Historie

Historisk fortælling - romeriget

07. februar 2016 af SofiaJensen12 - Niveau: 8. klasse

Jeg har fået tilsendt denne besked af min lære, og jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive den der historisk fortælling. 

"Hej unger! :D

I skal skrive en historisk fortælling (kontra-faktisk), der tager udgangspunkt Kejser Augustus, eller Julius Cæsar.
I skal altså søge at ændre historien gennem en handling. Det kan være alle former for handlinger, men det er vigtigt at I holder jer realistiske og sørger for, at I hele tiden har periodens teknologiske fremskridt, kulturelle strømninger og paradigmer med i jeres overvejelser.
I skal skrive i par, eller alene.

Altså giver det ikke mening, hvis Winston Churchill ene band brød igennem D-Dag, indtog Frankrig og myrdede Hitler med en T-Rex med laserkanoner på hovedet, alt imens han afsluttede den sidste bane i Candy Crush.

HUSK REALISMEN! :D

I skal altså se til, at I finder et eller andet, der har direkte relation til enten Augustus, Cæsar eller begge to, og via handlinger i jeres fortælling, ændres nu disse menneskers skæbne.

Desto bedre I kan argumentere rent historisk for jeres valg af handling desto bedre."


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. februar 2016 af Cupra (Slettet)

Det lyder til at du bare skal omskrive historien for enten Augustus, Cæsar eller dem begge to, hvor du tager udgangspunkt i deres rigtige liv. Nu er jeg ikke inde i hvad deres livshistorie går ud på, men du skal skrive en begivenhed ind i Cæsars liv, så det ændrer sig. Det kunne være et felttog til nordeuropa, hvor du tager højde for teknologien i den tidsalder. Det kunne være noget helt andet, brug fantasien :)


Skriv et svar til: Historisk fortælling - romeriget

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.