Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19641 til 19660 af 99855
-
Kommunikation - hvilke fag?
ForumindlægHar fået inspiration fra en veninde ang. overemnet kommunikation i fremtiden og jeg overvejer nu følgende problemstilling til AT13: Hvordan kan det være at flere og flere scorer over datingsider, når vi ved, at det biologisk set forholder sig sådan, at man tiltrækkes af duft og gener? Til dette... -
Hvordan skrives en journal
ForumindlægHej.. jeg ved ikke helt hvilke elementer som en journal skal indeholde ? På forhånd tak -
Lysstyrke og størrelsesklasse
ForumindlægHej folkens. Jeg ved at L er den absolutte størrelsesklasse og l er den tilsyneladende. M er den absolutte lysstyrke og m er den tilsyneladende. Er der en sammenhæng mellem de 4? På forhånd tak :) -
Simpel procentregning
ForumindlægJeg er simpelthen gået kold i denne opgave; En soldreven lommeregner bruger 50 W og intensiteten hvormed solen skinner er 25 W/cm^2. Beregn arealet af solcellen på lommeregneren. Solcellen har kun en nyttevirkning på 15%. Hvad er arealet så? Den første er simpel, den har jeg beregnet til 2 cm^2... -
Kage til opgaveredaktørerne
ForumindlægJa, jeg synes næsten vi skal have kage; nu er der ikke flere opgaver, der ligger og venter på at blive godkendt (igen). :D -
KAN EN KARAKTER ÆNDRES?
ForumindlægHej.. Nu der så skide mange som vil klage, men øhh mit spørgsmål er, kan man overhovedet få ændret ens karakter?? Nogen der har eksempler på, at det er sket! -
AT - Eiffeltårnet :)
ForumindlægJeg har kigget på emnet omkring Eiffeltårnet og synes det ville være totalt genialt emne, og snakkede med vejlederen i historie som sagde at historie i hvert fald vil være oplagt.. Men problemet er det naturvidenskabelige fag som det andet skal være. Nogle ideer til hvad det kunne være og kom ger... -
Fagets begrænsninger
ForumindlægHvad menes der med fagets begrænsninger i AT? Hvilke begrænsninger kan dansk eksempelvis have? -
hastighed
Forumindlæghvad er lysets hastighed´igennem vand? -
orbitaler
ForumindlægHej jeg er i gang med at læse kvantemekanik og faldt over ordet orbitaler. Jeg forstår godt at en orbital kort sagt angiver det område hvor der er sandsynlighed for at finde en elektron, men hvilken sammenhæng har orbitaler med kvantemekanikken? hvad anvendes de til osv? på forhånd tak. -
Centrifugalkraft versus Centripetalkraft
ForumindlægHej. I litteraturen for udledning af keplers første lov nævnes det: plus a "fictitious" outward centrifugal force, this centrifugal force may be a little more familiar if I write it in terms of azimuthal velocity "v_ø=r*ø' og Fcf=m*v_ø^2/r. Er dette ikke centripe... -
SRP farvestoffeer i sodavand
ForumindlægNogen som har en SRP liggende, som jeg må kigge på, der omhandler farvestoffer ? Hilsen Jeres ven -
Gødning - salt?
ForumindlægDer står, at N,P og K er vigtige råstoffer til fremstilling af gødning, men at de findes i kemiske forbindelse. Ex KCl. Vil det så være forkert at sige, at gødning = salt ? 2. Jeg har en kemisk reaktion, som ser således ud : NH3 + H2O --> NH4+ + OH- Er det korrekt at skrive, NH3 (g) H2O (l) ... -
HASTER!
Forumindlæghej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (: -
Eksamen: Hvor mange forsoeg?
ForumindlægSkal op her på torsdag og jeg ville gerne høre lidt om jeres oplevelser mht selve eksamen, specifikt: Hvor meget forventes der egentligt? Og hvor mange forsøg lavede i/hvor mange er forventet? På forhånd mange tak :) -
Kvittering for ansøgning?
ForumindlægHejsa Jeg sendte mine ansøgninger til videregående uddnannelse ind til AU i sidste uge, og er kommet til at tænke på om man får en slags kvittering eller bekræftelse på, at de har modtaget mine anøsninger? MVh -
Hjællp, magnetisme 9.klasse FSA
ForumindlægHeeej Er magnetisme lavet af savklinge? -
Mangler et forsøg (Base)
Forumindlægskal op til prøve eksamen på onsdag (d. 35 juni) og er allerede i fuldgang med at finde forsøg.. Har allerede to forsøg og mangler kun 1 mere, men kan simpelhen ikke finde en mere. har lidt overalt.. Dem jeg har handler om: Pavisning af base hvad base er og hvordan man finder ud af det osv. håb... -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
udled reflektionsloven og Snells lov
ForumindlægUdled reeflektionsloven og Snells lov i Huygens regime og redegør for brydningsindeksets betydning, herunder bl.a. hvilke værdier det kan antage. Redegør for hvorfor brydningsloven kommer til kort i Newtons regime.
