Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19641 til 19660 af 23684
-
Problemformulering
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skriver anden gang, da jeg ikke har fået svar endnu. Jeg skal skrive i Dansk og emnet er Nyheder og argumentation. Følgende ting skal være med: Analyse af tv-2 nyheder vs. dr-1-nyheder:Undersøg én eller flere nyhedsudsendelser på hhv. dr1 og tv2. Jeg skal finde en eller t... -
Formel b - Jan Sonnergaard
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolkning af Jan Sonnergaards novelle Formel b. Analysen skal fokusere på miljø- og personkarakteristikken i novellen, men også den anvendte fortællerrolle, fremstillingsformen og det anvendte sprog skal indgå. Er der nogen som kan kick-starte mig. Jeg er virkelig lo... -
SRP engelsk/samfundsfag - område: Afhængighed/Misbrug - alkohol (med fokus på social arv)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med min SRP men kunne godt bruge en hjælpende hånd. Min opgaveformulering lyder således: 1) Giv en redegørelse for relevante teorier og statistikker vedrørende familiens betydning for den sociale arv med særligt henblik på alkoholisme. 2) Giv en analyse og fort... -
Billedsprog? (Emne: mediernes magt med fokus på muhammedkrisen)
ForumindlægHej :-). Har fået til opgave at analysere to artikler i forbindelse med mit emne: 1: http://politiken.dk/debat/ledere/ECE910879/et-lille-punktum-i-muhammedkrisen/ 2: http://jp.dk/opinion/jpmener/article1992831.ece Jeg er faktisk nået langt med analysearbejdet (har skrevet om ordvalg og de t... -
AT 2011 - Dansk A + Erhvervsøkonomi C
ForumindlægAndre der som mig ser en mulighed i at koble dansk med EØ? Syntes det er meget interessant at arbejde med hvordan virksomheder anvender den moderne teknologi (herunder facebook, twitter, youtube m.m.) til at iscenesætte deres produkter. Dog har jeg svært ved at finde ud af, hvordan dansk skal kob... -
AT - Selviscenesættelse og Facebook
ForumindlægHej alle. Som overskriften fortæller, er mit AT emne: Selviscenesættelse og Facebook. Mine fag er Samfundsfag (A-niveau) og Dansk. Mit problem er at jeg har svært ved af finde en god "case/sag", hvor mine problemstillinger bliver for "svage". Mine tanker har produceret følgen... -
Genetik
ForumindlægHåber virkelig, jeg kan få lidt hjælp :) I en familie nedarves sygdommen hypertrofisk kardiomyopati autosomalt dominant. Mutationer i flere forskellige gener kan forårsage sygdommen (locus heterogenitet). De 4 gener, MYH7, TNNI3, MYBPC3 og ACTC, kan, hvis de muterer, hver især medføre hype... -
metode valg
ForumindlægHej derinde jeg sidder og laver synopsis, og er gået lidt i stå vedrørende metode. Skriver om terrorisme, historiske årsager, kulturelle forhold, osv. I opgaven vil jeg analysere Bush`s tale til kongressen ..... enten er i med os eller også imod os ( på engelsk. I opgaven har jeg gjort brug af ... -
Problemer med diskussionen i problemformulering (om Augustus og Hitler)
ForumindlægVær hilset, Jeg har problmer med at formulere sidste led, diskussionen, i den overordnede problemformulering. Min problemformulering lyder indtil videre således: Vha. en redegørelse for henholdsvis kejserkulten og førermyten vil jeg lave en komparativ analyse mellem den augustæiske propaganda og ... -
PROBLEMSTILLINGER ???
