Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19601 til 19620 af 24857
-
Forklaring af andengradpolynomium
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave: Forklar om andengradspolynomiet herunder forskrift, graf, toppunkt og nulpunkter. Redegør for sammenhængen mellem koefficienterne i forskriften og grafens udseende. Jeg er vel mere eller mindre klar over, hvad et andengradpolynomium er, men hvad og hvordan skal jeg... -
Tutorhjælp til Managerial Economics CBS
ForumindlægHej Vi er en gruppe på fire CBS studerende, som mangler noget hjælp til Managerial Economics. Vi har brug for hjælp til at gennemgå nogle cases vi har haft for i løbet af året og gennemgå nogle forskellige modeller, så vi føler os mere klar til vores skriftlige og mundtlige eksamen i faget. Vi ... -
Hvorfor er carvacrol ikke optisk aktiv?
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver opgave 1c fra dette opgavesæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130524_1stx131-KEM-A.ashx Jeg har fundet ud af, at carvacrol ikke er optisk ak... -
Forbindelser mellem Karen Blixen og romantikken
ForumindlægJeg har min dansk skriftlige eksamen på onsdag. Mit fordybelsesområde er 'Karen Blixens eringdringer'. Jeg har læst forskellige steder at der ses tydelige spor af romantikken i Karen Blixens fortællinger, men jeg kan ikke finde nogle. Please hjælp mig. Hvis i har andre ting som er på sem... -
Studieprøve
ForumindlægHej, jeg har fået 00 for min skriftlig fremstilling i studieprøven og jeg kan slet ikke forstå hvorfor. Jeg synes at den blev super gode og jeg er meget i chok over at have dumpet prøven. Jeg vil gerne klage over afgørelsen og ville gøre om der er nogen af jer som hr erfaring med dette. Jeg har... -
Noter/hjælp til virksomhedsøkonomi (Uni)
ForumindlægHej, Jeg går på HA og skal til eksamen i Januar. I undervisningen lærer vi meget om de ting, som primrt henvender sig til den mundtlige eksamen. Det ligger dog sådan, at vi ikke skal op til nogen mundtlig eksamen i Virksomhedsøkonomi. Hverken i Januar eller til sommer. Derfor vil jeg gerne hør... -
Tvivl om jeg skal gå på HHX
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om jeg skal tage HHX som ungdomsuddannelse. Jeg tænker på at vælge enten Afsætning og International Økonomi, eller Virksomhedsøkonomi og Internationaløkonomi, dog er matematik ikke min stærke side. Jeg får som regel 7 skriftligt. Er der meget matematik på hhx? Hvilke af de to ... -
Matematik – København Ø.
ForumindlægHej! Da jeg skal til skriftlig MAT C. eksamen her på fredag, søger jeg (desperat) et par timers gennemgang af emnerne - i dag, i morgen, onsdag eller senest torsdag. Jeg forestiller mig et aftalt beløb for timerne, med bonus kompensation hvis det resulterer i gode karakterer! :-) Derudover san... -
Jura snit
ForumindlægHej :) Har været nervøs her på det sidste, angående mit snit. Vil nemlig gerne læse Jura på KU. Mit nuværende snit er ca. på 9,3 (uden 1,08), men mangler stadig 1 eksamen og at få mine 2 skriftlige karakterer oplyst.. sidste års adgangskvotient var godt nok "kun" på 8,3, men har bare hø... -
medicin kvote 1 2011
ForumindlægHej, Jeg vil gerne vide om der er folk derude der har tænkt sig at søge ind på medicin studiet i år?= og i så fald, hvad ligger jeres (foreløbige) snit på? nu hvor de skriftlige karakterer er frigivet (i hvert fald på min skole), er der vidst kun 1 eksamen mange mangler.. Det skal heslt være snit... -
Bestået eller?
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg gerne vil have et svar på.. Jeg har nemlig fået 00 i kemi A skriftlige og 4 til mundtlige, og jeg vil gerne læse til farmaceut, hvor kemi skal være bestået. Og jeg har jo ikke bestået kemi, hvis jeg har fået 00, men til årskarakter fik jeg to gange 7, gælder det med... -
Moalre absorptionskoefficient
ForumindlægHey SP! Jeg har virkelig problemer med opgave 5 d) i dette eksamensæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130107%20opgavesaet%20stx%20kemi%20A%20december.ashx Min lærer h... -
Forbedring af karakter
ForumindlægHej Studieportal, Jeg er lige gået til sommerferie, efter at have afsluttet 2.G på HTX Lyngby. Jeg har afsluttet mit Matematik B med 4 i både skriftlig, og mundtligt. Nu har jeg så været inde og kigge på den uddannelse, som jeg godt kunne tænke mig efter gymnasiet, og har desværre fundet ud af,... -
Karakter bedømmelse
ForumindlægØnsker jeres erfaring med at klage over en karakter. Nogen der har haft held med det? Sagen er, jeg har fået en 00 i en skriftlig test, og jeg er enig i, at den indeholder nogle fejl. Men jf. UVM beskrivelse af hvad 02 gives for. Mener jeg bestemt min opgave lever op til de krav. Ser frem til a... -
fransktimer
ForumindlægHej, Jeg er en franskmand på 25 år som til dagligt studerer. Jeg tilbyder fransktimer på alle niveauer: begynder, øvet eller avanceret. Undervisningen kan foregå i dit hjem eller på et offentligt sted. Prisen er 100 DKK i timen. Jeg kan hjælpe dig med at forbedre dit franske både mundtligt og skr... -
% af eksamen der skal besvares for at bestå
ForumindlægJeg skal til skriftlig eksamen i turbokursus på fredag, og halter gevaldigt i differentialregning. Dog er jeg godt med i resten. Vi har prøvet sådan nogle eksamener fra de sidste år, og jeg svarer mellem 40-65 % rigtigt i opgaverne. Er der nogle der ved hvilken karakter det svarer til? Jeg vil r... -
Matematik b
ForumindlægHej Jeg har været til eksamen i dag i matematik b, skrifligt. Der er så mange kloge hoveder herinde, så jeg vil høre om der er en der måske har tid til at kigge på min opgavebesvarelse, og måske har et indblik i hvad den ligger til? Forstår godt hvis det er for meget for nogle, så det er ogs... -
HVILKET STUDIE HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har brug for jeres hjælp skal til at søge videregående uddannelse, men har ingen idé om hvilken uddannelse jeg skal vælge. Har været indenfor diverse hjemmesider ug.dk og deres værktøjer for at prøve mig frem. Det skal gerne være noget indenfor samfundsfag, eller gymnasielære. Jeg fik ... -
Tilbagebetale su til gsk?
ForumindlægHej Jeg står i den situation at jeg i realiteten i morgen skal til sygeeksamen i mat A på gsk. (altså det var et kursus jeg tog for at opgradere). Har taget alle timerne og være til den skriftlige mangler kun den mundtlige. Men jeg kom ikke ind på den uddannelse der krævede mat A men en anden. ... -
Bachelor i matematik
ForumindlægHej folkens. Jeg ved godt, at dette ikke er direkte relateret til matematik, men jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge. Hvor svært er det at læse en bachelor i matematik? Hvor meget kræver det? Jeg går kun i 1.G, og jeg har lige f...
