Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19661 til 19680 af 22746
-
Opvarmning af et varmeskab
ForumindlægJeg har lavet en kasse i fysik, som jeg antager er et isoleret system som ca er 28x28x28. Min varmekilde er kanthaltråd ca 53.74 inches (136cm), som har en modstand i alt på 37,6 ohm givet ved en spænding på 12V R=37Ohm U=12V A=2,23 W=26,7 Hvis jeg skal regne ud hvor lang tid der tager, at v... -
Elektrolyse af vand????
ForumindlægJeg skal snart op i mundtlig fysik-kemi og jeg vil virkelig gerne vide, hvad der sker under processen. Jeg havde om det sidste år, men istedet for vand (H2O) brugte vi natriumclorid, som jeg syntes var meget nemmere at forstå. Jeg har læst på nette, hvordan processen fremgår og jeg synes ikke det... -
Kunstig intelligens-turing testen
ForumindlægVil gerne beskræftige mig med intelligens, herunder forklare hvorfor Alan turings forudsigelse i 1950 omkring udviklingen af kunstig intelligens, og ikke mindst hans teori omkring det der senere blev til "turing-testen", slog fejl... Men men hvilke fag skal jeg dog skrive i???? Havd... -
Vedligeholdelse af vandtemperatur
ForumindlægHej Nu er det noge tid siden jeg havde fysik i gymnasiet, så jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med følgende: Hvad er formlen for energi til opretholdelse/vedligeholdelse af en given temperatur af vand. Lad os sige, at vandet befinder sig i et rum som har en rumtemperatur på 20 grader. Van... -
Komplekse tal og Vekselstrøm (SRP)
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP om komplekse tal og vekselstrøm. Jeg har læst ret meget, og er ved at få en god forståelse af af den matematiske del (komplekse tal), fysik-delen kniber, og jeg vil høre, om der er nogle, der selv har haft dette emne - eller andda har en opgave omkring det liggende... -
Beregning af energi for at opvarme til 0 grader.
ForumindlægHej! Den her opgave burde umiddelbart være let, men da jeg er rigtig dårlig til fysik ved jeg ikke helt hvordan jeg skal regne det ud. Opgaven er således: 300 g isterninger fra fryseren har temperaturen -18 grader. Beregn først den energi der skal tilføres for at opvarme isen til 0 grader. Bereg... -
Atom og kernefysik
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe med en fysik opgave!? 8. em simpel reaktormotor Den simple reaktormodel er karakteriseret ved værdierne fr generationstiden T og den effektive multikationskonstant k -For er letvandsreaktor antages det, at T=60 ms og k=1,0001. Med hvilken faktorstiger neutrontætheden... -
Lidt fysikhjælp ønskes :)
ForumindlægHejsa, jeg er virkelig lost i dette fysik: KUN første opgave om slusen: us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX072-FYA%20V_vejl2.pdf KUN anden opgave om tryk i vandrør us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf Jeg ved det ikke er særlig læ... -
Astrologi Vs. Astronomi help!
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Astronomi Astrologi. og har valgt fagene fysik og religion. jeg har tænkt mig at fortælle om lighederne og ilighederne mellem Astronomi og astrologi da de begge beskæftiger sig med himmellegmerne og der en en form for forudsigelser i beggeretninger Astrologi : for... -
Privatunderviser søges
ForumindlægHej, Min datter skal op i 2.g på Rungsted Gymnasium og søger i den sammenhæng en privatunderviser/lektiehjælper indenfor faget matematik. Hvis du er god til Fysik & kemi er det et plus men ikke en nødvendighed. Privatunderviseren/lektiehjælperen skal kunne bruge Maple og lære fra sig af B-ni... -
Hjælp til Kemi
ForumindlægHej du, jeg vil gerne tilegne mig viden om kemi på A-nivuea, og ville af den grund spørge, om du kunne eventuel foreslå nogle hjemmesider, hvor man kan læse kemi og genrelt læse om det. Ligesom illusteret videnskab, men dér findes der ikke så meget kemi, men mere fysik. Kender I nogle hjemmesider... -
Stjernedannelse
ForumindlægHej alle Kan nogen hjælpe med en fysik opgave som lyder sådan. En gassky er kugleformet med radius 1,25 lysår og densitet 1,6*10^-18 kg/m^3. temperaturen i gasskyen er 11 K. den gennemsnitlige partikelmasse i gasskyen er 2,45 u. a) beregn gasskyens masse. hvor mange gange Solens masse er det? b) ... -
Beregn resistans
ForumindlægHej allesammen, Vil i hjælpe med en opgave i fysik? Den lyder som følgende: I denne opgave ser vi på forskellige lyspærer, der er tilsluttet en stikkontakt, hvor spændingsforskellen mellem de to poler er U=230 V. I virkeligheden er spændingen en vekselspænding, men vi rener, som om der e... -
Global opvarmning
ForumindlægJeg skal skrive om global opvarmning i fagene fysik C og dansk A. Herunder vil jeg gerne komme ind på Henrik Svensmarks teorier.. Hvad siger i til følgende problemformulering? En redegørelse for Henrik Svensmarks teorier om hvordan kosmisk stråling påvirker global opvarmning. En analyse af Al Go... -
Ny menneskeopfattelse
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive afsluttende AT-opgave, og har valgt at skrive i fagene Histore og fysik. Mit emne er Det nye menneskesyn i renæssancen. Jeg skal arbejde på de 3 niveauer (redegørelse, analyse, vurdering) indenfor historie. Min redegørelse er Forudsætningerne for renæssancen. Mit... -
hej alle,håber på lidt hurtig hjælptil henfaldskonstanten:)
ForumindlægGodaften alle sammen. sidder med en fysik opgave der på ingen måde giver megning for mig!, så håber virkelig at der er en der vil hjælpe, da jeg skal aflevere i morgen:) opgaven lyder følgende: isotoppen Rn-222 er alfaradioaktiv med henfaldskonstanten k=2,09* 10-6 S-1 a). omskriv henfaldskemae... -
problemformulering
ForumindlægHej jeg har valgt at arbejde med Doomsday Clock i min AT eksamen! Mine fag er Historie og Fysik, og jeg har tænkt mig at indrage atombomben som min fysikdel ;) Men jeg har problemer med min problemformulering... Kan nemlig ikke komme på noget specifikt om Doomsday Clock som en forudsigelse. Så ... -
Regnbuen
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive SRP. Mit emne er regnbuen i fysik og dansk. Jeg er nået til min diskussion hvor jeg skal forklare hvad der kendetegner en naturvidenskabelig forklaringsmodel sammenlignet med religiøse og mytiske forklaringsmodeller og diskutere deres styrker og svag... -
Regnbuen
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive SRP. Mit emne er regnbuen i fysik og dansk. Jeg er nået til min diskussion hvor jeg skal forklare hvad der kendetegner en naturvidenskabelig forklaringsmodel sammenlignet med religiøse og mytiske forklaringsmodeller og diskutere deres styrker og svag... -
SRP
ForumindlægHej folkens Jeg skal til at skrive SRP og jeg tænker at jeg vil vælge enten Matematik A og samfundsfag B eller Fysik A og teknologi B eller Matematik A og engelsk B Mit spørgsmål er derfor er der nogen der muligvis kan komme med nogle emner man kan skrive om ud fra de der fag jeg har skevet op...
