Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19581 til 19600 af 153151
-
SRP - Matematik!
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med min SRP, og skriver i matematik (A) og historie (A). Jeg har som emne valgt Babylonierne og mangler noget stof til at besvare noget af min problemformulering; "Redegør for babyloniernes løsning af 1.- og 2. gradsligninger. Forklar herunder hvad der menes med... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Hvordan starter man med kildekritik
ForumindlægHej barmhjertige gutter Jeg har lige et problem med min dansk historie opgave og håber i vil kunne hjælpe mig, Jeg har analyseret det( mine kilde/opgave) eller "Jeg har gjort min kildekritik " men ved ikke hvordan man starter????? Kunne den ikke starte således 1) Jeg vil nu analyser ... -
Historisk fortælling - romeriget
ForumindlægJeg har fået tilsendt denne besked af min lære, og jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive den der historisk fortælling. "Hej unger! :D I skal skrive en historisk fortælling (kontra-faktisk), der tager udgangspunkt Kejser Augustus, eller Julius Cæsar. I skal altså søge at ændre historien ge... -
Oversættelse af Guy Fawkes
ForumindlægGoddag derude. Jeg har gjort mit bedste med at oversætte denne lille engelsk-tekst til dansk, men jeg ved bare at der er nogle fejl indimellem. Nogen der vil være så venlige at rette den igennem ? Den danske: Guy Fawkes Selvfølgelig kender alle engelske skoleelver historien om Guy Fawkes. Ha... -
Differentialligning: Det fysiske pendul
ForumindlægHej studieportalen! Har lidt problemer med min SSO. Jeg skal differentierer følgende andenordens differentialligning (d^2 φ)/(dt^2 )=(-m•g•d•sin(φ))/I og ende med at få formlen for svingningstiden for et fysisk pendul. T=2•π•√(I/(d•g•m)) Det e... -
6 dags krigen - junikrigen
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med at svare på nogle spørgsmål- HASTER!! under seksdagskrigen fik de arabisk stater russiske våben, men jeg har brug for nogle henvisninger. har en bog der siger, at araberne under junikrigen fik " de mest moderne våben" af russerne, men husker min h... -
Hvor meget tæller denne fejl ned?
ForumindlægHej Jeg skrev SSO her for et par uger siden i matematik omkring emnet pi. Af en eller anden mærkelig grund kom jeg til at skrive i starten af min opgave, at areal af en cirkel er givet ved d*pi, dette ved jeg selvfølgelig godt er helt hen i vejret. I SSOen behandler jeg blandt andet Vietes met... -
Dødsstraf i USA
ForumindlægHej Jeg er vildrede. Jeg vil for alt i verden gerne skrive om dødsstraf i USA i Studieretningsprojektet: I fagene engelsk og samfundsfag og med udgangspunkt i bogen "Dead Man Walking" af Helen Prejean. Problemet er bare at jeg ikke umiddelbart kan finde noget sekundærlitteratur. Nogen... -
Nå at lave alle lektier på stx..
ForumindlægHej har i råd til hvordan man når at lave så mange lektier som muligt? og hvor mange lektier lave i? tak på forhånd -
HURTIG HJÆLP
Forumindlæg- hvis du er villig til at hjælpe mig her og nu med matematik (få opgaver), så skriv din msn! På forhånd tak.. -
Indledning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og skal skrive indledning til min SRP opgave, men jeg kan simpelthen ikke komme i gang. Jeg tænkte om der er nogle der har gode ideer, råd, eller et eksempel på en problemformulering, så jeg kan få lidt ispiration til at få lavet opgaven færdig. På forhånd tak! - H... -
At 2015
ForumindlægHej alle årets emne er kommunikation, hvor vi skla undersøge en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle. I undersøgelsen af sagen skal man belyse samspillet mellem kommunikationens formål, indhold og form samt vudere kommunikationens muligheder og begrænsninger. Jeg har valgt fagene hi... -
naturvidenskab og ??
ForumindlægHej jeg skal som så mange andre snart vælge AT-fagkombination Jeg vil meget gerne have enten matematik(A) eller fysik(A)og vil meget gerne undgå historie og samfundsfag(C) jeg har ver vejet noget med navigation, stjerner osv. men ved ikke lige hvad jeg skal kombinere med? ellers har jeg fået fore... -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle... -
Bøger under forberedelsen
ForumindlægHej....Jeg sidder her og skal forberede mig til historie, hvilket jeg IKKE er særlig god til. Så ville egentlig høre om der var nogle af jer, der havde nogle gode forslag til hvordan jeg bedst forbereder mig??Er meget nervøs for denne eksamen!Derudover har jeg også et generelt spørgsmål angående ... -
AKUT - DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg håber I inderligt vil hjælpe . Det er simpelthen en stresset situation at befinde sig i. Kan nogen af jer hjælpe mig hvornår de forskellige ting bruges el. hvornår man skal komme ind på disse : Fx. ( hvilke genrer er der tale om ) 1) Berettermodellen 2) spro... -
Emnevalg - hjælp!
ForumindlægHej (: Jeg skal, som så mange tusinde andre gymnasieelever, til at skrive SRP. Jeg har valgt at skrive i fagene Historie A og Matematik A. Mit problem er, at jeg desværre stadig ikke har valgt emne, hvilket jeg skal gøre til i morgen. Men jeg synes simpelthen, at der er så meget at vælge ime... -
"Den uartige dreng"
ForumindlægJeg har først lige læst historien "Den uartige dreng" igår og jeg synes den var lidt mærkelig. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor han skød denne her pil ind i digterens hjerte? Jeg tror at denne dreng er hele "kærligheden" har jeg ret? For de siger i fortællingen at han også ha... -
his./samf./krist. MUNDTLIG!
ForumindlægHeeej alle! Som mange af jer nok ved, så skal vi til FSA op i historie, samfundsfag eller kristendom i år, og det bliver nok mundtligt, hvis vi ser bort fra skr. tysk, der bliver trukket med de nævnte fag. Vi har haft prøveeksamener i klassen, med nogle "prøveoplæg", hvor man får 3-4 ...
