Søgning på: international økonomi opgaver. Resultater: 19661 til 19680 af 145363
-
En mættet opløsning af benzoesyre i vand ved 25 C indeholder 3,4g C6H5COOH pr. liter
ForumindlægEn mættet opløsning af benzoesyre i vand ved 25 graders celcius indeholder 3,4 g C6H5COOH pr. liter. a. Vis, at i den mængde opløsning har benzoesyre en koncentration på 0,0278 M. b. Beregn pH i den mættede benzoesyreopløsning. pKs = 4,19. Til 400 mL af den mættede benzoesyreopløsning sættes nu N... -
Problemområde Nødhjælp
ForumindlægNødhjælp til Langtbortistan På grund af tørke er høsten slået fejl i Langtbortistan. Der er derfor brug for store mængder af nødhjælp. Nødhjælpen består af konserves på dåse, der skal pakkes i kasser på paller og transporteres med lastbil i sættevognstrailere. I skal hjælpe med at designe en pa... -
Reaktionstype?
ForumindlægVinylidenchlorid (VDC) er trivialnavnet for CH2CCl2. Stoffet fremstilles ud fra vinylchlorid gennem to syntesetrin: CH2CHCl + Cl2 --> CH2ClCHCl2 (I) CH2CLCHCl2 --> CH2CCl2 + HCl (II) Angiv reaktionstype for hvert af de to syntesetrin. Mit Bud: reaktion 1 er en addition reaktion... -
Love
ForumindlægLove is a beautiful thing, but sometimes love can very well hurt (too). ... Og nu kan jeg desværre ikke rigtig komme videre, er der nogen der kan komme med lidt, eller give et par ideer. Tak -
Alssundbroen med tilkørselsveje
Forumindlæghey alle :) Da jeg nok ikke er den eneste der skal op til eksamen i Mat B dette år (HTX) kunne det jo være lækkrt hvis vi kunne hjælpe hinanden. Evt komme med ideer, fif eller hvad ens hjerte nu har lyst til. feel free to post! -
Hjælp til emne - kulturforståelse og afsætning
ForumindlægHej jeg står lidt tomhændet i forhold til et emne i min SRP. Det skal være noget indefor virksomhed- og kulturanalyse, med en virksomhed som skal ud på et nyt markede... men ellers er jeg lidt låst fast - nogen som har en god ide? -
hjælp
ForumindlægHar brug for hjælp da jeg i morgen skal til prøve... Hvordan skriver man en tekst om sars når den skal indeholde noget om mikroorgansimer. Jeg er åben for alle ideer -
Tryk
ForumindlægEn trykcylinder forbindes med en oliepumpe, der kan præstere et tryk på 25 atm. Stemplets diameter er 8,5 cm. A: Hvor stort er olietrykket i Pa? Skal jeg da sige 25 atm * 101325 Pa(som er 1 atmosfære) og dividere det med arealet af cylinderes overflade altså: π*r^2 Så siger jeg: 25atm*101325Pa... -
FSA spørgsmål.
ForumindlægEr der nogle der ved om Fsa prblemregning er sværre end de normale hæfter man får i løbet af de sidste år på fokeskolen? -
lige lidt
Forumindlæger der nogen der kan huske hvordan man kan omskrive 1/x^2? -
NOVELLE - HJÆLP
ForumindlægAnden gang jeg stiller et spørgsmål, men hej! Jeg skal skrive en novelle som skal omhandle identitetstyveri, men ved dog ikke hvad jeg skal skrive om - altså hvor jeg skal starte. Har desværre ingen ideer, hvad jeg kan skrive om. Jeg ved bare, at der er nogle krav, som jeg skal udfylde. Kravene ... -
Kort oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægÉn ulykke kommer sjældent alene (overskrift) Det år havde der været en serie kriser for bystyret. Først gik arbejderne på byens største stålværk i strejke. Nyhedsmedierne skrev om slagsmål (a scuffle) ved portene til værket. To hundrede politibetjente måtte sørge for, at busserne med strejkebryde... -
Antistoffer
Forumindlæghej ville i ikke nok hjælpe mig med et spørgsmål om antistoffer? det lyder sådan Hvilken bindinstype spaltes af ensymet? -
legemers bevægelse
Forumindlæghej.. Jeg skal rede gøre for teorien bag stive legemers bevægelse hvilke ting skal jeg have med der? Har inertimoment, massemidtpunkt, kraftmoment og impulsmoment er der andet? det der impulsmoment forstår jeg ik rigtig.. -
SRP Nedbøjningsforsøg - opstilling af formel
ForumindlægHej alle. Jeg skriver SRP i mat/fys om broer. Til fysikdelen har jeg lavet et forsøg om nedbøjning af en bjælke med to støttepunkter i hver ende. Jeg har lavet 4 måleserier, hvor jeg i hver måleserier kun har ændret en faktor i følgende rækkefølge: bredde, højde, længde og belastning. Jeg skal s... -
download af SP
ForumindlægJeg ved at det er muligt f.eks. at downloade SP på din computer, så man har adgang offline. Men hvordan gør man det? jeg er før stødt på et indlæg om det men husker ikke lige linket til det.. kan nogen fortælle hvilke programmer man skal hente og sådan? Venligst Anne -
Bedre i biotek skriftligt?
ForumindlægJeg er i gang med en bioteknologi aflevering. Det har lige slået mig, at jeg nok skal op i dette til sommer da jeg går i 3.G og har faget på A niveau. Hvordan filan kan man forbedre sig i bioteknologi skriflig? Jeg føler meget meget ofte at jeg er lidt afhængig af nettet, hvilket ikke er godt. D... -
hvad er en præsentation
Forumindlæghej alle spørgsmålet siger lidt sige selv, er der nogen der ved hvad en præsentation er ? er nemlig ikke sikker på forhånd tak -
Facit til STX B-niveau 18/12-07
ForumindlægHej. Hvor kan man finde facit til eksamenssæt STX B-niveau fra d. 18/12-07. På forhånd tak. -
omregning til MWh
ForumindlægJeg skal beregne kroner om til MWh nogle som eventuel kan hjælpe?
