Søgning på: international økonomi opgaver. Resultater: 19581 til 19600 af 145363
-
Gør mig en tjeneste?
ForumindlægJeg sidder ved kærestens comp, som er dum. Jeg skal bruge de to engelsk opgaver som findes når man søger på "The wife and a half", men jeg kan ikke få dem åbnet i Word programmet. Så er der ikke en der er sød at downloade dem, gemme dem og derefter sende dem til min mail? Det er virkeli... -
Rettelse af matematik aflevering - HASTER!
ForumindlægHej kloge hoveder Jeg tænkte, om der var en sød sjæl derude, der kunne rette min emneopgave om Differentialregning og Trigonometri? Gerne med det korrekte svar efter kommentaren :) Jeg har vedhæftet opgaven nedenunder, og så vil jeg vedhæfte min besvarelser i form af skærmbilleder i de følgende... -
Frontperspektiv
ForumindlægHej har en opgave hvor jeg skal finde dybden i et rum. Jeg skal tegne frontperspektiv. Rummet er 4m bredt 2,6m højt og har en øjenhøjde på 1,6m og en dybde på 5,5m. Hvordan finder jeg dybden i rummet? har grublet med den i snart over en uge og kan ikke Få tingene til at passe. Håber virkelig ... -
Eksponential funktion - b?
ForumindlægJeg skal finde halveringstidem til kokain. Jeg får i opgaven oplyst at der er en henfald på 75% pr time. Hele arket handler om eksponential funktioner, så jeg regner med at det er dem jeg skal benytte igen. Jeg ved bare ikke helt hvordan f(x)=b*a^x a må så være lig med (100-75)100= 0,25 nu ve... -
to spørgsmåle. (:
ForumindlægHeeej. Jeg sidder og er i gang med at lave samfunds lektier, men der er lige to spørgsmåle som jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på. Har i måske nogen hjemmesidder jeg kan læse om det?? 1. Beskriv de tanker og forold i verden og i Dk, som går forud for indførelsen af demokratisk styre i D... -
Diskussion (DIO)
ForumindlægHej Jeg skal jf. min problemformulering til sidst lave en diskussion. Mit spørgsmål er så om man i en diskussion i en opgave godt må inddrage nyt stof? Atså havde det været en konklusion måtte jeg jo ikke.. Håber det er til at forstå eller så skriv, så skal jeg prøve at omformulere.. På forhå... -
ligninge stykker
ForumindlægNogen der er søde, og gider hjælpe mig med disse her 5 opgaver? For jeg kan ikke lige helt finde ud af dem, har prøvet at regne dem ud i lang tid. -(2x-6)+(-x+7)=7 3(2x-9)+2(3x+4,5)=0 -(4x-6)+3(2x-4)+3=0 (5-2x)+8(2x+4)+5=0 2(x-5)+3(2x-9)=-5 -
strålingstab
ForumindlægHej Jeg har en opgave, hvor jeg skal beregne strålingstabet i en sort gryde som der er i kog og som der er en mængde vand . Jeg har angiver grydens diameter og højde (altså kan rumfang beregnes). Problemet er, at jeg ikke ved hvilken formel jeg skal bruge til at beregne strålingstabet -
Medier og politik
Forumindlægjeg sidder og er i gang med en samfundsfags aflevering, men har rigtig svært med en af opagverne. opgaven lyder: " Hver gang, der bliver tændt for et tv apparat, legitimeres der politiske, økonomsiske og moralske grundlag for den eksisterende samfundsorden indirekte" formuler tre argum... -
HJÆLP PLEASE.. ang sukker
ForumindlægHeej jeg sidder og skriver SRP om sukker.. og vil gerne høre om der er nogle der ude der har en opgave jeg kan kigge lidt i .. jeg vil gerne se hvordan i har bygget den op.. Jeg har ikke i sinde at kigge efter, det er derfor jeg ikke skriver om hvad mit emne præcist går ud på dog har jeg det i fa... -
Hvordan påvirker en epidemi/pandemi samfundet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med min projektopgave og vil vide hvordan den sorte død påvirkede samfundet i 1347-1743 eller bare i den periode den sorte død fandtes? Og hvordan en epidemi eller pandemi påvirker samfundet? Hvis I kender nogle links, bøger eller opgaver der indeholder besvarelser a... -
Tæller mundtlig eller skriftlig del mest?
ForumindlægHej, jeg har lige været oppe til eksamen i DHO, hvor jeg fik to forskellige karakterer for hhv. den mundtlige og skriftlige del af opgaven. Jeg ved godt, at DHO-karakteren slet ikke tæller, men jeg er bare nysgerrig på, om den skriftlige del tæller mere end den mundtlige i SRP i 3.g? Tak på forh... -
Stjerner
ForumindlægHej :-) Jeg sidder her med en matematikside i min bog som jeg ikke rigtig forstår. Kan I ikke være søde at hjælpe hurtigst muligt, tak. -Med håb om hjælp. -OmarHH PS: Kan du ikke læse opgaverne så vær venlig at kommentere ved hvilken cirkel du ikke kan læse og jeg skriver det. :-) -
synopsis samfundsfag b?
ForumindlægHej allesammen. har lige fået min opg. som jeg skal lave en synopsis udfra. Temaet er politik,medier,demokrati og magt. Med henblik på det amerikanske valg med barack obama og lidt om de forskellige demokrati former. Og nu sidder jeg og er gået helt i sort med hensyn til problemformulering.... hå... -
Beregne entropi for 2 systemer
ForumindlægHey jeg skal beregne den samlede entropi i vedhæftede opgave. Jeg har en idet om, at jeg skal beregne entropi for det ene system samt entropien for det andet system og trække dette fra entropien fra det samlede system. Men er i tvivl om hvilke formler jeg bruger ? :S nogle der eventuelt kan hjæl... -
person karetistik af hvidstens gruppen
ForumindlægHej. i morgen skal je aflevere en opgave i samfundsfag, om hvidstens gruppen. hvor man skal sætte sig ind i en af karakterne fra filmen, og så skal man begrunde hovrfor man har valgt denne person. problemet er bare at jeg var syg den dag. så jeg ville bare høre om der var nogle af jer der kunne... -
Differentialkvotienter bestem y-tilvæksten
ForumindlægOpgave 1 Bestem Δy for f1(x)=k Indsætter k istedet for x0 Δy=f(x0+h)-f(x0) f(x0+h)=k f(x0)=k Δy=k-k=0 y-tilvæksten er 0 Opgave 2 Bestem Δy for f2(x)=x Indsætter x i stedet for x0 Δy=f(x0+h)-f(x0) f(x0+h)=x0+h f(x0)=x0 Δy=x0+h-x0=h Opgave 3 Best... -
Ibsen.. Dag 2
ForumindlægHej.. Tak for svarene til min indledning.. Er der en hjemmeside hvor man kan få bedømt sin opgave, eller måske rettet? -
Lige lovligt..?
ForumindlægEr det koncept, at man kan downloade opgaver, som andre har skrevet, og derefter aflevere, egentlig tilladt? -
STXA Mathit 2010
Forumindlægvar til prøve i denne opgave for et par dage siden, og kunne godt tænke mig og se en færdig udgave, da jeg er i tvivl om opgaverne i "med hjælpemidler"facen: Det vil nemlig være en stor hjælp, da vi ikke får dem rettet, men derimod kun få en karaktergivning, hvilket ikke gør mig kl...
