Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19601 til 19620 af 43092
-
Geografi
ForumindlægHey, jeg har læst om de to ting kan slet ikke finde på noget, jeg skal aflevere det imorgen, håber i vil lige se på det. Tak på forhånd, Hvor der findes bevarende pladerand (aktive forkastningszoner) og jeg skal gøre rede for hovedtankerne bag pladetektonikteorien, -
Ret fejlene i følgende sætninger
Forumindlæg. Brug relevant faglig/grammatisk terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning på linjen nedenunder. 1. Both children and adults finds fantasy novels pleasant to read. - Find 2. Teachers are happy about that Harry Potter has made children read books. 3. In fa... -
Kemiingeniør-DTU
ForumindlægHeej Er der nogen her der læser kemi og bioteknologi på DTU?? -
Forrig eller forrige?
ForumindlægHedder det: En forrig tilstand eller En forrige tilstand? -
PAH og nitrosaminer
ForumindlægJeg har et par spørgsmål, og det kunne være en stor hjælp hvis der var nogen der kunne svare på mine spørgsmål. - er benzo(a)pyren en PAH og er PAH en syre? - hvordan og under hvilke betingelser PAH og nitrosaminer dannes i tobaksrøgen. -Hvorfor trænger PAH let igennem cellemembraner. Tak.... -
Idræt på 2 niveauer
ForumindlægEftersom jeg har idræt på 2 niveauer på henholdvis C og B niveau, i kraft af valgfag, ville jeg gerne vide om karakteren i det obligatoriske c-fag også får en plads på eksamenbeviset, når man har idræt valgfag på B-niveau. Samme gælder faget Naturgeografi, som også fås på 2 niveauer. Er der nog... -
Metoder i dansk og biologi
ForumindlægJeg syntes folk snakker så meget om at man skal kunne snakke i det uendelige om metoder, jeg syntes bare ikke jeg kan finde på mere i de to fag jeg har valgt er der nogle der kan komme i tanke om flere. Jeg har valgt det overordnede emne kloning, etik og moral og har i dansk analyseret og fortol... -
HJÆÆÆÆÆÆLLLP
ForumindlægHej allesammen Jeg søger virkelig hjælp! Love, being young, American dream og changing the world. Hvad tænker i kunne være et spændene emne? og hvad havde i valgt som under emne? Jeg vil gerne høre jeres bud, for at sætter nogle tanker igang hos mig selv. BTW. til en mundtlig eksamen. TAk... -
ABSTRACT I SRO
ForumindlægJeg har kigget mit gymnasiums formalie for SRO igennem, og der står man skal havde 'abstract' med. Hvad er det, hvornår i opgaven skal det være, og hvordan adskiller det sig fra redegørelse? tak på forhånd§ -
Hjælp til at finde fejl!
ForumindlægHej alle. Jeg skal finde fejl i nedstående tekst med hensyn til verberne, hvilket jeg har problemer med. De første to linjer har jeg rettet, men jeg har problemer med de sidste linjer. Einmal im Monat Martha packte packt ihr Köfferchen. Alles ist wird immer gut vorbereitet vorbereiten. Martha... -
Tysk haster!
ForumindlægEr der nogen der vil rette dette? :) Hvis du er god til tysk så send endelig en besked til mig, jeg har nemlig nogle spørgsmål omkring tysk :) Men hvis I vil rette dette vil det være rart ;) Wenn ich herangewachsen bin, möchte ich in Gentofte leben und zwar, weil ich finde, die Natur schön ... -
Sangens karakteristika - I Danmark er jeg født af Isam B
ForumindlægHejsa Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde sangens karakteristika Hvis jeg skal være helt ærlig har jeg ingen anelse om hvad det betyder...føler lidt at det har noget med karakteristik at gøre Men i en sang? Hvordan? I Danmark er jeg født - Isam B - YouTube -
En komedie film!
Forumindlæghejsa. Kender i en god komedie film - som minder om ''The hangover'' - Og det skal Ikke! Være en dansk film ;)På forhånd tak! -
Enkelt grammatisk spørgsmål
ForumindlægNader har netop offentliggjort en længere rapport, der skal gøre amerikanerne kritiske. "..en længere rapport..." Hvordan skal det oversættes korrekt, og hvad vil den grammatiske forklaring være; så jeg evt. kunne slå det op. Tak på forhånd -
Råd til litterære artikel
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en litterær artikel. min første litterære artikel faktisk. Så vil gerne lige have et par råd med på vejen. Den er skrevet over Peter Seeberg's "hullet" Mening med det meningsløse? Hvad bruger vi vores liv på? Er der en mening med det meningsløse? Dette ... -
hvad er fejlen?
Forumindlægafter the party at the school decided the girls to go downtown to meet some more boys ... kan du give mig en hånd og fortælle mig hvad fejlen her er? er det fordi "decided" er placeret forkert, eller fordi der skal være apostrof efter girls :-) -
hjælp til analyse af teksten "Immigrants in Our Own Land BY JIMMY SANTIAGO BACA"
Forumindlæghej, nogen som kan hjælpe med hvad digtet "Immigrants in Our Own Land" BY JIMMY SANTIAGO BACA handler om og budskabet i den? Tror ikke helt jeg forstår den korrekt -
Benzylalkohol
ForumindlægNogle der kan fortælle mig om: "hvad alle de relevante data for benzylalkohol, benzaldehyd og bezonsyre er" og "ligeledes karakteristika for stofferne (udseende, lugt) Jeg var syg da forsøget blev lavet, så hvis der er en venlig sjæl der ved ovrstående, ville det være en kæmpe hjæ... -
Mærsk død - Helles synspunkt.
ForumindlægHej sp. I dag døde den store invenstore, mærsk. Og så lige på dronningens fødselsdag. Men i et interwiev, hører man Helle Thornings, synspunkt, på om hans død ''Det her er et lille stykke af danmarks historie'' Ud fra den udtale om hans død, er jeg lige ved at brækk... -
nationalromantik
ForumindlægHej.Er der ikke nogen, som kender til nogen gode salmer,dertydeligt afspejler nationalromantik, Jeg fatter virkelig ikke hvad forskellen på det og så universalromantikm så hvis der er nogen der kender til det sidste ligeledes, er de meget velkomne..
