Søgning på: samfundsfag c eksamen mundtlig. Resultater: 19621 til 19640 af 98538
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har valgt billedet "Danmark" af Peter Carlsen fra 2009, og skal til den mundtlige eksamen perspektivere til sangen "Gi' mig Danmark tilbage" af Natasja. Hvordan gør jeg dette, da den ene er et billede, og det andet er en sang? På forhånd tak!
  • Determinanten

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og forbereder mig til matematik a mundligt eksamen. Jeg har et spørgsmål med den geometriske fortolkning af determintanten. Er det nok at lave beviset om determinanten eller skal jeg også kom ind på vinkel w og den positive og negative omløbsretning?? Tak på forhånd
  • HJÆÆÆLP- RETTELSE AF EN DISPOSITION

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal op til til den engelske mundtlige eksamen i morgen. Jeg har skrevet en disposition om Nelson Mandela, men jeg ved ikke helt, hvis jeg har nogle grammatikfejl. Jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen vil kigge den igennem og rette den for mig. Tak på forhånd
  • Hormonregulering - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal op til biologi eksamen mundtlig på A-niveau. Sidder nu og er kommet i problemer ved et spørgsmål der lyder: Gør rede for de generelle mekanismer bag hormonregulering. Er der nogen der kan hjælpe????
  • Statistik

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal op til eksamen i matematik mundtlig og er derfor i gang med at forberede dispositioner. Jeg forstår ikke helt dette eksamensspørgsmål, da jeg ikke ved hvilke begreber og metoder der hentydes til... Vil I hjælpe mig lidt i gang med eventuelt en forklaring eller et godt link. :-)...
  • Stand up som fordybelsesområde..

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har trukket "stand up" som fordybelsesområde til min mundtlig dansk eksamen. Har nogle af jer været oppe i det? og har i nogle tips og tricks? alle mine noter ser ud til at være sjuskede, og kan ikke finde noget "nyttigt".. tak på forhånd
  • dansk

    Forumindlæg
    Er der nogen der har adgang til studienet som kan hente et dokument for mig som jeg kan bruge som min hjælpemiddel til min dansk mundligt eksamen dokumnette er analyse af essayet, "Løbetur for livet" af aslak gottelieb TAK
  • Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født

    Forumindlæg
    Hej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz.
  • Analyse: Titlen.

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige nu og skal forberede mig til den mundtlige danske eksamen. Jeg har på min synopse valgt, at skrive, at jeg vil analysere titlen på min novelle. Så mit spørgsmål er hvor jeg analysere titlen.
  • Fysik/kemi disposition magnetisme

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op til fysik/kemi mundtlig eksamen i morgen og mangler en dispostion om magnetisme! Er der en som kan ligge en god dispostion som jeg kan kigge på og få noget inspiration? Det skal gå hurtigt! Forsat god dag :-)
  • Perspektivering til digtet "skæbne"

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen, der har nogle idéer til, hvad jeg kan perspektivere digtet "skæbne" (af Morten Nielsen) til? Det kan være en tekst (novelle, digt osv.) eller noget samfundsmæssigt, da det er sekundær perspektivering Det er til min mundtlig dansk eksamen :) Tak på forhånd
  • Baggrunds- eller nyhedsartikel

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen, og jeg har analyset en artikel. Men nu er jeg i tvivl, om det er en baggrunds- eller nyhedsartikel, håber I kan hjælpe!!! http://jyllands-posten.dk/indland/ECE4286962/social-accept-kraever-druk/
  • Oplæsningsstykke til Life is a bitch kortfilm

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til dansk mundtlig eksamen i 9 klasse. Jeg mangler et oplæsningsstykke til min synopse, jeg har valgt kortfilmen Life is a bitch af Jørn Faurschou kan i give nogle ideer til hvad jeg kan bruge til mit oplæsningsstykke
  • feminist crticism??

    Forumindlæg
    Hej derude. Er der nogle der kan forklare mig hvad feminist crticism er (i engelsk)? Er det noget med kvinders rettigheder eller??? Skal vide det da det høre ind under et af vores emner til mundtlig eksamen (Love). Håber der er en der kan hjælpe og forklare mig det.
  • Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til mundtlig matematik eksamen, men er gået i stå ved dette spørgsmål Gør rede for begrebet differentialkvotient, udled differentialkvotienten for f(x) = k og f(x) = x2 ved hjælp af definitionen af diffentialkvotient. Håber nogen kan hjælpe, og på forhånd tak
  • Gør rede for arealbestemmelse ved hjælp af stamfunktioner

    Forumindlæg
    Godaften der ude.. Jeg sidder og skal til eksamen i mundligt matematik på b imorgen og har problemer med dette ene spørgsmål: Gør rede for arealbestemmelse ved hjælp af stamfunktioner.. Jeg forstår simpelhen ikke hvad det er de skriver i bogen, da jeg er ordblind.. Håber der er en der kan hjæ...
  • Matematik årsprøve nulpunkt/rodformel bevis??!!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal lave beviset af rodformlen/nulpunktsformlen og har derfor set en masse youtube videoer, men jeg har nu lært to forskellige måder, og ved ikke hvilken er den "korrekte" som jeg skal lave til den mundtlige eksamen. Her er billeder af de to forskellige metoder: Håber i vil...
  • Analyse af essay

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har (desværre) trukket essay til min dansk mundtlige eksamen. Jeg har valgt essayet "En flodrejse" af Thomas Boberg. Jeg har dog lidt svært med hvordan jeg skal analysere det. Er der nogen her der ved hvordan man skal gøre? På forhånd, tak :)
  • Essay

    Forumindlæg
    Hejsa gutter og gutinder. Jeg står i den situation at jeg skal op i et essay til min mundtlige eksamen. Jeg ville bare høre om der er nogen der kan anbefale et essay jeg kan vælge. Eller har en analyse model der er god. På forhånd tak!
  • Synopsis til dansk

    Forumindlæg
    Har trukket emnet identitet til den danske mundtlige eksamen, som jeg skal lave en synopsis til i 9. klasse, kan I komme med forslag til hvilket billede eller tekst/historie, jeg kan analysere? Vil helst analysere et eventyrhistorie, da jeg vil perspektivere den til - På forhånd tak