Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19581 til 19600 af 34042
  • potensregler?

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan nævne mig potensreglerne?
  • HF Enkeltfag gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-)
  • Student

    Forumindlæg
    spørgsmål nr. 1: Jeg har valgt ikke at ville være student i år, fordi jeg ved, at jeg enten dumper eller kommer ud med et elendigt genemsnit, som jeg så skal hænge på resten af livet. Er det nødvendigt at dukke op til eksamnerne, eller skal jeg bare tage over til studievejlederen og sige til ham,...
  • værtsgave til læreren?

    Forumindlæg
    Hey ville gerne vide hvad I synes ville være den ideelle værtsgave til en lærer?
  • Matematisk beskrivelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en probkem formulering hvor i der står at jeg skal lave en matematisk beskrivelse. Hvordan gør man det? Hvilke elementer skal der være med der? Har spurgt min vejleder, men svaret gjorde det ikke lettere for mig. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe :)
  • Læsemængde på uni

    Forumindlæg
    Hej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd
  • Årskarakter

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 1.g, og jeg har lige afsluttet mine årsprøver. Jeg har kun fået min årskarakter fra samfundsfag tilbage og mangler endnu to årskaraktere. Men jeg ville lige høre hvor stor en indflydelse en årskarakter har og om den overhovedet kommer til at stå nogle steder? Skal man også ud me...
  • Vektor og normal vektor

    Forumindlæg
    du har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ??
  • Tysk C-niveau

    Forumindlæg
    det er måske dumt spørgsmål men er tysk på C niveau på HF bare umulig til at lære? hvis I tager i betragtning at jeg aldrig har læret tysk og ved intet om det og jeg er ikke dansk-talende men jeg kan godt engelsk og vil MEGET gerne lære tysk ???
  • At opløfte noget på en lommeregner

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og har det problem med at jeg ikke kan finde ud af at opløfte noget på iPhone standard lommeregner. Fx 2 opløftet i 0,6
  • tjen 500 kr

    Forumindlæg
    mangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige
  • Karaktergennemsnit

    Forumindlæg
    Spørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8?
  • Chance og sansynlighed

    Forumindlæg
    Hej Jeg har ledt efter et godt link, har også kikket på webmatematik.dk, men har ikke fundet et godt sted hvor jeg kan lære om chance og sansynlighed. Hvor kan jeg finde det ? På forhånd tak for hjælpen Venlig hilsen Eva
  • Skriftlig Eksamen i mat

    Forumindlæg
    Hej Ville bare gerne høre hvordan det var gået folk i skriftligt mat...
  • 4/4

    Forumindlæg
    Hvad står fx 4/4 for? det øverste, er det ikke antal pulsslag i hver takt? men hvad er det nederste
  • danskeksam A

    Forumindlæg
    hej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien
  • Euler

    Forumindlæg
    Lad k,m tilhører N være indbyrdes primiske. Så gælder phi(k*m) = phi(k) * phi(m). Bevis: n = k*m. Da k og m er primiske er phi(n) antallet af tal i (0,...,n-1) der er primiske med både k og m. Hvordan kommer jeg videre?
  • TI 83

    Forumindlæg
    Hej Kan man godt bruge en TI 83 på gymnasiet eller er den ALT for gammel?
  • sygeplejeske

    Forumindlæg
    Hej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008??
  • Brøkregning, hjælp til at få det på plads.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg har lidt svært ved at regne brøker. Så jeg vil gerne bede om jeres hjælp endnu en gang. Her er der lige n opgave vi kan få diskuteret sammen, på en god måde: 12/5 + 4/7 =`? Hvordan gør jeg, jeg ved det er nemt, men jeg har det ikke på plads. :-/ PF tak :)