Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19601 til 19620 af 52678
  • Regression og vækst

    Forumindlæg
    Sidder lige nu med opgaven: Fordoblingskonstanten for en ekspontiel vækst er 9, og grafen går igennem (17,56). Bestem ved ekspontiel regression regneforskriften for funktionen. Jeg kan ikke rigtigt lure hvordan jeg skal bruge min logfunktion i denne sammenhæng.
  • Komplekse tal

    Forumindlæg
    Hvad fås ved udregning af: ((7+3i)/(kvdr2+i))-((5+9i)/(1+kvdr2*i)^2) Resultatet giver ifølge TI InterActive: ((kvdr2)/3)+(14/9)+((19*kvdr2)/9)-(4/3))*i
  • Tricky opgaver

    Forumindlæg
    Hej Folkens! Jeg ville høre om der var en venlig sjæl som kunne hjælpe mig med at opgave 9 og 11 (vedhæftet som fil). I begge opgaver har jeg løst a) erne, men kan desværre ikke lave b) erne. Tak på forhånd
  • Opgave uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Nu er det godt nok opgaver uden hjælpemidler, men har brug for hjælp til at forstå disse to spørgsmål og fremgangsmåden. Opgave 2 Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2. Opgave 6 vedhæftet.
  • Amplitudemodulering af laserstrålen Eksamen 2015

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt at arbejde med Amplitudemodulering af laserstrålen til min fysik eksamen er der nogen der har en fed ide man kan skrive om ud over hvordan en AM-Radio fungere ? er løbet tør for idere, fysik er ikke mit stærkeste fag. på forhpnd tak :)
  • Vindenergi energieffekt

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en opgaveformulering i srp der lyder at jeg skal skrive om fysikken bag vindmøllers energiproduktion og deres energieffektivitet. Er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg gør. Jeg har valgt Fysik A og Dansk A
  • eksamen..er lidt nysgerrig

    Forumindlæg
    hej alle sammen nu er der omkring eet år tilbage at jeg skal op til eksamen. nu kommer spørgsmålene: skal man op til fysik/kemi eller bliver det trukket? når man skal op til mundtlig eksamen i fysik/kemi trækker man sit emne har man så tid til at øve lidt mere på det og hvis ja hvor langt tid? ...
  • rapport - diskution - perspektivering

    Forumindlæg
    Hey...jeghåber der er nogle med forstand på fysik.. der ganske kort kan fortælle mig hvad man skal skrive ved diskution / perspektivering i en fysik rapport.. jeg har op vands opdrift.. jeg håber du vil hjælpe.. anne marie
  • Matemarik på A niveau, er det svært?

    Forumindlæg
    hej jeg er ikke særlig god til matematik, og overvejer om jeg skal vælge den studieretning som hedder Matematik A, fysik B og kemi B. Ville lige hører om det er svært? jeg har det fint med fysik og kemi men det er bare matematik der holder mig tilbage... kan i godt fortælle om jeres erfaringe...
  • Fysikeksamen i 2005

    Forumindlæg
    Hej.Jeg går i 3.g og har fysik på A - niveau. Er der nogen af jer, som har været til skriftlig eksamen i fysik i 2005, så ville jeg være over lykkelig, hvis en af jer ville gøre deres opgave tilgængelig har på studieportalen.På forhånd mange tusind tak.
  • terminsprøve

    Forumindlæg
    Jeg skal imorgen til terminsprøve i fysik. Hvordan foregår det? Har jeg først prøve uden hjælpemidler eller hvordan? For at være ærlig, så er jeg elendig til fysik. Er der nogen der har nogen gode noter eller lign., som jeg må låne til imorgen? / Malene
  • HJÆLLLLLLLLLLLLLLP

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssssdet er imorgen jeg skal!!
  • Gode råd??

    Forumindlæg
    Til min fysikeksamen lyder et af mine fysikspørgsmål: Du skal give en mundtlig præsentation af hvad fysik er og hvordan man arbejder i fysik, herunder fortolkning af data - herunder grafisk fremstilling. Hvordan ville I gribe dette spørgsmål an?? M.
  • En konstant magnet

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og jeg har virkelig brug for at vide, hvad en konstant magnet er. Jeg er ikke særlig stærk i fysik, så er der nogle der kan en nem forklaring på tranformation og el-produktion? Tak på forhånd! Anna
  • Regnskoven

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op i naturfagsprøven - biologi, geografi og fysik kemi. Jeg har valgt emnet regnskoven, men jeg mangler spørgsmål inden under fysik kemi. Nogle forslag? På forhånd tak :)
  • Den lille prins

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ved hvad man kan skrive om , når man Har danks og Fysik, og har valgt den lille prins i dansk. ved ikke hvad jeg skal vælge at skrive om i fysik så det kan passe sammen med den lille prins. . Det er Synonsis ( AT)
  • hvileeffekt!!! SOS!

    Forumindlæg
    hej ppl! jeg har en nv rapport, som skal snart afleveres! der er en biologi del og en fysik del, men mit problem er mere fysikken delen, og JEG skal kunne beregne hvileeffekten, men det ved jeg ikke hvordan?? og P= P?varme + ?P?fordampning ?jeg har regnet ud hvor meget flamingokassens rumfang ...
  • Induktionsstrømmens retning

    Forumindlæg
    Heej, sidder her med en fysik aflevering.. Fysik afleveringen handler om induktion, nu er jeg nået til induktionsstrømmens retning og her står jeg af har læst meget om det men alt står forvirret. så hvis der er nogle der er søde og forklare det meget kort?
  • Opgave rettelse

    Forumindlæg
    Hey, jeg tænkte på om der var nogle frivillige som er forholdsvis god til fysik - der vil se mine opgaver/afleveringer igennem i fysik, når der er behov for det? Jeg laver meget tit dumme fejl, selvom jeg ellers klarer mig fint.
  • Hvad kræver det for at få høje karakterer (10 eller 12) i gymnasiet?

    Forumindlæg
    Især indenfor Matematik, Fysik og Kemi (Matematik og Fysik på A-niveau, Kemi på B). Jeg taler både om skriftlige og mundtlige karakterer. Jeg går nuværende i 1g, 2. semester.