Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19701 til 19720 af 152921
-
SRO
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med at skrive SRO mat/kemi - derfor har jeg brug for hjælp - er der nogen, som kan hjælpe mig? jeg giver gerne penge for det. På forhånd tak -
kædelængde forsæbningstal
ForumindlægHej derude er i gang med en kemi aflevering men kan ikke finde ud af det sidste spørgsmål som omhandler hvor lang kædelængden er. Vi har forsæbet jomfru olivenolie. Mfedtsyre=245,94 molar. -
Laboratorieteknik og Kemiske metoder??
ForumindlægHej alle er i gang med kemi eksamens læsningen og der er et spørgsmål der hedder "laboratorieteknik og Kemiske metoder".. er der nogen der ved hvilke kemiske metoder der er, og hvad man kan skrive om under laboratorieteknik?? -
Syre opgave?
ForumindlægJeg har problemer med en opgave i kemi, der omhandler syre. Spørgsmålet går på hvilken af de to syrer der er stærkest og hvorfor? Se vedhæftet billede. Nogle der kan hjælpe? :) -
Har jeg gjort det rigtigt?
ForumindlægJeg har lavet nogle opgaver i Kemi, men jeg er i tvivl om, jeg har gjort det rigtigt. Er der mon én, der vil kigge på det, og fortælle mig, om jeg er på rette vej? -
Fysik eksamen 9.klasse
ForumindlægHej, jeg kan evt komme op i huset og havens kemi på fredag, men aner faktisk ikke hvad jeg kan lave af forsøg, og hvad det egentlig er? :-) tak på forhånd, er meget ringe til fysik.. -
Puffersystem
Forumindlæger igang med at skrive kemi rapport, og jeg er igang med teori. men ved ikke helt hvad jeg skal skrive om nogle som kan hjælpe. skal have noget med , med syre og base og puffesystemet . håber på hjælp ..- mange tak -
afsætning af fotosyntesen
Forumindlæghej alle sammen jeg skal til kemi eksame her den 12 og min lære vil have at jeg laver en afstemt af fotosyntesen ? men ved bare ikke helt hvordan man gøre og hvad jeg skal sige til eksamen ? -
Afgangsprøven
ForumindlægHej. Når man skal op i fysik/kemi i folkeskolen trækker man så en seddel, men hvad står der på den seddel ? Hvis der står syre skal jeg så bare lave noget om syre alle de forsøg jeg har lavet eller bare det ene forsøg med en syre forsøg ? -
Rette SRP
ForumindlægHej ! Jeg vil høre om der er en sød sjæl derude som har lyst til at rette min SRP. Det må helst gerne være en kemi og matematik kyndig da det er disse fag jeg skriver i!!! -
Strukturformler, molekylformler og zig zag formler
ForumindlægHej! :) Jeg skal definere hvad henholdsvis strukturformler, molekylformler og zig-zag formler er i kemi. Jeg kan godt se, hvad forskellen er, men jeg kan ikke lige formulere noget, som lyder specielt godt. Er der en der vil hjælpe? -
Rapport eller journaløvese til eksamen?
ForumindlægHvordan er det, det foregår, når man ska inddrage rapport eller journaløvelse til eksamen i kemi B niveau? Hvad skal man særligt komme ind , hvad skal man ikke begynde at snakke om? Er det mere den teoretiske del eller data behandling der skal snakkes om?? Tak. :) -
P!rotolysegrad og syrestyrke
ForumindlægHej :) jeg sidder med en kemi-opgave, og kan ikke rigtig finde ud af hvad der menes med en teoretisk beregning af protolysegraden for mindst en af syrerne ved to koncentrationer. skal jeg beregne protolysegraden? ...Er der nogle som kan hjælpe?? -
Redoxreaktioner
ForumindlægHeeej Alle derude.. :) Jeg skal til kemi eksamen i morgen og jeg har VIRKELIG brug for hjælp til at afstemme denne redoxreaktion:CH2OH + Cr2O7-- --> COOH + Cr3++ -
Redox + Kvælstofkredsløb
ForumindlægHeysa Håber på lidt hjælp... Sidder og skriver vandprojekt i Biologi, Kemi og Geografi. Og skal skrive om kvælstofkredsløbet... Hvordan pokker får man lige redoxreaktioner med indover det...?? Håber på et hurtigt svar :D -
Krystalvand -> Krystalsoda
ForumindlægHej StudiePortalen.. Mangler en sidste opgave i min kemi rapport, som jeg sidder en smule fast i, hvordan laver man den? (: * OPGAVE Beregn hvor mange molekyler krystalvand indgår i krystalsoda? -
Syre/base
ForumindlægHej jeg skal op i fysik/kemi om 2 dage så det haster lidt, går i 8. klasse. Hvad vil det sige at en syre afgiver en H+ ion, og en base optager en H+ ion? -
reaktionsskema
Forumindlæghey jeg har fået det spørgsmål i kemi og har virkelig brug for hjælp til at løse det spørgsmålet: vis og forklar hvordan man afstemmer reaktionsskema for forbrænding af bezin og enthol -
Syre- basereaktion
ForumindlægHej!! Jeg skal i en rapport forklar en syre-basereaktion nemlig Na+ + OH-. Og da kemi ikke er mine stærke side og jeg er ret meget på bar bund, kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. På forhånd tak! -
koncentrationen af H3O+ i 0,2 M HCl
ForumindlægHey guys :) Hvordan beregner jeg koncentrationen af H3O+ i 0,2 M HCl? Gerne forklareret i detaljer, da kemi ikke er min stærke side :o) Tak på forhånd...
