Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 19721 til 19740 af 22496
-
hvordan ville i oversætte?
ForumindlægSÆTNING 1 -- Hvorfor er spisevaner ofte så umådeligt vanskelige at ændre? Jeg har nemlig to bud: 1) Why are eating habits often so hard to change? 2) Why are eating habits often so immensely difficult to change? SÆTNING 2 -- .Det lykkedes omsider lægen at overbevise den noget overvægtige dame om,... -
Meget kort. Simpel og udvidet nutid
ForumindlægHeeej nogen der gider rette efter, om jeg har brugt det rigtige af enten simpel eller udvidet nutid.. :) John goes to church every Sunday Hurry up! Your father is waiting for you. Get a doctor! This poor man is dying. What is your sister doing? She works in a bank. Good morning. Is Susan in? Ye... -
spørgsmål til kemi (kort)
ForumindlægHej derude, jeg skal viderebringe et par spørgsmål min søster har. spørgsmål 1) mht. ligevægtsloven; opskrives den altid således, at den ser ud som Kp= ((reaktant 1 * reaktant 2) / (produkt 1 * produkt2) eller har det noget at gøre med hvilke fase de er i (altså s, g el. l) . Begrund gerne. ... -
Formelsamling - ny udgave
ForumindlægHej studerende (primært 3.g'er der har matematik på A niveau). Sidste år udgave jeg i samarbejde med Kristian Jerslev en formelsamling til matematik. Den har vi nu bygget videre på. Der er kommet et helt kapitel i, hvordan man kan få hjælp af sin lommeregner (TI-89) til en skriftlig eksamen. ... -
Titler på eksamensspørgsmål til kemi C eksamen
ForumindlægHej SP'ere!! Nogen der har nogle bud på relevant teori og/eller øvelser til nogle af nedenstående eksamensspørgsmål: Spørgsmål 1: Det periodiske system og kemiske bindinger – herunder dannelse af ioner Spørgsmål 2: Mængdeberegninger med Natron-øvelsen som eksempel samt titreringer Spørg... -
Liniærvækst til eksamen
ForumindlægHej! Jeg kan næppe kalde mig selv en matematik ørn. Faktisk har jeg utrolig dårlig forståelse af matematik, men skal dog til eksamen på mandag om en uge, så jeg ville lige høre, om der er nogen, der kan forklare mig teorien bag linærvækst, når formlen lyder: f(x) = ax + b A findes ved at sige &... -
Forsøg!!!
ForumindlægI kemi har jeg lavet et forsøg med titreing med syre og base og skal dermed bestemme koncentrationen af fortyndet saltsyre altså HCl. Forsøget udførelse lyder sådan: Vi startede med at tage 25,0 ml af HCl opløsningen, og overførte det til den koniske kolbe med pipetten. Derefter lagde vi forsi... -
Mødepligt under lockout?
ForumindlægHej alle, Lockouten er fortsætter jo. Jeg har ca. 1-2 timer om dagen, men i dag har jeg 4: først to dansktimer, og så to idrætstimer. Jeg er virkelig træt i dag, jeg trænger bare til at sove. Jeg kunne godt klare dansktimerne, men jeg vil gerne undgå idrætstimerne lige i dag. Resten af mi... -
Rettelser i sætninger
ForumindlægOpgave A Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Der er kun én fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning nedenunder. 1. She was used to live in a small town when she moved to London. 2. She was not very old, when she moved to London. 3. The students com... -
This be the verse
ForumindlægHej Jeg har fået en skriftlig opgave omkring This be the verse. Min opgave hedder: Discuss the view of childhood. Hvordan skriver jeg en opgave, hvor jeg skal diskutere med mig selv? Philip Larkin - This Be The Verse They fuck you up, your mum and dad. They may not mean to, but they do. They ... -
FSA - science fiction til mundtlig dansk?
ForumindlægHej! Vi har i dag trukket fordybelsesområder i mundtlig dansk til afgangsprøven her i 9. klasse. Jeg trak 'Science Fiction' - vi har i 8. klasse læst bogen 'Masterplanen' og i 9. klasse bogen 'De Gale', men det er ikke et emne/litteraturperiode vi har taget noter til. ... -
fejl?
ForumindlægHeej jeg har en engelsk tekst som jeg har skrevet og ville gerne have hjælp med den: Billie is not like Lady Gaga or Britney, she is a real singer, she sings from the Soul, and not just “sing to sing” like other singers. She is her own. She sings to express something everyone knows ... -
Hjælp til reaktionsskema
ForumindlægHej, jeg har nogle spørgsmål i forhold til kemi, jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig :) Jeg har markeret det med fed skrift som er spørgsmålene. At kunne gennemføre en titreringsanalyse kræver først og fremmest, at det stof, man vil analysere, kan indgå i en titreringsreaktion. Der ... -
a, an og the
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og laver en aflevering i engelsk. Jeg har en sætning som lyder: "Irene Vaughan, who was Frist World War ambulance driver and later set up the first overseas operational unit in the Womens Royal Naval Service, sat her finals at Oxford in 1911, accompanied by a chape... -
Noget om hvornår månen står op og går ned
ForumindlægHej alle.. Jeg har stirret mig blind på nogle opgaver til min fysikaflevering. Jeg har vedhæftet en tabel med en kalender over september måned i 2008, hvor man kan se halvmåner, fuld- og nymåne. Her kommer så de opgaver, jeg ikke helt kan svare på: Intro: Se først grundigt på tabellerne og fi... -
Kan en p-værdi være 1?
ForumindlægI studiet "Hydroxychloroquine with or without Azithromycin in Mild-to-Moderate Covid-19" (https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2019014#article_supplementary_material) konkluderer de følgende: "As compared with standard care, the proportional odds of having a higher score on... -
Kan ikke huske navnet på bogen
ForumindlægHej alle! For et år siden lånte jeg en bog som jeg ikke nåede at blive færdig med. Da jeg afleverede den, nåede jeg ikke at skrive bogens titel ned og nu er jeg kommet i tanke på bogen igen og ville derfor høre, om måske kunne navnet på bogen (lyder lidt tosset), men her er det jeg kan huske af ... -
Del prøve 1 Fra Dec 2009 HF
ForumindlægHej alle sammen, jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skal lave Del prøve 1 fra 2009 i Engelsk. hvis der er nogle der har den, vil jeg meget gerne låne den, eller hvis nogle vil hjælpe mig, et eksempel på opgaverne er : #Ret fejlende - der kan være flere fejl i hver sætning. - We leaved London ... -
Canada - Teenagers/School/Education report
ForumindlægHar fået til at opgave at skrive noget om Canada (overtemaet). Jeg har som undertema (my topic/subject) valgt at skrive 2 (ca.) sider om Teenagere, og deres forhold til skolen - hvordan skole- og uddannelsessystemet generelt er bygget op, set ift. DK. Derudover kommer jeg ind på nogle forskellge ... -
Enelsk
ForumindlægHar denne opgave som jeg er gået i stå i. Gabrielle Giffords shooting Imagine that you’ve already written an introduction to the article and given an outline on the main points. Now you must describe some interesting features in the text by answering the following questions: How does th...
