Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19601 til 19620 af 152921
  • pKs

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal op til AT her meget snart, hvor jeg skal bruge pKs for heroin, men kan simpelthen ikke finde den. Jeg har ledt i Databog for fysik og kemi. Hvis der er nogen, der kunne hjælpe ville det være rigtig fedt Vh. Rasmus.
  • Mættet og umættet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er så heldig at skulle til eksamen i mundtlig kemi, men er lidt i tvivl om flg.: Hvornår (hvordan) kan man sige at et carbonhydrid er mættet eller umættet? Forstår ikke helt princippet i det der med mættet og umættet.
  • laboratorieteknik

    Forumindlæg
    hej alle håber der er nogen der kan hjælpe mig! jeg har mulighed for at trække emnet "laboratorieteknik" til mundtlig kemi eksamen på mandag. er der nogen der har en idé om hvad dette emne indebærer? på forhånd tak :)
  • Optagelsesprøve til stx HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige?
  • udfældes

    Forumindlæg
    hej:-) jeg er i gang med en fysik/kemi lektie og jeg har om krystaller:-) jeg har fået spørgsmålet hvad betyder at et stof udfældes:-) Jeg håber at i kan hjælpe mig
  • salte - vakuum

    Forumindlæg
    hey derude, I min kemi bog står der, at saltvand bliver bragt til kogepunkt under vakuum i store fordampningskedler.... Hvad betyder vakuum i dette sammenhæng? på forhånd tuuusind taak
  • Hvorfor skal der afstemmes med OH- i basisk opløsning i en redox reaktion?

    Forumindlæg
    Hej jeg forstår ikke hvorfor der skal afstemmes ladninger med OH- i basisik opløsning, i en redoxreaktion? Eller en H+ ion i en sur opløsning? Er der nogen der kan hjælpe, jeg har en kemi test i morgen.
  • Hydrogen uddrivende metaller

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et lille spørgsmål angående Redox reaktioner i kemi Har et spørgsmål som lyder følgende: Beskriv Hydrogen uddrivende metaller Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med det :)
  • NV: Hjertekarsygdomme

    Forumindlæg
    Er ved at lave NV projekt (kemi, bio, geo.) Er åreforsnævring og Åreforkalkning det samme? Hvilke sygdomme bør jeg skrive mest om under "Hjertekarsygdomme"
  • stuetemperatur

    Forumindlæg
    Jeg skal regne noget gibbs energi og skal bruge stuetemperatur (som vi ikke lige målte da vi lavede forsøget) - men hvad siger man det normalt er - er der ikke en form for standard når man regner i kemi?
  • Opløslighed

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg har fået stillet en opgave i en kemi aflevering: Bereng opløsligheden af Mg(OH)2 i 0,10M NaOH Og jeg er fuldstændig på par bund ..
  • Projekt

    Forumindlæg
    Jeg skal have en projekt med emnet Spildevandsrensning om en uge. Der er under faget Biologi og faget Kemi? Kan i foreslå en opgaveformulering, der dækker begge områder + de taksonomske niveauer? Venligts Line
  • NaCl

    Forumindlæg
    jeg har nogle sikkert meget enkelt spørgsmål omkring kemi. 1. hvordan elektronforholdende er i Na, i Cl og vand? 2. og hvorfor NaCl opløses let i vand?
  • Anvendelse af NMR-spektroskopi

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der en der kan hjælpe mig med, at forklare hvordan man anvender en NMR-spektroskopi, for jeg selv er gået lidt i stå, da jeg ikke har haft om det i kemi undervisningen, men skal bruge det til min SSO! På forhånd tak:)
  • drivhusgasser

    Forumindlæg
    jeg har et problem. jeg skal skrive en rapport om drivhuseffekten i kemi, jeg skal forklare hvordan N2O og CFC bidrager til drivhuseffekten hvis du har et link eller noget til dette vil jeg blive glad hilsen Casper
  • HJÆLP PLEASE !

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for hjælp til disse 2 spørgsmål! 1. Hvad bruger man mol og Unit til, når man taler om kemi? 2. hvad er foreskellen på en kemisk forbindelse og et grundstof?
  • dipolmoment

    Forumindlæg
    Hejsa, Håber nogen vil hjælpe mig. Jeg læser til eksamen i kemi på universitetet, og har altså ikke helt forstået hvornår et molekyle har et dipolmoment, er der nogen der kan forklare mig det? På forhånd tak ;-)
  • 10. klasse fysik eksamen disposition søges!!

    Forumindlæg
    Skal til eksamen her om lidt så kunne virkelig godt bruge en fysik disposition over alle emnerne!! (svingninger, bølger, lyd, lys, organisk kemi, alkohol, plastikkemi, kernefysik osv.) Please en eller anden!! Jeg vil være dig evigt taknemmelig:)
  • Hvad sker der hvis man får 00 i eksamen?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er lidt i tvivl om hvad der sker hvis man får 00 i fx fysik-kemi eksamen i folkeskolen, når man er blevet optaget på et gymnasium. Vil det påvirke ens adgangskrav? Jeg er bare lidt nysgerrig. Håber i vil hjælpe :)
  • Diskussion og Konklusion ?? hjælp

    Forumindlæg
    Hej . jeg er i gang med at lave en kemi aflevering . men til sidst står der at jeg skal skrive konklution og diskussion, men hvad betyder det ? . jeg har om : Formål: At bestemme saltkoncentration i en havvandsprøve