til engelsk på egen hånd, uden at jeg skal tage ekstra kurser, tage på udlandstur el.lign hvor jeg skal bruge en masse peng... -
grammatik
ForumindlægHeeeeeeej!!er der nogle der vil være så venlige at give eksempler på stedord , kendeord , forholdsord , biord og bindeord ?på forhånd tak.. :) -
Sæt uden for parentes ! Haster :/
Forumindlæg4y^2 - 5y Siger man ikke 4y * (y- Men kan ikke finde ud af, hvad der skal stå til sidst :/ På forhånd tak
