Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19641 til 19660 af 41309
-
inspriration !
ForumindlægHEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG ! -
Tilpasning og Naturlig selektion
ForumindlægHejsa. jeg skal skrive biologi rapport om Evolution. Jeg skal forklare begreberne " Selektion ( Naturlig)" og " Tilpasning", jeg det gør mig lidt forvirret, for jeg synes det minder om hinanden. En der kan give mig en forklaring på begreberne og forklaring på forskellen? Tak. -
Fejl i proteinsyntesen
ForumindlægJeg har en biologi aflevering for til næste uge og mangler kun at besvare disse 2 spørgsmål. Nogen der kan hjælpe? Hvordan kan der opstå fejl i proteinsyntesen? Hvorfor er det vigtigt, at proteinsyntesen foregår fuldstændig korrekt? -
Vandløb
ForumindlægHej allesammen sidder med en biologi aflevering der hander om vandløbsundersøgelse af Østeråen. Jeg har lidt besvær med dette spørgsmål, er der nogle søde og kloge sjæle der vil give et bud på spørgsmålet?;.) Hvad kan man gøre for at begrænse udvaskning til et vandløb? -
Haster!! & hjælp!
ForumindlægMit svaghed er nok biologi!! Vi har emnet Regnskoven - Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde nogle steder overhovedet. eller er det bare mig som ikke kan finde ud af den. spørgsmålet er: Find eksempler på hvordan planter har tilpasset sig i livet Regnskoven. -
HJÆLP DET HASTER
Forumindlægjeg skal aflevere biologi opgave på mandag og jeg skal skrive hvad, hvor, hvornår INSEKTERNES FORVANDLING foregår og så skal jeg skrive om fuldstædig forvandling og ufuldstændig forvandling PLEASE hjælp mig har søgt under google og kan ike finde noget -
Blodsukker og kartoffelchips
ForumindlægHej (: I forbindelse med en biologi rapport om blodsukker har jeg udregnet GI. En af forsøgspersonerne indtog 153 g kartoffelchips og jeg regnede GI ud til at være 48,89 - altså lavt. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvorfor det mulgivis er lavt? -
hjælp med en opgave
ForumindlægHej, er der en der er god til biologi på A niveau. Jeg har en opgave for til næste uge, og hvis der er nogen der vil hjælpe, så skriv gerne til min indbakke, så skal jeg nok skrive hvilke spørgsmål det er, som jeg skal svare på. Det er blot 3 spørgsmål. -
DOPING
Forumindlæghey har til mit studieretningsprojekt valgt at skrive om doping. hmm nogen der har en ide om hvad jeg kan skrive om som underemne...? min kompinations fag er : Biologi (hovedfag) og kemi (bifag) på forhånd tak -
Forklaring af figurer - HJÆLP!!
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig biologi årsprøve, og kan simpelthen ikke gennemskue de her figurer, som jeg skal kunne forklare. Er der nogen, der kan hjælpe med at uddybe/forklare dem? - ville virkelig være en kæmpe hjælp! Jeg har vedhæftet billederne :-) -
Blodtryk på armen?
ForumindlægHej Jeg har en biologi rapport for, hvor jeg skal besvare spørgsmålet: "Hvorfor måler man blodtrykket på armen? Ville man have målt et højere eller lavere blodtryk i benene?" Er der nogen der kan hjælpe mig med svaret, er virkelig lost! :) -
AT emne, En epidemi/vaccination
ForumindlægJeg har valgt at kombinere Biologi C og Historie A, men problemet er bare at jeg ikke ved hvilken eppidemi eller vaccination jeg vil skrive om, Nogen som kunne komme med nogle gode forslag, til hvilken jeg skal vælge... -
Det haster! - Hjertet
ForumindlægHej kære! Jeg er i fuld gang med en biologi rapport. Jeg ville super gerne få et svar på dette: Hvordan afviger et stærkt (trænet) hjerte sig fra et svagt hjerte? Rapporten skal være færdig til i morgen.. Så har lidt travlt :) Ha' det godt. Hilsner herfra -
Omregning af kJ til kg.
ForumindlægJeg sidder med min første biologi opgave og vil gerne gøre et godt indtryk ved at besvare på alle spørgsmålene og sidder bare med dette sidste spørgsmål jeg ikke kan få buk på. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP mig!! Hvordan regner man 6000 kj om til kg? -
3 kritiske spørgsmål
ForumindlægHej.. Jeg har en aflevering for, hvor der indgår en opgave, hvor jeg skal stille 3 kritiske spørgsmål. Jeg kan bare ikke se, hvad det har med matematik at gøre? Spørgsmålene vil jo nærmere ligge henne mod biologi? Håber nogle vil hjælpe. Jeg har vedhæftet opgaven.. tak på forhånd -patricia -
CRISPR
Forumindlæghttp://bioside.dk/onewebmedia/seglcelleanæmi_23.05.2016.pdf Hej allesammen, Jeg har lidt svært ved en opgave i biologi. Jeg vil høre, om i kan hjælpe med opgave nr. 4 og nr. 5, som ses i linket over. Håber i kan hjælpe, god aften Amalie -
DNA i kiwi
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en aflevering i biologi om DNA i kiwi, men jeg kan simpelthen ikke huske hvorfor man skulle mase kiwien? Håber at der er nogen som kan hjælpe mig :) Hilsen Anne -
Betydningen af DNA-analyse
ForumindlægHej. Vi sidder med en biologi opgave, hvor vi tilslut skal forklare hvilken betydning det har at man er i stand til at tilbyde DNA-analyser af sygdomsgener? vi har skrevet noget om nye behandlingsmetoder og lign. men er der andet? :) -
Haster
ForumindlægHvad er en hypotese? Vi har lavet et forsøg i biologi som vi nu skal skrive rapport om. Vi skal skrive nogen hypoteser, men ved ikke hvad det er. Vores forsøg hand om pH's effekt på amylases nedbrydning af stivelse. Tak i forvejen :) -
Spalteåbning
ForumindlægHej derude. (: sidder lige og skriver en rapport i biologi. jeg har desværre glemt min biologibog på skolen, så har lidt svært ved at finde et svar på dette: Forklar hvorfor spalteåbninger åbner i lys og lukker i mørke nogen der kan hjælpe? :)
