Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19601 til 19620 af 99855
-
lysets partikelmodel, hvad står f for?
Forumindlægifølge partikelmodelen består lys af fotoner med energien: E_foton=h*f=E_n-E_m h er planck konstanten E er energi n + m er nr. på atomens skaller men hvad står f for? -
enhed
Forumindlæghej.. hedder ton i flertal ton eller tons ? -
Frit fald - nemt
ForumindlægHey Egentligt meget nemt, men min hjerne er taget på ferie, så har brug for lidt hjælp. Jeg kaster et æble ned mod jorden fra en bro. Der er 22 m mellem jorden og broen. Tyngdeaccelerationen er 9,8 m/s^2 og der ses desuden bort fra luftmodstanden. Hvor lang tid tager det æblet at ramme jorden ... -
Komplekse tal - egensvingninger
ForumindlægJeg skal i matematik skrive noget teori om nogle egensvingninger ved brug af komplekse tal, problemet er bare at jeg ikke rigtigt forstår det. Jeg har lånt nogle noter af en fra klassen, som stort set er det samme som står på et papir vi fik - som jeg har smidt væk :/.. De to sider kan ses som ... -
Fysikrapport
ForumindlægEr der nogen der er interesseret i at rette en fysikrapport på 10. klasses niveau? -
De seks grundprincipper?
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave i filosofi at gøre rede for hvad de "seks grundprincipper" er.. Den ene er vel massetiltrækning, men er helt lost med resten..? -
Potentiel energi
ForumindlægKan det passe at en der bliver tilført potentil energi ved at en bil køre op af en bakke ? -
"Haster "Hjælp"
Forumindlæghej jeg vil bare hører om der er nogen der har læst dittemenneske barn og hviken 10 sidere synes i er gode på forhånd tak p.s det er til en nye undersøgelse please svar mig -
Bevis for erstatningsresistans
ForumindlægAltså.. Beviset for erstatningsresistans i parallel er som følgende: 1) I = I1 + I2 -> Ohms lov -> 2) I1 = U/R1 og I2 = U/R2 -> 3) I = (1/R1 + 1/R2) * U -> 4) 1/R = 1/R1 + 1/R2 Problemet er bare, at jeg kan ikke gennemskue hvordan man kommer fra 3) til 4). Hvad er ... -
ET LILLE SPØRGSMÅL!!!
Forumindlæghey guys! jeg er igang, med at lave en fysikrapport, om fordampningsvarme. Jeg er nu kommet til dette punkt, der hedder fremgangsmåde! og i punktet fremgangsmåde, hvad skal jeg så skrive der??? hvordan man har lavet forsøget??? eller hvordan og hvorledes? fordi jeg kan bedre forklare det, end at... -
Biologi Eksamen !
ForumindlægHej ! jeg skal til at forberede mig til en biologi eksamen , men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forberede mig, har I derude nogle råd, som kan hjælpe mig ? på forhånd tak.. -
mekanisk energi
ForumindlægHej alle nogen der lige hurtigt kan fortælle hvad mekanisk- og potentiel energi er? Synes det er lige bøvlet det der står på nettet. Vil bare gerne have det kort. Louise -
privatlærer
ForumindlægHej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret.. -
formfaktor
Forumindlægkan en formfaktor være negativ??? (luftmodstandsformlen) -
beregning af vend tilført en kondensator
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige og skal lave en beregning af hvormeget vand der tilføres i timer til en kondensator vor at kunne kondensere damp til vand. jeg får oplyst at tempaturen af det vand der tilføres er: 12grader celcius, og vandet der forlader kondensatoren er : 18 grader celsius, yderme... -
Hjælp til tysk-eksamen
ForumindlægÅh gud, jeg var oppe til en eksamen i sidste uge, som jeg uheldigvis dumpede. Derfor er jeg endnu mere nervøs for den kommende, som desværre er tysk. Jeg har brug for al den hjælp jeg kan få, og jeg ville blive rigtig glad, hvis der bor en nær køge - der har tid til at hjælpe mig personligt onsd... -
STX eller HHX?
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går i 8. årgang. Mit spørgsmål lyder således "Hvilken retning passer bedst". Grundlæggende er jeg god til matematik, engelsk og tysk. -
Elementarpartikel
Forumindlæghvad er en Elementarpartikel? Vær venlig at give et meget beskrevet svar, da jeg ikke er god på dette område. Thanks in advance:) -
Eksamen
ForumindlægEr der egentlig nogle regler om at man helst skal kunne det spørgsmål man trækker uden ad? Altså kan en lærer og censor godt være bekendt og trække ned på ens karakter hvis man kigger lidt for meget i sine notater? ;/ -
Logistik
Forumindlægvirksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel...
