Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19501 til 19520 af 152759
-
Citronsyre i citronsaft
ForumindlægNu skal jeg op i Naturfag, hvor både Kemi, Geografi og Biologi skal inddrages. Noglen som ved eller har en ide til hvad geografi og biologi kan inddrages i"Citronsyre i citronsaft" ??? -
HCL-førsøg eksamen
ForumindlægJeg skal op her på mandag i fysik/kemi. Jeg laver lidt forberedelse med HCL, jeg har forsøget som lyder; elektrolyse af saltsyre(HCL) Hvad kunne man ellers have som forsøg. gerne ikke for svære da det er 9.klasse. -
Struktureret eksamen
ForumindlægJeg har liget været til eksamen i mundtlig kemi, hvor jeg fik at vide, at min eksamen var meget ustruktureret. Hvordan formår i at holde jeres eksamen struktureret? -
Hjælp mig
ForumindlægHej Allesammen jeg er tvivl om studieretningerne jeg går på htx og har nu Kemi bio som retning men der er mange der har anbefalet BioTeknologi, og nu står jeg og er i tvivl om hvad jeg vil vælge, er der nogen her der kan hjælpe mig. -
Reaktionsmekanismen mellem 1-bromhexan og hydroxid.
ForumindlægHej alle kemi interessede. Jeg sidder med følgende opgave: Redegør for reaktionsmekanismen mellem 1-bromhexan og hydroxid. Jeg er lidt på bar bund - nogen der kan hjælpe? Er det noget SN1 noget? -
Fældningsreaktioner
ForumindlægJeg forstår overhovedet ikke, hvordan jeg skal få dem til at reagere med hinanden. Kemi har aldrig været min stærke side.. Ca(NO3)2 + Na3 + PO4 -
Metoder
ForumindlægHej. Er der nogen derude der kan fortælle mig, hvad det er kemi kan, som biologien ikke kan? Altså i forhold til, hvis man skulle snakke om undersøgelsen af manglende vitaminers påvirkning på kroppen. På forhånd tak! -
Afstemning af reaktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til en kemi prøve og kan ikke finde ud af at afstemme reaktioner. Nogen der har nogle råd til hvordan man skal huske hvordan man afstemmer. Et eksempel kunne være: NH3+O2--> NO+H2O -
propan, hvor bliver O'et af?
ForumindlægI kend kemien 1 står der at formel propan er C3H8O, men hver gang jeg googler det for jeg at vide at det er C3H8. Hvor bliver O'et af når man googler det? -
Reaktionshastighed - stoffets art og temperatur
ForumindlægHvorfor har nogle grundstoffer en kortere eller længere reaktionshastighed end andre? Hvilken indflydelse har temperatur på reaktionshastighed? Har disse to problemer i en kemi opgave :s -
ml og mol
ForumindlægHej, nu har jeg brugt de sidste 4 timer på at lave kemi, men jeg kan stadig ikke finde frem til et resultat. Vil i sige mig hvilken enhed man får når man ganger mol med mL? -
Er der nogen der kan uddybe spørgesmål 1b.
Forumindlægjeg har brug for en som kan hjælpe mig da det er længe siden jeg har haft kemi og nu har jeg det på flexhold.. jeg har brug for i denne opgave forklaring på hvilken af de stoffer har højst hastighed og hvorfor har de det? -
Molekylforbindelsers opløselighed, ionforbindelser og opløsningers stofmængdekoncentration
ForumindlægKemi C årsprøve: 1: Fortæl om molekylforbindelsers opløselighed i hinanden og stoffers kogepunkt. 2: Forklar hvordan ionforbindelsen natriumhydrogenkarbonat er sammensat. 3: Definer "opløsningers stofmængdekoncentration" -
Volumen beregening
ForumindlægHej Sidder med en opgave fra medicinsk kemi, men kan ikke gennemskru, hvordan facit nås. Beregningerne. Kan nogen hjælpe med en forklaring... På forhånd tak. Facit er 11,8 L, men kan altså ikke se, hvorfor... -
Dan ionforbindelser
ForumindlægHej :) Er der en venlig sjæl, som vil se på et par opgaver i kemi, hvor jeg skal danne ionforbindelser? Jeg er nemlig VIRKELIG i tvivl, hvorvidt jeg har udregnet dem korrekt eller ej. På forhånd mange tak. Billede er vedhæftet. -
Hjælp til opgave om cracking
ForumindlægSkal til en aflevering svarer på spørgsmålende: Hvad sker der i en krakning? Og hvorfor er det nødvendigt? Opskriv et eksempel på et reaktionsskema. c) Hvad er en katalysators funktion? nogen som kan hjælpe? er ikke just stærk i kemi -
pH af neutralisationsreaktion
ForumindlægI en glaskolbe er der: Og der tilsættes: Udregn pH, som jeg får til: Kommentar: vi har arbejdet en del med ækvivalenspunkter og en masse andet kemi, så har nærmest glemt alt det basale! -
magnesiums atommasse
Forumindlæghej. jeg har eksamen i morgen i kemi, og jeg skal forklare hvordan man laver forsøget "Magnesiums Atommasse". jeg har googlet og søgt på youtube, men jeg kan ikke finde nogen simpel forklaring. -
CaCO3 i HCl
ForumindlægHejsa, vi sidder med denne her opgave i kemi på c niveau. Vi forstår ikke præcist, hvad det er, de vil have os til at gøre. Er der nogen, som ved, hvad vi skal gøre i denne opgave? -
Hvordan går man til eksamen?
ForumindlægHej alle, jeg er virkelig nervøs for Kemi B eksamen og ville hører om der er ngoen der kort og præcist kan forklarer hvordan eksamen foregår og evt give nogle tips og tricks :)
