Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19601 til 19620 af 27496
-
Symbol for antistoffer og antigener
ForumindlægJeg er i gang med en biologi rapport omkring blodtypebestemmelse ud fra et Eldonkort, og i teori afsnittet beder min lærer om, at vi skal vise symbolet for antistof A, B og O og også og også for antigenerne A, B og AB, for senere at kunne tegne en agglutination. Mit spørgsmål er så: hvordan ser d... -
Hvad kan man se på grafen?
ForumindlægJeg forklare en graf i biologi, men jeg kan ikke på at sige så meget omkring den, så jeg håber på at i kan hjælpe lidt. Jeg ved at graffen fremstiller hvordan musklerne skaffer sig ATP til 180 sek. hårdt arbjede, men ud over det, ved jeg ikke hvad jeg ellers kan sige. -
hvad er en art?
Forumindlægskal lave en biologi rapport, og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal svare på disse tre spørgsmål, og formuleret ordenligt. håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig. 1. Hvorfor er énæggede tvillinger genetisk ens? 2. Hvorfor er søskende med samme biologiske forældre forskell... -
Blodkarnet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en biologi aflevering her til på fredag - jeg har bare det problem, at jeg ikke ved hvordan jeg skal beskrive vores blodkarnet. Jeg synes jeg har søgt en hel del efter det, men uden det store held. Hvis nogen sidder inde med en simpel forklaring der ikke bliver ... -
Isolerning af DNA via. sæbe & ethanol
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg i biologi, hvor jeg skulle isolere DNA´et fra hindbær. I forsøget brugte vi sæbe og ethanol. Jeg har 3 spørgesmål...er det sæben eller ethanolen der islorer DNA´et fra hindbærret?, og er det sæben eller ethanolen der gør DNA´et til syne?...Altså hvad nedbryder, og hv... -
hjælp : Naturtilstanden og naturværdien
Forumindlægjeg er i gang med at lave en biologi rapport og mangler det sidste spørgsmål( diskussionen). spørgsmålet lød således: Vurdering af naturtilstanden og naturvædien- angiv naturværdien på en skala fra 1 til 5 , hvor 5 er bedst. du skal argumentere grundigt for din vurdering . håber nogen gider hj... -
Spørgsmål til viderearbejde
ForumindlægHej alle Jeg skal fremlægge om mediernes påvirkning af kropsbilledet/kropsidealet, hvor jeg også fokusere på undervægt og slankekurer. Jeg ved bare ikke hvad mine spørgsmål til viderearbejde skal være? Jeg skriver i fagene dansk og biologi, min problemformulering er: "Hvordan er medierne... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej alle Jeg skal fremlægge om mediernes påvirkning af kropsbilledet/kropsidealet, hvor jeg også fokusere på undervægt og slankekurer. Jeg ved bare ikke hvad mine spørgsmål til viderearbejde skal være? Jeg skriver i fagene dansk og biologi, min problemformulering er: "Hvordan er medierne... -
hjælp!
ForumindlægHej (: jeg har lidt problemer i biologi om emnet doping. Jeg har fået tre opgaver der lyder; - Hvilke stoffer kan bruges for at undgå træthed? - Hvilke stoffer kan bruges til at få større muskler? - Hvilke stoffer kan bruges til at få flere blodlegmer? -
Kvælstoffets kredsløb!
Forumindlæghej med jer. jeg skal aflevere en kæmpe opgave i biologi på fredag den 7. januar. kvælstoffets kredsløb? er helt lost. synes det er svært at finde noget brugbart og kunne godt bruge en forklaring på hvad den egentlig bare gør og består af. er det nogen der kan hjælpe mig evt. lidt på vej for så v... -
eksamen
ForumindlægHej håber at i kan hjælpe. 1. forklar, hvorfor behandling med Tamiflu skal påbegyndes senest to døgn efter smitte. Inddrag figur 1. hvordan laver man spørgsmål 4: se dette link: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf -
alkohol og stivelse til energi
ForumindlægEr ved at lave en biologi rapport, men de her to spørgsmål kan jeg ikke rigtig finde svar på. Nogle der kan hjælpe? (: 1)En stor del af kulhydraterne i honningkagerne indtages som stivelse. Redegør kort for hvordan stivelsen nedbrydes og omdannes til energi i kroppen 2) Forklar hvad der sker me... -
5
ForumindlægHej jeg har problemer med spørgsmål 5) Diskuter resultatet vist i figur 2. Inddrag resultaterne af dine beregninger http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf mine regne resultater er (procentvise) For voksne 30,2 % For børn 26,3 % -
Nogle der kan læse min talepapir?
ForumindlægHej Er der nogle som er meget interesseret i biologi og dansk, og som gerne vil læse min synopsis eller fremlæggelse til AT, da jeg er meget usikker på om jeg besvarer problemstillingerne. I må meget gerne kommenterer og rette, og hvis I synes, at problemstillingerne er for "tynde" ... -
Opgavesæt - stamtræ
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke finde ud af denne opgave. Er der nogen der vil hjælpe. Opgaven lyder: Analyser figur 4, og angiv sandsynligheden for at et sjette barn af III-2 og III-3 kommer til at lide af MCAD-mangel. http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenssæt/aar2007/august/opgave%202.pdf -
hjælp! - kromosomer og kønnet formering
ForumindlægHej! Har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med at læse op til eksamen i biologi, og har lidt problemer med et spørgsmål i emnet Celler.. Forstår godt spørgsmålet, ved bare ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan det sikres. 2. Diskuter hvord... -
Metoder, empiri og teorier
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede mig til min AT-eksamen. Men grundet dårlig vejledning fra vores lærere er jeg på bar bund mht. metoder, empiri og teorier. Mit emne er lykkepiller, og jeg skal finde ud af hvilke metoder osv. der bruges inden for fagene biologi og psykologi. Jeg er meget i tviv... -
Planter: ånding og råddenskab??
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i biologi (jeg har vedhæftet fil), og har lidt svært med at forstå den. Hvordan hænger temperatur og tab i vægten sammen med planter??? Troede måske, at det var respiration?? Kan nogen hjælpe mig med at forstå det vedhæftede billede? vh. Hanne -
Biologieksamen B
ForumindlægHey folkens, jeg skal op til biologi B, og et af spørgsmålene til dispositionerne lyder således: Gennemgå blodets vej gennem kredsløbet og forklar hvordan og hvorfor blodets indhold af ilt og næringsstoffer ændrer sig gennem forløbet. Mit spørgsmål til jer er: Hvorfor blodets indhold af i... -
AT-EMNE !!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægKære derude. Jeg er blandt andet en af de 3.g elever, som skal til at skrive AT-eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig emner ??? jeg er virkelig LOOOOSTTTT !!! Jeg har overvejet fag: Dansk & Psykologi eller Historie og Biologi. Håber nogen vil hjælpe !!! MANGE TAK! Lærke.
