Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19621 til 19640 af 27879
-
Psykologiske retninger
ForumindlægHASTER! Jeg har hårdt brug for hjælp til at lave en god problemformulering og dertil gode problemstillinger til emnet: Psykologiske retninger - forskellige syn på mennesket og børns udvikling. Jeg skal til eksamen i psykologi C imorgen, så jeg håber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig :) ... -
fysik
ForumindlægHar lige været til fysik afgangsprøve i 9.klasse, og fik 02.. plejer at få 10 eller 7 i standpunkt, men problemet var bare at jeg trak et emne jeg ikke havde den fjerneste idé om. Skal på gymnasiet direkte efter folkeskolen og skal have fysik på A-niveau. Mit spørgsmål er om jeg kan klare det på ... -
Syre - hvordan er det nu?Hjælp
ForumindlægHej Går i 9.klasse og vi er igang med emnet syre, base og salte. Jeg har fået af vide af min fysiklære at h+ ionen er med til at gøre at syre ætser fordi chlor- har taget dens elektroner, men der er jo kun chlor i saltsyre så hvad gør så at syre ætser? -
Den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede mig til historie eksamen i morgen og det emne jeg har trukket hedder "Optakten til den kolde krig". Af bilag har jeg bl.a. Marshalls tale om Marshallplanen, et uddrag af Stalin om Morrisins erklæring, Præsident Trumans tale og Jalta aftalen. Er der nogle de... -
Hjælp til en ligning
ForumindlægJeg sidder lige med en fysik rapport og er kommet lidt i tvivl. Pga min grimme håndskrift kan jag ikke helt se hvad jeg har skrevet. Jeg arbejder med emnet: bølger på streng Ligningen ser således ud: λ *f=2*L*f altså hvad jeg kan se, men jeg er i tvivl om et af f'erne er store... -
"Nyere litteratur (efter 1990)" - tekst?
ForumindlægHej alle. Jeg har i mundtlig dansk trukket "Nyere litteratur (efter 1990)" Jeg synes det er et meget bredt emne, og jeg er lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der har en novelle eller andet der ville være god til at analysere i forbindelsen?? Det skal helst være en novelle,... -
De store opdagelser
ForumindlægJeg har fået til opgave at forsøge at analyser billederne. Men lige det her emne er jeg ikke allerbedst til. Jeg ved det er fra et italiansk tegneserie fra 1989 og sikkert er en form for satire men kan ikke forstå sammenhængen med Columbus. Er der nogle som vil hjælpe mig, hvad forestiller f.eks... -
!!!HJÆLP!!! "Dyr og Oplevelser"
ForumindlægHej folkens, Vi er nogle elever fra HTX, som har teknologi på 2.år Vi har fået et emne der hedder; "Dyr og Oplevelser", Underemnerne er ; 1) Dyrevelfærd 2) Det nye dyr 3) Merchandise .... Problemet er at vi ikke kan komme i tanke om et aktuelt problem... Håber I kan hjælpe..... -
DHO - valg af skønlitterær tekst
ForumindlægJeg har valgt at beskæftige mig med emnet ''Det store opbrud 1950'erne til 70'erne - Kampen om ligestilling''. Nogle der har nogle gode idéer på en skønlitterre tekster, hvor kønsrollemynsteret, inden opbrudet, bliver præsenteret godt i? Tænke selv i noget af retningen ... -
hjælp til oversættelse af tysk.
ForumindlægJeg sidder her med en aflevering.. og er gået i stå ved en linje.. - Hvor er det dog længe siden vi har set hinanden. Det må være mere end 5 år siden. Tiden går hurtigt. jeg er meget i tvivl om hvordan det skal skrives, og beder derfor om hjælp. Emnet i disse sætninger er TIDSANGIVELSE, ... -
Engelsk mundtlig
ForumindlægHej jeg har valgt emnet tax system in the US and DK, the differences and thinks they can learn from each other.. Hvilke hjemme sider ville være gode at bruge? og hvad kunne man skrive om. Min lære siger det ikke skal være noget opremsning, men noget diskuterende... -
Kriminalitet
ForumindlægJeg sidder og laver en disposition til dansk mundtlig fremlæggelse og er kommet frem til: Hvilken relation har emnet kriminalitet til danskfaget? Hvorfor betyder det meget for det danske samfund, at folk følger med medierne og ser tv? Nogen, der kan hjælpe med at svare? -
analyse fortolkning af Villy Sørensens "De to tvillinger"
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig dansk prøveform B, Jeg trak emnet den fantastiske fortælling, i den forbindelse har jeg valgt den fantastiske fortælling ”De To Tvillinger” af Villy Sørensen som er nedskrevet i 1953. Men jeg har problemer med at analysere den... Nogen der kan hjælp... -
Hvorfor skriver vi når vi skriver og hvorfor læser vi når vi læser
ForumindlægHej (: Jeg er lige begyndt i 1. g. i gymnasiet og jeg skal skrive en opgave i dansk. Emnet er: Hvorfor skriver vi når vi skriver? og hvorfor læser vi når vi læser? Jeg ved bare slet ikke hvordan jeg skal komme igang med den.. Er der nogen der vil hjælpe mig mig med at komme igang. Håber der er... -
future proche
Forumindlægdet haster lidt, vi i klassen er li begyndt på det emne. jeg har opgaver hvor jeg ser nogle billeder og nogle personer der vil gøre noget, men kan ikk finde ud af at lave en future proche sætning. ka du hjælpe mig ved at oversætte dette : jeg vil høre musik jeg vil læse en tegneserie tak -
Binary acids og oxoacids
ForumindlægHej folkens. Jeg læser til kemi, og er igang med at læse om emnet binary acids og oxoacids. Er der nogen her, der kan fortælle mig hvordan man kan vide, eller regne ud, om det er en oxoacid eller binary acid. hvordan kan jeg vide, hvilken syrer er den stærkeste? osv... Jeg har læst om det på enge... -
10. Klasses mundtligprøve, dokumentar
ForumindlægJeg trak igår mit emne til min mundtlig prøve i dansk... Var så uheldig at trække dokumentargenren... Nogle der kender en god dokumentar med "kød på", men på samme tid at interesant og ikke alt for svær :-) Måske er det også nogle der ligger inde på en analyse de har lavet, så jeg ... -
Neutralisation
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige trukket et emne i fysik som jeg skal fremlægge, eftersom jeg ikke lige er verdens bedste til det, kunne jeg godt bruge lidt hjælp. Mit spørgsmål lyder: Hvad sker der når f.eks. salt går i opløsning? Og så har min lærer sagt noget med neutralisation, og jeg kan virkeli... -
ESSAY??
ForumindlægEt essy på dansk - hvilken fortæller skal det være i? - jeg-fortæller? Jeg har læst rimelig mange essays her på det seneste, hvor folk overhoved ikke bruger jeg i hele stilen/teksten. Så bliver helt i tvivl... Skal man også komme med ens egne holdninger omkring emnet når man f.eks. skriver om d... -
Synopsis - Racial Problems New Zealand
ForumindlægHej. Jeg skal den 27/5 aflevere en synopse om Racial Problems in New Zealand. Jeg har svært ved at finde inspiration, tekster, ting jeg komme ind på osv. Er der nogen, der har skrevet om/ kender til emnet? Hvad er "godt" / kan man komme ind på? Hvilke (ENGELSKE) sider kan ma...
