Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19581 til 19600 af 99855
-
Brøk om til potens
ForumindlægHey, sidder lige og laver en matematik afl. som skal aflveres i morgen juhu... Jeg har fået til opgave at lave den bedst optimerede cylinder (+ bund - top) altså mest plads med mindst materiale til en cylinder der skal indeholde 2 m^3. jeg har opstillet ligningen for cylinderens areal: ... -
Hjælp til en boganmeldelse
ForumindlægHej. Jeg har læst Engler & Dæmoner af Dan Brown, og jeg skal nu skrive en anmeldelse af den. Jeg er ikke så god til at finde nogle guldkorn, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig, så bliver jeg meget glad. Vær sød at hjælpe.!På forhånd Tak! -
Hvad skal jeg gøre ???
ForumindlægHej Alle.Jeg har fået en opgave for i Naturgeografi, hvor vi har været ude og lave målinger med kompas og skal ud fra målinger tegne en ruteskitse, over 1.5 km i Jægersborg Hegn.Til sidst skal vi lave en rapport om vores resultater, det er her mit spørgsmål kommer ind i billedet:Er der nogen der ... -
spørgsmål
Forumindlæghej jeg ville gerne høre om der var nogen som vidst hvad man skal have i snit for at kunne læse medicin -
Snorkræft
ForumindlægHvilken snor bruger mest kraft er det F1 eller F2 og hvorfor? -
strøøøøøøøøøm
ForumindlægOpgave: Du skal i denne opgave beregne I3 , I 4 , I 5 Kan Du fortælle mig hvordan man kan beregne I3.. Så kan jeg klart finde I 4 alene ... -
Resistanse. Hjælp(Jeg har bedt om hjælp i lang tid nu)
ForumindlægOpgaven lyder: I en bil er Startsmotoren og hver af de to forlygtepærer forbundet parallelt med akumulatoren. Akumulatorens elektromotoriske kraft er ξ = 12 V. Vi regner med at dens indre resistans er Ri = 0,02Ω. Vi ved når forlygtepærerene lyser er resistansen for hver af de to pærer ... -
Afrunding
ForumindlægHej Jeg har flere steder ved en terminsprøve i dag glemt at afrunde mine resultater. Der er ikke tale om, at jeg ikke har afrundet korrekt. Der er tale om, at jeg slet ikke har afrundet, hvorfor jeg har leveret 5 decimaler flere steder. Kan dette give fejl i en opgave, selvom fremgangsmåde og... -
DET DUMMENSTE SPØRGERSMÅL. Vær parat! ;-)
ForumindlægI et EL-VÆRK bliver der lavet elekticitet, ved hjælp af store spoler som består af kobber? Mens en STOR magnet bevæges hurtig op og ned i spolen? = ELEKTICITET!! -
Vo
ForumindlægHej jeg har siddet med opgaven i flere timer nu og kan simpelthen ikke komme frem til noget og håber i kan hjælpe mig til at komme igang. En bold kastes med begyndelsesfarten v0 fra jorden i en retning, der danner vinklen θ med vandret. De to afstande indikeret i figuren er begge L . a) B... -
Magnetisme!
ForumindlægHej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak! -
J/mg til J/g?
ForumindlægKort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g? -
Alber Einstein!
ForumindlægHvad beskæftigede han sig egentlig med? Hvad var historiske bedrift? - altså hvorfor var det vigtigt? En der vil svare mig på det? Sidder nemlig med en større opgave! ;-) -
Konstant acceleration
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave og er gået fuldstændig i stå... hvis nogen blandt andet kunne forklare hvad der menes med bevægelsesligning ville det være til stor hjælp.. phill Et passager tog er på vej ind på en station, og bremser op. Størrelsen af den resulterende kraft på toget er 2,4... -
HJÆLP!!! TEORI FOR BAGGRUNDSSTRÅLING
ForumindlægHej derude. Er der nogle som kan skrive en teori for baggrundsstråling? Er fuldstændig lost og skal allerede til eksamen imorgen.. Håber der er nogle kloge hoveder, som kan hjælpe mig :)) Tusinde tak på forhånd -
pH værdi for svovlsyre
ForumindlægHvad er pH værdien for svovlsyre-H2SO4 ??? -
Vejledning til pkt. 3
ForumindlægHej Jeg håber der er en studievejleder, der kunne tænke sig at hjælpe mig en anelse. Jeg skal søge ind på Københavns Universitet i år på "meteorologi" under "De fysiske fag". Optagelsesområdenr. har jeg fundet, og det er 10230. Der hvor skoen trykker er, om jeg skal skriv... -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
SØGER PRIVATLÆRER
Forumindlægj søger privatlærer i Kbh området og undervisningen skal foregå hos tutoren el bib el noget og pris aftales det skal være i matematik 3 årigt højniveau ca 1 gang hver anden uge -
Hvad er et oscilloskop? + induktion
ForumindlægEn der kan forklare mig hvad et oscilloscop er? og hvad det bruges til? Lige en ting til. Hvordan eller hvad kan man perspektivere Induktion til? MvH AnniSOS