ForumindlægEmne: Michael Jackson Fag: ENGELSK (A) , RELIGION (B) Min problemformulering: Hvordan lykkedes det for fans at sætte ham op på en piedestal og iscenesætte ham, som værende en "gud" Har ingen idé til problemstillinger? Hvad med.. 1. Hvem var Michael Jackson og hvordan udviklede hans ... -
Glemt kildehenvisninger
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig forsvar snart og har under gennemlæsning af min opgave opdaget at jeg ved væsentlig lang reklame analyse (5 sider) ikke har henvendt til lærebogen jeg brugte til begreber. Det er f.eks. filmiske virkemidler osv. Jeg har ligeledes glemt at henvise til modellen over fasci... -
AT Problemformulering
ForumindlægHej SP-Brugere Jeg sidder med en synopsis i AT som skal afleveres på torsdag. Som hovedemne har vi fået "Overvågning", og jeg har valgt at arbejde med emnet i fagene Historie og Engelsk. I historie vil jeg kigge på den historiske udvikling af overvågningen og den tilhørende moderne tek... -
Maja Lee Langvad - "Dette er DANSKERLOVEN"
ForumindlægHej alle. Jeg skal analysere digtet "Dette er DANSKERLOVEN" af Maja Lee Langvad. Jeg kan slet ikke komme i gang, da jeg synes det er meget svært at analysere digtet. Dette ville være en kæmpe hjælp, hvis nogen ville hjælpe. Digtet lyder sådan her: Dette er DANSKERLOVEN: 1.Du skal ik... -
Michael Strunge Digt! Please hjælp mig! :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse, og skal op i mundtlig dansk på onsdag. Jeg har trukket emnet der hedder: "Fra de vilde firsere - og mod et nyt århundrede, Ikonet: Michael Strunge. Hertil har jeg valgt at mit eksamsoplæg skulle være et af hans digt der hedder "Det er ved at komme... -
Michael Strunge Digt! Lidt hjælp tak! :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse, og skal op i mundtlig dansk på onsdag. Jeg har trukket emnet der hedder: "Fra de vilde firsere - og mod et nyt århundrede, Ikonet: Michael Strunge. Hertil har jeg valgt at mit eksamsoplæg skulle være et af hans digt der hedder "Det er ved at komme ... -
Historie eksamen (24 timer) HJÆLP!
Forumindlæghej derude :) Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har trukket emnet: Imperialismen og ideologiernes kamp. Kilderne er følgende: Præsident Wilsons 14 punkter (1918) Opråb til proletarerne i alle lande (1917) Forsvar for kommunistpartiets lederrolle (1922) Hitler om racepolitik og livsr... -
SRP FEDME USA
ForumindlægHej har lige fået min problemformuering og tænkte om nogle havde gode ideer? :-) Jeg har valgt Biologi & Engelsk. Redegør kort for fedme og dens årsager, samt hvad der ligger i begrebet "fedmeepidemi" Analyser mulige fysiologiske konsevekser af en kostsom præstenteres i filme ... -
Racehygiejne og handicappolitik
ForumindlægHej, Så er SRP periode gået i gang. Jeg skal skrive i samf A og historie A og min problemformulering ser således ud: Hvad var baggrunden for den racehygiejnepolitik der blev ført i Danmark fra 1920erne til 1950erne, og hvorvidt kan senere dansk handicappolitik forstås som et resultat af senmode... -
Down syndrom SRP
ForumindlægHejsa, Jeg står i et stort dilemma. Jeg har valgt og skrive om abort for down syndrom fostre i fagene biologi A og religion C. Jeg har fået af vide af min lærer, at min diskusionsspørgsmål kan være alt for svær og svarer på, da matrialet er for afgrænsede. Jeg sidder virkelig i tidspres, fordi j... -
Hjælp til oversættelse/forståelse af Hitler tale (SRP)
ForumindlægHej alle, jeg sidder midt i min SRP i fagene Tysk og historie, og skal i analysen lave en retorisk analyse og fortolkning af Hitlers tale den 27 januar 1932 "Rede Hitlers vor dem Industrie-Club in Düsseldorf" Jeg har læst taler mange gange igennem, har forsøgt mig med oversættelse men ...
