Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19701 til 19720 af 27855
-
Germain og den franske revolution
ForumindlægHej jeg er ved at skrive Srp om Fermats store sætnig og sophie germain. jeg skal bl.a. diskutere germains muligheder for at få en naturvidenskabelig uddanelse. Er der nogen som har/ er i gang med at skrive lignende opgave? eller har nogen gode links? Håber nogen kan hjælpe:) -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej Jeg skal beregne sandsynligheder i mit SRP. Jeg har fået til opgave at beregne sandsynligheder i spillet Yatzy. Jeg skal berenge sansynliugheder for: 1par, 2 par, 3 ens, 4ens, lille straight, stor straight, hus og Yatzy. Der er 5 terninger i yatzy. er der nogen der kan hjælpe mig med at bereg... -
Syntese af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej :) Jeg skriver SRP og har brug for lidt hjælp. Jeg har udført en syntese af acetylsalicylsyre. Efter sammenblanding af eddikesyreanhydrid, salicylsyre og svovlsyre skal blandingen opvarmes i vandbad i 10 min, mens kolben omrystes undervejs. Efterfølgende afkøles kolben under kold vandhane. Hv... -
økonomi afgifter og gebyre
ForumindlægHej, jeg er igang med min SRP, men er stødt på et lille problem. Jeg skriver lige nu om de økonomiske virkemidler som man kan bruge til at reducere udledning af drivhusgasser, og dertil er jeg blevet i tvivl om forskellen mellem gebyr og afgift. Så er der nogen som kan fortælle mig hvad forskelle... -
Masse af en gasgigant
ForumindlægHejsa Som så mange andre sidder jeg og er i gang med min SRP Beskæftiger mig med et fiktivt univers fra science fiction bogen The Integral Trees. Jeg skal regne lidt på ting som tidevandskræfter og skal derfor bruge massen af en typisk gasgigant. Er det nogen der ligger inde med den gennemsnitlig... -
Hjæælp.. Primær/sekundær kilde?
ForumindlægJeg har et problem der går ud på, om en kilde jeg bruger til mit srp er primær eller sekundær.. Jeg skriver om første verdenskrig og brugen af giftgasser. Min kilde er en statistisk tabel, hvor der står hvor mange der er døde/syge pga gas fra hvert land osv.. Men er dette en primær eller sekund... -
Keplers love udfra newtons gravitationslov hjælp til især 1. lov
ForumindlægHey Jeg skriver SRP om Keplers love i Mat/Fys og er blevet bedt om at udlede keplers love udfra newtons gravitations lov, det er bare sådan at jeg har problemer med at udlede den første lov og om nogle kunne hjælpe evt med noget litteratur der er forståeligt? -
Hjælp til newtons anden ordens differential ligning
ForumindlægHey jeg skriver SRP og er stødt på en anden ordensdifferentialliging udfra newtons love ( 2 og 4 lov) og den siger egentlig sådan her : y''=-k (1/y^2) mit største spørgsmål er kan man substituere f.eks. sige u=1/r^2 og så bare løse anden ordensligningen y''=-ku ? -
Hvilke kræfter påvirkes den af??
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive min SRP, hvor der er et spørgsmål der lyder på: Redegør for de kræfter der påvirker loddet og vognen på luftpudebanen i den dæmpede svingning... altså vognen er spændet fast mellem to fjeder, så den er påvirket af: de 2 fjederkræfter tyngdekraften og hvad mere?? e... -
Galileitransformationen mhp. vindens hastighed ift. vindmøllevinge
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SRP omkring vindmøller, og har fået en problemstilling sigende: Brug Galileitransformationen til at beskrive vindens hastighed i forhold til vingen. Jeg er lidt strandet - kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal gribe det an. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig med, hv... -
Differentialligning
ForumindlægHej jeg er igang med min SRP aflevering og har om raketligningen, men i min problemformulering er der et spørgsmål jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gå til. spørgsmålet lyder Tag udgangspunkt i raketligningen og giv en matematisk redegørelse for denne, herunder hvilken type ligning der er tale ... -
Pålidelighed
ForumindlægHej Allesammen.. Jeg sidder og er igang med min SRP, hvor jeg nu skal til at vurdere pålideligheden af Euklids overleveringer.. R der nogle som vil ideer om hvordan jeg kunne gå igang med denne problemstilling så er jeg meget taknemmelig. Hvad er f.eks passende at nævne? For må ærligt sige at j... -
Problemstilling/Problemformulering
ForumindlægHejsa.. Jeg er som så mange andre i gang med SRP.. Dog har jeg et spørgsmål som ingen syntes at kunne svare på.. Hvad er forskellen på en problemformulering og problemstillinger? Jeg har fået min problemformulering udleveret, men synes at min lærer snakkede om at vi skulle have problemstillingern... -
HJÆLP TIL DOPING!!!!!!
ForumindlægJeg er ved at skrive 3.g SRP, og jeg skriver i fagene Biologi - idræt. Jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål. Fremtidsperspektiverne for doping? - Hvordan tror i doping vil blive brugt i fremtiden? Vil doping ødelægge sportsverden? -
Bevægelsesenergi
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en SRP opgave: En bus med en samlet masse 12,8ton er udstyret med et bremsesystem hvor 80 % af bevægelsesenergien lagres i et massivt cylinderisk svinghjul under opbremsningen. Beregn svinghjulets omløbstid efter en opbremsning fra 80km/h til stilstand. Antag at hjulet... -
Elektrokemi og elementer
ForumindlægHej alle Jeg er som alle andre 3.g'ere ved at skrive SRP og kom i tvivl om, jeg skal lave en diskussion da jeg delvist har haft det med i opgaven. Jeg er klar over at jeg skal lave konklusion, men ikke hvorvidt om jeg skal lave et punkt der hedder diskussion... Håber i kan svare :) Simon Ra... -
Kepler 1. og 2. lov - Hjælp !!!!
ForumindlægHej, Har brug for noget hjælp !!! :) Jeg skriver SRP lige nu. Mit spg. er: En udledning af Keplers 1. lov og 2. lov ud fra Newtons mekanik. Jeg kan simpelthen ikke finde noget, jeg kan hverken finde det på nettet eller i bøgerne. Håber der er nogle der kan hjælpe, skal nemlig snart aflevere :/ -
Tuberkulose
ForumindlægHEj jeg skriver SRP, omkring tuberkulose. Der er et sted jeg går i stå, det ved min problem formulering hvor der står. Ved bekæmpelse af tuberkulose, hvorfor den danske model ikke uden videre kan eksporteres til den øvrige verden? Håber der er nogle der kan hjælpe mig, jeg er lidt på bar bund. -
Litteraturens relevans i en forståelse af nutiden
ForumindlægHej, Jeg er i min problemformulering i forbindelse med SRP blevet stillet spørgsmålet. "Distuter litteraturens relevans i en forståelse af nutiden." Er der nogen der har forslag til hvad det kunne være relevant at komme ind på i den diskution? det skal lige nævnes at mit emne er "... -
Euklid
ForumindlægHar nogen der har skrevet om Euklids algoritme? Har laver beregninger for største fælles divisor, men er ikke sikker på om det er rigtigt gjort? Så hvis nogen har kendskab til det ville jeg meget gerne sætte det ind, og vise hvordan jeg har lavet det. Eller hvis nogen har skrevet om det, og vil l...
